Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van waar komt die fijne zwarte mousse?
van waar komt die fijne zwarte mousse?
Daarnet, rijdend met de verwarming en blazer op volle kracht lagen er plots enkele stukjes zwartgrijze en verstorven mousse op mijn dashboard. Die waren plots door de lucht komen vallen. Het is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt. Thuis heb ik met een zaklamp zitten zoeken van waar dat zou kunnen komen. De enige uitleg die redelijk klinkt, is dat het uit de luchtkanalen komt? Kan dat? Als dat klopt, is dat dan isolatiemateriaal van de binnenkant van die luchtkanalen? Wat heeft dat dan voor gevolgen? Valt dat te repareren? En nog twintig andere vragen...
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Re: van waar komt die fijne zwarte mousse?
Dit komt uit het kachelhuis. Zorgt normaal dat je kachelkleppen goed afdichten.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Zie mijn topic hierover viewtopic.php?p=515422#p515422
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
shit
Elke keer dat ik iets repareer begint er iets anders te falen.
Dank om je ervaringen te publiceren. Gezien de hoeveelheid werk weet ik even niet wat ik er mee ga doen.

Dank om je ervaringen te publiceren. Gezien de hoeveelheid werk weet ik even niet wat ik er mee ga doen.
Zo lang de warme en koude lucht nog in voldoende mate uit de juiste openingen komt kan je het zo laten. Maar er komt een moment dat de ontwaseming van de voorruit het niet meer doet en dat is Apk-afkeur. Dus uiteindelijk ontkom je er niet aan.
Zodra het wat beter weer is gewoon aan beginnen. Het is niet echt moeilijk maar wel veel werk.
En ja, er is elke keer wat maar het is dan ook geen nieuwe auto meer.
Zodra het wat beter weer is gewoon aan beginnen. Het is niet echt moeilijk maar wel veel werk.
En ja, er is elke keer wat maar het is dan ook geen nieuwe auto meer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dit kan toch geen grote verrassing zijn met een oude bus, je blijft aan de gangMuug schreef: 19 jan 2024, 09:39 shit![]()
![]()
Ik ben al bijna 10 jaar bezig geweest met onze T4 en eigenlijk de laatste 2J doe ik alleen nog maar regulier onderhoud omdat ondertussen alles wat slijt wel eens vervangen is door mij. Binnenkort weer toe aan een distributieset. En zo houd je het oude beestje in goede conditie.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Jaaa
ik moest effe zagen
Dankzij deze T4 heb ik al veel geleerd over de wagen, zelfs al ben ik hoofdzakelijk enkel met het campergedeeltje bezig geweest. En dan nog, het waren kleinigheden.
Toch ga ik wachten tot het warmer is, die zwakke plastic zal net iets meer flex hebben bij warm weer dan bij koud weer. Plus tijdens lange dagen kan ik er 's avonds ook langer aan doorwerken.
't is een drukke hobby eigenlijk
Je verveelt je eigenlijk nooit. Je hebt die televisie helemaal niet meer nodig, en je vrouw ook niet. 
ik moest effe zagen

Dankzij deze T4 heb ik al veel geleerd over de wagen, zelfs al ben ik hoofdzakelijk enkel met het campergedeeltje bezig geweest. En dan nog, het waren kleinigheden.
Toch ga ik wachten tot het warmer is, die zwakke plastic zal net iets meer flex hebben bij warm weer dan bij koud weer. Plus tijdens lange dagen kan ik er 's avonds ook langer aan doorwerken.
't is een drukke hobby eigenlijk

- krekwakwol
Die is soms wel handig als je tijdens het klussen een handje te kort komt.

Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Of voor een bakkie koffie tijdens het klussenkrekwakwol schreef: 19 jan 2024, 13:00Die is soms wel handig als je tijdens het klussen een handje te kort komt.![]()

Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
En dan weer gauw terug naar het aanrecht, zeker?Olaf schreef: 19 jan 2024, 16:24Of voor een bakkie koffie tijdens het klussenkrekwakwol schreef: 19 jan 2024, 13:00Die is soms wel handig als je tijdens het klussen een handje te kort komt.![]()
![]()

Heren, heren. Dat mag wel iets geëmancipeerder

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
- Multivan Generation
- Contacteer:
@charles,
Rijd die van jou met de T6 camper?
Rijd die van jou met de T6 camper?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos