Al weer tijdje aan het rondneuzen op het forum en wat vragen gesteld, nu is het ook zover, we hebben een Bus gekocht.
Betreft een VW Transporter T6 uit 2017 met 78.000 km op de teller met 2.0 TSI benzine 110kw. (LWB)
Heeft op dit moment nog een CNG installatie welke onder de bus is gebouwd, deze moet eronder uit.
Zeer hoogstwaarschijnlijk gaan we LPG inbouwen , sinds we verwachten het er binnen 1,5 - 2 jaar uit te hebben.
Wellicht nog leuk om eens onze berekening hier te laten zien en eens te kijken of we iets missen.

Bus rijdt top, heeft naar mijn idee meer dan voldoende vermogen. Heeft wel wat liefde nodig her en der.
Werkzaamheden/plannen
- Onderhoudsbeurt. [Check[
- CNG eruit, LPG erin. Heb al een nieuwe benzine tank gescoord. [Gepland]
- Bepalen wat we zelf gaan doen en laten doen. [ Veel rond aan het kijken en vragen]
- ...
- ...
- nog aanvullen.
Vragen
- één van de meest belangrijke dingen voor ons is een Bank op Rails (2 or 3 zitter), we willen namelijk de ruimte variabel kunnen gebruiken, één keer meer laadruimte en de andere keer de mogelijkheid om de bank naar voren of achter te schuiven om het 'woon' gedeelte aan te passen.
we hebben een van de volgende banken op het oog, maar ik vroeg mij af of er nog goedkopere/alternatieve oplossingen zijn. We zijn verliefd op de Reimo bank, maar potverdorie duur.
- - Reimo Variotech 3000 (icm lade en Tafel poot
- - Schnierle SL3 (niet onze voorkeur, wel goedkoper)
- - Smart-beds Evolution 2 (maar geen leverancier hier in NL denk ik, nagevraagd)
- - RIB glidemotion https://www.cherrycampers.co.uk/campervan-beds.html
- - Forum post, maar is geen rail geworden volgens mij : viewtopic.php?t=50501&start=30
- - California inrichting / Bank / Stoelen , kan dit ingebouwd worden met RDW keuring? ook ivm LWB
- - Zijn er multivan oplossingen? Zie op het forum wel wat vragen voorbij komen, maar nog geen specifiek antwoord of dat bij mij zou kunnen)
- - Alternatieven waarbij nog een kastenwand past?
- We hebben nu een geheel taxi interieur, (2 banken, bankje voor en bestuurdersstoel). Is dit iets wat nog waarde heeft?