Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Even voorstellen: Wallietax
Re: Even voorstellen: Wallietax
Helaas,mijn dochter heeft hem mee op vakantie naar Italië toe en dat duurt nog 3 weken voordat de bus terug is
Anders had ik het kapje wat er uit kwam op kunnen meten maar je raadt het al….
Die ligt in het dashboardkastje
Gr.wallietax
Anders had ik het kapje wat er uit kwam op kunnen meten maar je raadt het al….
Die ligt in het dashboardkastje
Gr.wallietax
NP!
Hoop dat ze mooie herinneringen maakt
Ga Ali wel eens afspeuren op vergelijkbare modellen die misschien een foto met maat weergeven. Neem obhv wel/niet de gok.
VW California 2012 - 180 Edition - handgeschakeld.
Lijkt te kunnen passen.
Deze afbeelding op Ali gevonden.
https://ae01.alicdn.com/kf/S3b0006fad01 ... .jpg_.webp
Het achterste deel van een T5 model, ingebouwd op een T5.1 dash blank, dan komen de poorten denk ik verticaal ipv horizontaal.
Voor de stroom beter, die loopt omhoog mijn mobiel in. Scheelt een boogje
VW California 2012 - 180 Edition - handgeschakeld.
Prima toch,voor het geld hoef je het niet te laten en past het niet dan is het ook zo weer verkocht,ik vind het ideaal in ieder geval
Gr.wallietax
Gr.wallietax
Inmiddels weer terug en ook de nodige reparaties weer gehad zoals het beruchte contactblokje en de module van het kachel paneel had de geest gegeven.
Verder nog een Palma Easy Air opblaasbare Bustent gekocht en bij HQ een setje zwarte gordijnen voor de achterdeuren
1 MAK aluminium velg had een scheurtje in het velgbed en dus de hele set weer vervangen voor de oude set want ik moet geen gelaste of gerepareerde velgen onder mijn auto
Verder wordt 2 Oktober nog de stuurpomp vervangen en de rem olie ververst.
Tevens nog een setje H&R verlagingsveren (40mm) gekocht en een setje H7 LED lampen zojuist gemonteerd om eens te proberen
Kijken wat het in het avondlicht brengt
Gr.wallietax
Verder nog een Palma Easy Air opblaasbare Bustent gekocht en bij HQ een setje zwarte gordijnen voor de achterdeuren
1 MAK aluminium velg had een scheurtje in het velgbed en dus de hele set weer vervangen voor de oude set want ik moet geen gelaste of gerepareerde velgen onder mijn auto
Verder wordt 2 Oktober nog de stuurpomp vervangen en de rem olie ververst.
Tevens nog een setje H&R verlagingsveren (40mm) gekocht en een setje H7 LED lampen zojuist gemonteerd om eens te proberen
Kijken wat het in het avondlicht brengt
Gr.wallietax
Laatst gewijzigd door Wallietax op 31 mar 2024, 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Inmiddels is de nieuwe stuurpomp gemonteerd alsook een nieuwe startmotor,nieuwe Bosch LMM,wiel lager linksachter,remblokken achterzijde L+R ,rem olie ververst en is de thermostaat vervangen en de climate control weer afgevuld.
Tussentijds ook nog even aan de deeltjes teller beademing gelegd
Km.stand momenteel 197.833
Verder nog een andere set EtaBeta 18 inch set wielen gescoord en een gebruikte Reimo Mauritius luifel met zijwanden gekocht.
De verlagingsveren twijfel ik nog over om die eronder te laten zetten.
Gr.wallietax
Tussentijds ook nog even aan de deeltjes teller beademing gelegd
Km.stand momenteel 197.833
Verder nog een andere set EtaBeta 18 inch set wielen gescoord en een gebruikte Reimo Mauritius luifel met zijwanden gekocht.
De verlagingsveren twijfel ik nog over om die eronder te laten zetten.
Gr.wallietax
Km stand 200.005
Vorige week de aandrijfas rechts +as stomp laten vervangen door een van SKF
na een lang weekendje Alkmaar ook maar besloten om te investeren in een goed dik matras van matras aan huis.NL icm.lattenbodems en nog een topper
Verder nog een Westfalia tafeltje gekocht van een T4 die ik passend heb gemaakt voor mijn T5.
Verder doet de Pioneer TS-WX130DA Subwoofer/versterker prima zijn werk onder de bestuurderstoel.
Binnenkort gaat de reis beginnen naar Oostenrijk,Slovenië en Kroatië
Grt.wallietax
Vorige week de aandrijfas rechts +as stomp laten vervangen door een van SKF
na een lang weekendje Alkmaar ook maar besloten om te investeren in een goed dik matras van matras aan huis.NL icm.lattenbodems en nog een topper
Verder nog een Westfalia tafeltje gekocht van een T4 die ik passend heb gemaakt voor mijn T5.
Verder doet de Pioneer TS-WX130DA Subwoofer/versterker prima zijn werk onder de bestuurderstoel.
Binnenkort gaat de reis beginnen naar Oostenrijk,Slovenië en Kroatië
Grt.wallietax
Laatst gewijzigd door Wallietax op 15 jun 2023, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Contacteer:
mooie bus hoor
Welk merk dakje heb je en ben je er tevreden over?
groeten Peter
Welk merk dakje heb je en ben je er tevreden over?
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dag Peter,
Bedankt ,merk dak is orgineel van VW
Dit is een grijs kenteken versie zonder hefdak met tussenschot.
Voor de vakantie demonteer ik de achterbank en met de 2 draaistoelen en een Westfalia opklaptafel icm.de opblaasbare voortent kunnen wij ons prima redden met zijn tweeen
Grt.wallietax
Bedankt ,merk dak is orgineel van VW
Dit is een grijs kenteken versie zonder hefdak met tussenschot.
