Een nieuwe gekocht bij Winparts voor de VW T4 1995.
Dus begonnen met het Haynes boek erbij.

En ja dat lukte aardig...binnenwerk deur eruit na alle schroefjes losgemaakt ,...pinnetje van het deurslot eruit gedraaid en de speaker losgekoppeld te hebben, oja ook de bediening van de elektrische ramen ontkoppeld. Iets omhoog drukken en hoppa binnenwerk deur kwam los ! Eureka.
Toen de 2 schroeven van de deurgreep eruit gehaald en met wat gefrut de greep in handen. Hem eens grondig bekeken...en toen de cilinder eruit gehaald omdat we centrale deurvergrendeling hebben...en willen houden ....dus deze cilinder gaat in de nieuwe deurgreep. Toen ik dit aan het demonteren was...vielen de busjes eruit en ....ook de kop van een afgebroken schroeven draaier.....ik debk dat er ooit een poging tot braak is gedaan...en daarbij brak dus de schroevendraaier af en daarna is de veer aan de bovenkant losgesprongen en week de greep dus aan de bovenkant.
Tot dusver is het me niet gelukt om dit te herstellen...terwijl er niets lijkt afgebroken...maar goed...ik heb een nieuwe handgreep.
Cilinder overgezet...irritant veertje...maar gelukt!

Hoe krijg ik dit beter ???? Zie foto s....
Alles werkt weer...centrale deurvergrendeling en sluit keurig...opent ook netjes.
Iemand tips ? Om dit nou te gaan kitten ......hmmmmm...not...denk ik....

Alvast bedankt voor de reacties
Annemieke