Hallo mensen, zoals je ziet in het onderwerp is duidelijk wat er aan de hand is maar:
Ik ben zojuist al mis schakelend naar huis gekomen. Aardig wat keren opgetrokken in zijn drie, zodat mijn koppeling ging stinken. Was blij dat ik er was!
Nu durf ik dus nauwelijks te gaan rijden. En deze reparatie moet dus wel worden gedaan. Wie kan dit gewoon in de straat, heeft er zin in en tijd voor? Of wie heeft advies. Ik woon in Zoetermeer. En die onderdelen zijn waarschijnlijk wel te vinden.
Balen! Ik zou vanaf maandag een weekje op pad gaan.
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk ACV
Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor
Kijk even op het forum rond. Is echt heel veel over geschreven. Heb met behulp van het forum deze klus op de camping in Frankrijk geklaard. Dus gaat je lukken, nu nog even lezen hier.
Denk dat maandag wel krap is maar als je de bolletjes etc heb kan het redelijk snel gefixt zijn.
Mijn bus heeft abs en een zusatzheizung dus van bovenaf kan je er niet goed bij. Er lopen diverse leidingen. Je kan hem net aan zien van boven.
Dus zal het denk ik van onderaf moeten gebeuren.
Ik neem aan dat jij het op de camping van bovenaf kon aanpakken?
En om eerlijk te zijn ben ik gewoon niet zo’n goede sleutelaar.
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk ACV
Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor
Gaat het hier over de bolletjes waarmee de links in het schakelmechanisme aan elkaar verbonden zitten?
Daar heb ik al filmpjes van gezien.
Is geen cadeau om daaraan te werken.
Met veel tijd, ruimte, gereedschap, een grote garage en een laptop met de nodige filmpjes lijkt het mij wel te doen, maar anders...
De bolletjes kun je eigenlijk best alleen via boven vervangen , langs onder kun je er nog minder goed bij en je ziet niet wat je doet , aangezien de bolletjes aan de bovenzijde van de versnellingsbak zitten .
Langs boven werkt het prettigste , gewoon een en ander demonteren en/of opzij drukken om wat plaats te maken . Een leuke klus is het niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Freds schreef: 21 sep 2023, 22:23
En om eerlijk te zijn ben ik gewoon niet zo’n goede sleutelaar.
Freds schreef: 22 sep 2023, 11:06
Jullie maken het niet plezieriger! maar als ik het zo lees wordt het ‘m niet op straat?
Dat wist je, voor jezelf, toch zelf ook al wel?
Schakelbolletjes kun je van te voren al aan zien komen, dus dat je nu aanstaande maandag op vakantie had willen gaan, is jammer. Dat had prima nog mogelijk geweest als je dit een paar weken/maanden terug preventief had aan laten pakken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Zoiets ook al een keer bij de hand gehad maar dan met een golf diesel. Probleem was dat de ruimte van het bolletje te groot was geworden.
Garage had een voorlopige oplossing, monteur pakte een lange verlengstuk van een doppen set en een hamer.
Hij gaf een paar flinke klappen vanaf bovenaf erop zodat de ruimte van het bolletje kleiner is geworden en dat werkte.
Nog een tijdje door gereden met deze oplossing.
DickWi schreef: 22 sep 2023, 11:19
Zoiets ook al een keer bij de hand gehad maar dan met een golf diesel. Probleem was dat de ruimte van het bolletje te groot was geworden.
Garage had een voorlopige oplossing, monteur pakte een lange verlengstuk van een doppen set en een hamer.
Hij gaf een paar flinke klappen vanaf bovenaf erop zodat de ruimte van het bolletje kleiner is geworden en dat werkte.
Nog een tijdje door gereden met deze oplossing.
Dat werkt niet bij het systeem in de T4 . Als je op die plastiek bolletjes gaat meppen , hou je helemaal niks meer over .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Bij mij enorme speling tussen de gangen, onduidelijk manoeuvreren tussen versnellingen en dus vaak mis schakelen.
gewoon veel speling in de pook en onduidelijke H vorm/beweging
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
De anwb heeft me op weg geholpen met tyraps waardoor het bolletje er niet meer uitspringt.
Daarna direct naar mijn vakgarage gebracht.
Het gaat waarschijnlijk niet lukken voor maandag, maar hopelijk wel aan het begin van de week, dan kan ik nog wel een paar dagen op pad.
Dank je wel allemaal voor het meedenken.
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk ACV
Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor
had zelf ook veel last met bolletje vervangen langs boven.
dus gewoon onder de bus alles gedemonteerd, en de houder op de versnellingsbak ook.
alles naast de auto gemonteerd, en dan terug eronder geschroeft : )