Zoals beloofd nog even de uitkomst terugmelden:
Ik ben wederom naar Bergen op Zoom gereisd met de sleutel die ik op aliexpress had gekocht.
Het is ze gelukt om deze afstandsbediening in te leren op de CV van onze T4
Daarna hebben ze de chip overgezet van 1 van de sleutels die ik al eerder bij had laten maken en had ik weer een compleet werkende sleutel met AB!
Niet dat ik er iets voor krijg maar ik moet zeggen dat ze me heel netjes en goed geholpen hebben en het zijn super aardige gasten! Dus mocht je redelijk in de buurt wonen en iets met je sleutel hebben zou ik ze zeker aanraden.
Let er wel op dat als je afstandsbedieningen laat programmeren dat je alle sleutels meeneemt want als ze ingeleerd worden wordt eerst alles gewist en moeten ze 1 voor 1 weer toegevoegd worden (ging bijna mis bij ons

)
Het sleutelhuistype dat je nodig hebt voor een T4 van 05-2000 t/m 2003 is 1J0 959 753 Ag. Hier is de link van Ali waar ik hem gekocht heb:
https://nl.aliexpress.com/item/40000703 ... pt=glo2nld
Maar er zijn meerdere aanbieders met verchillende prijzen (weet niet of er veel kwaliteitverschil is). Deze sleutel voelt degelijk aan maar wel wat minder degelijk dan de originele VW sleutel. Let op, hier zit dus wel de verkeerde startonderbreker chip in (ID48). Voor deze jaargangen T4 heb je een ID44 chip nodig (en iemand die hem kan programmeren).