Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Geklokker in de voortrein
Geklokker in de voortrein
Goedenavond samen,
Ik heb in sneltreinvaart mn bus in elkaar gezet na een aanrijding.
Ik heb veel vernieuwd en bijna alles is vervangen en zit vast na een dubbel check.
Ik rijd nu in Hongarije over slechte wegen, en nu hoor ik telkens een gerammel in de voortrein, net of er wat los zit.
Zou het de oorzaak kunnen zijn van de niet vervangen rubbers, van de stabilisator stang voor?
Ik heb het idee dat er wat ruimte op zit.
Iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groeten Erik-Jan
Ik heb in sneltreinvaart mn bus in elkaar gezet na een aanrijding.
Ik heb veel vernieuwd en bijna alles is vervangen en zit vast na een dubbel check.
Ik rijd nu in Hongarije over slechte wegen, en nu hoor ik telkens een gerammel in de voortrein, net of er wat los zit.
Zou het de oorzaak kunnen zijn van de niet vervangen rubbers, van de stabilisator stang voor?
Ik heb het idee dat er wat ruimte op zit.
Iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groeten Erik-Jan
Re: Geklokker in de voortrein
Ja kan heel goed, of de koppelstangen tussen stabistang en draagarm.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Geklokker in de voortrein
Hallo Olaf,
De koppelstangen tussen de stabilisator en draagarm zijn pas vervangen twee jaar terug, dat kan het denk ik niet zijn.
De rubbers daarin tegen zijn nog nooit vervangen.
Groeten Erik-Jan
De koppelstangen tussen de stabilisator en draagarm zijn pas vervangen twee jaar terug, dat kan het denk ik niet zijn.
De rubbers daarin tegen zijn nog nooit vervangen.
Groeten Erik-Jan
Re: Geklokker in de voortrein
Hoi Erik,
Ik had ook zoiets en toen waren het de kogelgewrichten van de bovenste draagarmen.
Ik had ook zoiets en toen waren het de kogelgewrichten van de bovenste draagarmen.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Geklokker in de voortrein
Sorry dat ik het zeg maar als je dit soort geklapper hoort en je weet niet wat t is , rij je toch naar een garage en blijf je er toch niet mee door rijden?Ik zou mijn gezin én andere weggebruikers niet in gevaar willen brengen door wellicht een ernstig mankement....
Re: Geklokker in de voortrein
Bovenste fuseekogel heeft bij mij 2 jaar geklappert, op de keuring nooit iets van gehoord.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Geklokker in de voortrein
Het is geen ernstig mankement hoor, ik heb het al gehoord voor ik weg ging, en met de monteur van de garage samen alles nagelopen op de brug.DE KNEU schreef: ↑01 aug 2021, 02:53 Sorry dat ik het zeg maar als je dit soort geklapper hoort en je weet niet wat t is , rij je toch naar een garage en blijf je er toch niet mee door rijden?Ik zou mijn gezin én andere weggebruikers niet in gevaar willen brengen door wellicht een ernstig mankement....
Alles zat vast, en bijna alles is nieuw.
Draagarm compleet nieuw, boven en onder
Stabilisator stangetjes twee jaar oud
Fusee kogels nieuw
Stuur kogels en stangen nieuw.
Subframe zit goed vast.
Stuurhuis zit goed vast.
Ik zoek eigenlijk bevestiging, aangezien ik het toch gek vind dat een paar versleten stabilisator rubbers zo'n geluid kunnen maken.
Re: Geklokker in de voortrein
Deze werden bij mij dit jaar nog goed gekeurd, maar er zat enige speling op, dus komende keuring zouden ze aan de beurt zijn.
Uit voorzorg heb ik nu de complete bovenste draagarm vervangen voor verse.
Dus alles is nieuw en spelingvrij
Re: Geklokker in de voortrein
het verneukeratieve is dat slijtage heel langzaam gaat, maar zodra er ergens speling ontstaat en zeker als dit het stuiteren van de ophanging is, de slijtage steeds sneller gaat. Elke klap als van een hamer op een aambeeld.... dat kan snel gaan dan. en dat gaat niet vanzelf over.
met een klapperende ophanging zou ik niet op reis durven gaan. een probleem onderweg oplossen kost 10x zoveel ellende als gewoon thuis bij je eigen garage.
met een klapperende ophanging zou ik niet op reis durven gaan. een probleem onderweg oplossen kost 10x zoveel ellende als gewoon thuis bij je eigen garage.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Geklokker in de voortrein
Het is alleen, als er een echt slechte weg is, met veel gaten en lapwerk.koensch schreef: ↑01 aug 2021, 12:37 het verneukeratieve is dat slijtage heel langzaam gaat, maar zodra er ergens speling ontstaat en zeker als dit het stuiteren van de ophanging is, de slijtage steeds sneller gaat. Elke klap als van een hamer op een aambeeld.... dat kan snel gaan dan. en dat gaat niet vanzelf over.
met een klapperende ophanging zou ik niet op reis durven gaan. een probleem onderweg oplossen kost 10x zoveel ellende als gewoon thuis bij je eigen garage.
Op normale wegen en autobaan klappert er niets hoor.
Maar ik ga toch meteen nieuwe rubbers bestellen en thuis monteren, als ik terug ben.
En we hebben vooraf gecheckt he
Groeten Erik-Jan
Re: Geklokker in de voortrein
Die kogelgewrichten hebben bij mij ook spelling < 1mm en ook ik hoor ze
Staan nu al 3 jaar als opmerking op de apk en alles binnen de marge.
Dus daar kan je lang mee doorrijden zonder probleem iscalleen hinderlijk en dit jaar gaan ze er dan ook uit
Staan nu al 3 jaar als opmerking op de apk en alles binnen de marge.
Dus daar kan je lang mee doorrijden zonder probleem iscalleen hinderlijk en dit jaar gaan ze er dan ook uit
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Geklokker in de voortrein
Bij mij zat links de remklauw niet goed vastgedraaid
Re: Geklokker in de voortrein
Dat is wel even een puntje, een losse remklauw.
Ik ben er nog steeds niet uit, wat het was.
Ik heb intussen de stabilisator rubbers vervangen, maar nog geen meter gereden met de nieuwe rubbers.
Ik ben hem nog aan het opbouwen.
Ik ben er nog steeds niet uit, wat het was.
Ik heb intussen de stabilisator rubbers vervangen, maar nog geen meter gereden met de nieuwe rubbers.
Ik ben hem nog aan het opbouwen.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: Geklokker in de voortrein
Herkenbaar, ik heb zo nu en dan ook een geklokker gehad (mooi woord overigens) rechts voor. Soms en heel vaak niet
Heb toen met een Go-pro in verschillende standen de ophanging gefilmd. Bleek de onderste fusee te zijn
Heb toen met een Go-pro in verschillende standen de ophanging gefilmd. Bleek de onderste fusee te zijn
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Geklokker in de voortrein
Als die los om de stang zitten kunnen die vrij luid rammelen.