Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tellerunit info weg

vragen over de T4
Plaats reactie
Gert10
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2008, 18:52

tellerunit info weg

Bericht door Gert10 »

Hallo
Vanmorgen mijn t4, (bj 2002) gestart en dat ging moeilijk omdat mijn binnenverlichting was blijven branden maar het ging nog net.
Wel ging de info in het display bijna uit tijdens het starten.
Vanavond opnieuw de auto gestart (zonder problemen) toen bleek de info enkel nog wat streeepjes / hoekjes / veegjes? te zijn.
Thuis gekomen de plus pool van de accu losgemaakt en later weer gemonteerd, nu is alles weg alleen nog de blauwe verlichting.
Wie herkend mijn probleem en wat moet ik er aan doen

Groeten Gert
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: tellerunit info weg

Bericht door GerJol 716 »

Heb je de massa niet gecontroleerd? Het is in ieder geval wel zo dat als je wilt starten op een bijna lege accu, je dagteller op 0000 springt. Alle stroom wordt onttrokken bij het starten waardoor je teller gereset wordt.
Maar dat je display helemaal niks meer doet? Misschien combinatie van accu/verbindingen en koude temperatuur.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: tellerunit info weg

Bericht door doka Rick »

Dag Gert,

dat heb ik ook al eens gehad. Ik had de helft van de letters maar in beeld. Na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat er in de relaisplaat ( dat is waar ook de zekeringen zitten) een soort van diode schakeling zit die half uit de relaisplaat getrild was. Het heeft een zelfde "voet" als een relais, maar het is een soort zwart kunststof frame waarin een aantal diodes gemonteerd zitten. Het zit in het midden van de relaisplaat en is ongeveer 5 cm hoog.

Gewoon weer aandrukken hielp toen bij mijn auto. ik hoop dat het voor jou ook zo simpel is.

beste wensen voor iedereen, groeten Rick
Gert10
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2008, 18:52

Re: tellerunit info weg

Bericht door Gert10 »

Hallo Rick,

Ik heb jouw raad opgevolgd maar zag verbetering. vanmorgen gestart en alles was weer normaal.
Vreemd......

Bedankt voor je advies!

groeten Gert
Plaats reactie