Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bus stinkt een beetje na een rit. Kan ik daar wat aan doen.
Bus stinkt een beetje na een rit. Kan ik daar wat aan doen.
Na het jaarlijkse onderhoudsbeurtje ‘stinkt’ de bus iets meer dan normaal. Het ruikt denk ik naar verbrande olie of onvolledige verbrandde brandstof oid. Niet heel erg maar Verdwijnt dat vanzelf of heeft iemand tips ok dit dit te verhelpen .
Dank alvast voor de reacties op dit geweldige forum.
Tjitte
Dank alvast voor de reacties op dit geweldige forum.
Tjitte
Vw t4 2.4 1992 

-
Re: Bus stinkt een beetje na een rit. Kan ik daar wat aan doen.
olie gemorst bij wisselen?
Filterhuis?
aftapplug drupt?
dipstick niet goed gesloten?
vuldop niet goed gesloten?
JB
Filterhuis?
aftapplug drupt?
dipstick niet goed gesloten?
vuldop niet goed gesloten?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- krekwakwol
Dat was ook mijn eerste gedachte, misschien wat olie gemorst, wat op het uitlaat spruitstuk gelopen is en nu verbrandt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
En, opgelost?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Jan anno NU
Wat is een dipstick ?
In dit geval is een "dipstick" een oliepeilstok.
Als scheldnaam betekent het dwaas, oetlul of iets in die geest. Vroeger nooit "The Dukes of Hazzard" gezien? De oenige politieagent Roscoe werd altijd voor dipstick uitgescholden door Boss Hogg.
Als scheldnaam betekent het dwaas, oetlul of iets in die geest. Vroeger nooit "The Dukes of Hazzard" gezien? De oenige politieagent Roscoe werd altijd voor dipstick uitgescholden door Boss Hogg.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Hahaha ja dat weet ik nog heel goedJ vd Pal schreef: 05 mei 2023, 19:26 In dit geval is een "dipstick" een oliepeilstok.
- krekwakwol
Niet helemaal correct, het was Sheriff Roscoe P Coltrane die altijd zei tegen zijn deputy Enos "Oeh Enos, you dipstick"J vd Pal schreef: 05 mei 2023, 19:26 In dit geval is een "dipstick" een oliepeilstok.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Mijn bus stink ook nadat hij lang heeft stilgestaan.
Is dit de diesel die zo optrekt?
Is dit de diesel die zo optrekt?
Ik had er, zeker koud, ook altijd een beetje een vleug van onverbrande diesel op de oprit nadat ik geparkeerd had.
Nu heb ik recent de turboslangen en de bijbehorende klemmen vervangen voor nieuwe -> nu - warm - geen enkele geur meer, koud nog iets maar dat mag denk ik ook.
En tijdens het rijden ook merkbaar beter doorversnellen, zeker boven de 2500 toeren (uiteraard alleen als ie warm is)...

Nu heb ik recent de turboslangen en de bijbehorende klemmen vervangen voor nieuwe -> nu - warm - geen enkele geur meer, koud nog iets maar dat mag denk ik ook.
En tijdens het rijden ook merkbaar beter doorversnellen, zeker boven de 2500 toeren (uiteraard alleen als ie warm is)...

-