Voor de vakantie demonteer ik de achterbank en met de 2 draaistoelen en een Westfalia opklaptafel icm.de opblaasbare voortent kunnen wij ons prima redden met zijn tweeen
Grt.wallietax
In Februari had ik een kapotte airco sensor waardoor de koelfans bleef draaien
Sensor vervangen en het airco systeem weer opnieuw leeg getrokken en weer afgevuld
Nu maanden later vond ik hem toch niet zo goed koelen als voorheen en gisteren maar eens terug omdat als ik de auto uitzette je het aircogas hoorde borrelen in het systeem.
Omdat het een Caravelle betreft met schijnbaar dubbele airco (2 verdampers)was er in Februari te weinig gas in gegaan.
Dus van 650 gram naar 950 gram en hij koelt weer als een malle en bij het uitzetten geen geborrel meer in de leidingen
Tevens ook nog een zonneband laten plaatsen
Gr.wallietax
Sensor vervangen en het airco systeem weer opnieuw leeg getrokken en weer afgevuld
Nu maanden later vond ik hem toch niet zo goed koelen als voorheen en gisteren maar eens terug omdat als ik de auto uitzette je het aircogas hoorde borrelen in het systeem.
Omdat het een Caravelle betreft met schijnbaar dubbele airco (2 verdampers)was er in Februari te weinig gas in gegaan.
Dus van 650 gram naar 950 gram en hij koelt weer als een malle en bij het uitzetten geen geborrel meer in de leidingen
Tevens ook nog een zonneband laten plaatsen
Gr.wallietax
Gisteren het nieuwe zitting schuim van de bestuurderstoel geplaatst
Goed te doen en wat zit dat weer zoals het bedoeld was
Gr.wallietax
Goed te doen en wat zit dat weer zoals het bedoeld was
Gr.wallietax
Hier ook weer het e.e.a vervangen en verbeterd.
Km.stand 213.943
De koplampen fris laten polijsten.
Een frontsplitter geplaatst.
Een verlaagde passagiers stoelconsole met draai functie
Een nieuw OEM schuifdeur slot.
Nieuwe Stabi stang rechts voor.
2-delig gestoffeerd tussenschot.
Rechter achterraam opnieuw geblindeerd.
Versnellingspook hoes vervangen
LED achteruitrij lampen geplaatst.
Osram H7 nightbreaker halogeen.
Raamdeflectors weer verwijderd(teveel lawaai)
Gr.wallietax
Km.stand 213.943
De koplampen fris laten polijsten.
Een frontsplitter geplaatst.
Een verlaagde passagiers stoelconsole met draai functie
Een nieuw OEM schuifdeur slot.
Nieuwe Stabi stang rechts voor.
2-delig gestoffeerd tussenschot.
Rechter achterraam opnieuw geblindeerd.
Versnellingspook hoes vervangen
LED achteruitrij lampen geplaatst.
Osram H7 nightbreaker halogeen.
Raamdeflectors weer verwijderd(teveel lawaai)
Gr.wallietax
Ondertussen weer een nieuwe APK bij km.stand 215.xxx
Verder de wielen maar eens gewisseld voor een zwarte 5 spaak versie,zwarte sidesteps geplaatst en een volledig zwarte grill gemonteerd.
Ook nog de Osram Nightbreaker H7 LED geplaatst,wat een verbetering!
Het 2-delig tussenschot weer vervangen voor het orginele tussenschot omdat de 2-delige niet voldeed aan de eisen omdat die uit een L1H1 kwam.
Bij interesse is deze gestoffeerde 2-delig tussenschot weer te koop.
Gr.wallietax
Verder de wielen maar eens gewisseld voor een zwarte 5 spaak versie,zwarte sidesteps geplaatst en een volledig zwarte grill gemonteerd.
Ook nog de Osram Nightbreaker H7 LED geplaatst,wat een verbetering!
Het 2-delig tussenschot weer vervangen voor het orginele tussenschot omdat de 2-delige niet voldeed aan de eisen omdat die uit een L1H1 kwam.
Bij interesse is deze gestoffeerde 2-delig tussenschot weer te koop.
Gr.wallietax
Op de valreep voor de vakantie bij 218.000 km de Turbo vervangen voor een gereviseerde Garret omdat er toch wat speling was en de Turbo begon te fluiten
Brandstof tank vervangen.
Nieuwe olie+ filter en nieuw brandstoffilter en toen de Turbo verwijderd was zag de monteur ook dat er 2 bouten miste in het uitlaatspruitstuk(lag er nog tussen zie foto)
Uitgeboord en weer nieuw draad getapt.
Ik rook soms wat uitlaatgas in de cabine dus hopelijk is dat nu ook opgelost.
Gr.wallietax
Brandstof tank vervangen.
Nieuwe olie+ filter en nieuw brandstoffilter en toen de Turbo verwijderd was zag de monteur ook dat er 2 bouten miste in het uitlaatspruitstuk(lag er nog tussen zie foto)
Uitgeboord en weer nieuw draad getapt.
Ik rook soms wat uitlaatgas in de cabine dus hopelijk is dat nu ook opgelost.
Gr.wallietax
Hi, Nu de Nightbreaker H7 eindelijk ook officieel road legal is voor de Cali T6 (2017) ga ik de set ook aanschaffen.
Ben je tijdens de installatie nog tegen vreemde zaken aangelopen?
Moeten de koplampunits er uit voor montage?
Ik moet tevens de canbus controller erbij installeren om foutmeldingen te voorkomen las ik.
Grt, Jovan