Aangezien mijn ( orginele )trekhaak onder mijn T4 2.5 TDI, bouwjaar 1997, bij de APK werd afgekeurd ivm doorgeroeste balk, had ik besloten maar een nieuwe te bestellen, Online!
Volgens de beschrijving ( het is een Steinhof) zou de montagetijd ca 1,5 uur zijn
Dat was misschien gelukt als er geen trekhaak onder zat.
Allereerst was het kriem om de M12 bouten los te krijgen van de oude trekhaak. Toen dat eindelijk, na ca 3 uur was gelukt, kwam ik tot de ontdekking dat, toen de oude trekhaak er onder weg was en los van de bumper dat de nieuwe bumper een heel andere montage had. Dus niet in de uitsparing waar de bumper bevestiging in schuift maar er onder door!
Dus probleem: hoe bevestig ik nu de achterbumper? Ja, ik kwam er achter dat je dan een binnenbalk nodig bent die in de bumper valt. En die is bijna niet te vinden, en dan zijn ze ( mij) te prijzig.
Oplossing: ik heb van de oude trekhaak de kogelkop af geslepen en alles netjes ontroest en weer gelakt en daar de bumper weer aan gemonteerd.
Conclusie: Wat 1,5 uur werk zou m oeten zijn, heeft mij 1,5 dag werk opgeleverd! Maar wel alles naar mijn tevredenheid
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld