Aangezien ik een audi gewent was met 198pk is een bus toch een stukkie langzamer.
Iemand een goed idee??
Alvast bedankt!

Amper een paar schrale pk's door fijnafstelling denk ik , en een paar pk's door bvb een scherpe nokkenas en andere uitlaatSnautzer schreef: 20 jan 2021, 10:34 Even dit draadje uit de krochten van wjw halen. @Pascal weet je toevallig wat de winst aan pk en moment zou kunnen zijn? En behelst dat meer dan simpelweg re-mappen ?
kan je beter de T4 carrosserie overzetten op het onderstel van een A6Pascal-141 schreef: 20 jan 2021, 19:32Amper een paar schrale pk's door fijnafstelling denk ik , en een paar pk's door bvb een scherpe nokkenas en andere uitlaatSnautzer schreef: 20 jan 2021, 10:34 Even dit draadje uit de krochten van wjw halen. @Pascal weet je toevallig wat de winst aan pk en moment zou kunnen zijn? En behelst dat meer dan simpelweg re-mappen ?
.
Een turbo ombouw is the way to go als je echt een duw in de rug wil . Maar daarvoor moet je bij iemand terecht die er ervaring mee heeft en daar hangt ook een kostenplaatje aan vrees ik . Want het blijft dan uiteraard niet bij een turbo , maar dan ook een nokkenas , andere zuigers , aangepaste inspuiting , aangepaste ontsteking , smering vr de turbo , interkoeler , verstevigde koppeling , enz ... En dan waarschijnlijk ook nog een andere versnellingsbak , want origineel is het er een van het zwakkere type
Ombouwen naar een Audi 5E turboblokje bied natuurlijk wel veel meer potentieel , die krengen zijn onverslijtbaar en die braken zelfs tot meer dan 800PK uit (mits de nodige aanpassingen).
Je haalt amper een paar PK winst ,als je al een tuner vind die deze wil/kan doen.E-volve schreef: 24 mar 2023, 19:59 Even een oud topic afstoffen:
Wij hebben een 2.5 Benzine AET motor uit 1998, deze is uitgevoerd met een Siemens 5WP4 ecu, nu ben ik op zoek naar een chiptuner die deze ecu's kent en kan remappen voor me.
Weet iemand een adres hiervoor? Want dit zijn andere ECU's als de bekende TDi's