Sinds een paar weken in het bezit van een mooie T5 Multivan uit 2004. Slaaphefdak erop gezet bij Atrion zodat de kinderen ook een plekje hebben.
Onze vakantie naar Oostenrijk was allang geboekt en deze aankoop ging plots vrij snel, waardoor het opeens mogelijk was om met de camper die kant op te rijden. Het idee was om in drie etappes naar Oostenrijk te rijden en dus twee overnachtingen in de camper te hebben, alvorens we daar op het bungalowpark zouden vertoeven.
Helaas ging het tegen het einde van de eerste etappe niet meer zo lekker. Na zo'n 2,5 uur rijden begon de motor flink vermogen in te leveren. Plankgas geven, maar op sommige punten haalde hij op de lange autobahn heuvels nog maar 40 km/u. Erg onprettig en gevaarlijk.
De dag van de 2e etappe besteedt aan garages langsgaan en verzekering bellen, maar werden van kastje naar de muur gestuurd. Eind van de dag besloten dat ik de camper zo goed en kwaad als het ging zou terugrijden naar huis en omruilen voor onze personenwagen. Terugreis ging gelukkig vrij aardig, eenmaal hetzelfde probleem gehad maar na een korte pauze vervolgens heerlijk naar huis getuft.
Na wat zoeken en navragen lijkt het aardig op dit probleem wat ik op een ander forum tegenkwam: https://volkswagenforum.com/forum/volks ... blem-3189/
Gaat over de turbo en de wastegate. Ik heb zelf de ballen verstand van motoren dus geen idee wat dat inhoudt.

Voor de volledigheid, het gaat om een Multivan Highline 2.5 TDI, 307.000 km, automaat.
Ben dus eigenlijk vooral op zoek naar een handige niet-te-dure sleutelaar of garage die me met kennis van dit soort zaken kan helpen. In de omgeving van Deventer. Van mijn huidige (dure) universele garage verwacht ik vooral veel uitproberen omdat ze de expertise missen.