Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zoemend geluid.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: zoemend geluid.

Bericht door Gerard 136 »

Daar is voor zover ik weet geen eenvoudige methode voor. Hij regeert op de sensor achter de voorbumper.
Theoretisch kun je de sensor (een Pt100 weerstand element) foppen met een paar weerstanden, maar dan wijst de buitentemperatuur op je display ook niet goed meer aan.

De kachel gaat minder vermogen draaien als de temperatuur bereikt is. Zoek even op dit forum, ik heb de volledige besturingslogica al eens geplaatst.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: zoemend geluid.

Bericht door azzie »

ik ga eens zoeken bedankt :knipoog
Afbeelding
Eelco151
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:47

Re: zoemend geluid.

Bericht door Eelco151 »

Heb ook een zoemend geluid en stank vanonder de auto, auto uit laten lezen en koelvloeistofvoorverwarmer geeft storing. Waarschijnlijk brander kapot of ontstekingsprobleem.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: zoemend geluid.

Bericht door HP Hulscher »

Toen mijn opvoerpomp eens stuk ging en ik een fonteintje onder de motorkap had, moest ik afgesleept worden. Ook zonder dat de motor draaide spoot er ergens onder het blok diesel uit. De VW hulp meneer heeft toen een stekker onder mijn stoel losgetrokken zodat de auto op contact kon staan zonder diesel te spuiten. Het geluid dat ik altijd hoorde als ik de auto op contact zette (een beetje een zoem en gepruttel als een heel klein beetje lucht dat door je CV radiator thuis wordt geperst) was daarmee verdwenen. Ik denk dat je dat pompje hoort. Ik weet echter niet welke kant ie oppompt. Met die opvoerpomp was ik 800 euro verder, dat weet ik nog wel, en buiten de garantie. En ook coulance kreeg ik niet want de auto stond niet bij mijn eigen dealer. Tip: afslepen naar eigen dealer als je op coulance hoopt!
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Plaats reactie