Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 biturbo 204 pk issues
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
T6 biturbo 204 pk issues
In de T5 was de 180 pk biTDI een motor met zorgen.
In de T6 is dat de motor met 204 pk.
Lees in dit artikel wat achtergrond.
https://www.autobild.de/artikel/vw-t6-p ... 93247.html
Groeten Peter
In de T6 is dat de motor met 204 pk.
Lees in dit artikel wat achtergrond.
https://www.autobild.de/artikel/vw-t6-p ... 93247.html
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Hallo allen, hallo Peter,
Met regelmaat lees ik met interesse jullie berichten en zoektochten, op weg naar de mooiste camperoplossingen. Voor mijn T5GP ombouw heb ik meermaals de projecten hier geraadpleegd.
Inmiddels vind ik het tijd voor een vervolgstap. Ik vind veel ruimte als gezinsauto top, dus ben aan het kijken voor een T6 Cali Beach. Het aanbod met de 204pk diesel is groter dan die met 150 paarden. En daar loop ik een beetje stuk.
Ik heb er al enkele avonden aan besteed en ook via dit forum lees ik wel dat de 204pk een meer gevoelige motor is. Waar ik maar niet mijn vingers achter krijg is in welke mate de problemen met de 204pk versie voorkomen (m.n. EGR klep/koeler). Is het inderdaad net zo slecht als de 180pk versie uit de T5 of lees ik gewoon alle bekende problemen, maar valt het in het grotere geheel wel mee? Ik bedoel daarmee, als je deze diesel neemt, dat je er ook zonder al te veel moeite 4ton op de klok kan zetten (bij goed onderhoud/gebruik natuurlijk)?
Ben benieuwd naar de reacties!
Groet, Pieter
Met regelmaat lees ik met interesse jullie berichten en zoektochten, op weg naar de mooiste camperoplossingen. Voor mijn T5GP ombouw heb ik meermaals de projecten hier geraadpleegd.
Inmiddels vind ik het tijd voor een vervolgstap. Ik vind veel ruimte als gezinsauto top, dus ben aan het kijken voor een T6 Cali Beach. Het aanbod met de 204pk diesel is groter dan die met 150 paarden. En daar loop ik een beetje stuk.
Ik heb er al enkele avonden aan besteed en ook via dit forum lees ik wel dat de 204pk een meer gevoelige motor is. Waar ik maar niet mijn vingers achter krijg is in welke mate de problemen met de 204pk versie voorkomen (m.n. EGR klep/koeler). Is het inderdaad net zo slecht als de 180pk versie uit de T5 of lees ik gewoon alle bekende problemen, maar valt het in het grotere geheel wel mee? Ik bedoel daarmee, als je deze diesel neemt, dat je er ook zonder al te veel moeite 4ton op de klok kan zetten (bij goed onderhoud/gebruik natuurlijk)?
Ben benieuwd naar de reacties!
Groet, Pieter
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Ik heb nu 3 jaar een T6 met 204pk en heb tot op heden geen enkel olie verbruik, ik heb hem met 80.000 km gekocht en er staan er nu ongeveer 160.000km op. Wel geef ik hem om de 15.000 een olie verversing.
Hiervoor heb ik bijna 3 jaar met een T5.1 180pk gereden en daar ook een kleine 70.000km mee gereden en dat ook zonder problemen..
De T5.1 was van 2014 en de T6 is van 2018. Misschien heb ik met beide geluk, maar goed onderhoud blijft in mijn ogen 1 van de belangrijkste punten om je bus goed te houden.
Hiervoor heb ik bijna 3 jaar met een T5.1 180pk gereden en daar ook een kleine 70.000km mee gereden en dat ook zonder problemen..
De T5.1 was van 2014 en de T6 is van 2018. Misschien heb ik met beide geluk, maar goed onderhoud blijft in mijn ogen 1 van de belangrijkste punten om je bus goed te houden.
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Hi Hugo,
Bedankt voor het delen van je ervaring. Helemaal mee eens dat goed onderhoud uiteraard een kritieke voorwaarde is.
160k km’s zonder problemen klinkt goed.
Ben benieuwd naar nog meer ervaringen, ook met hogere km standen, zonder problemen. (Of lager, met problemen)
Groet! Pieter
Bedankt voor het delen van je ervaring. Helemaal mee eens dat goed onderhoud uiteraard een kritieke voorwaarde is.
160k km’s zonder problemen klinkt goed.
Ben benieuwd naar nog meer ervaringen, ook met hogere km standen, zonder problemen. (Of lager, met problemen)
Groet! Pieter
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Ik rij de transporter vanaf 2017. Heb wel een vervangende motor gehad en sindsdien geen enkel probleem.
Onderhoud is het belangrijkste maar ook hoe er met de bus is omgegaan.
Er staat bij mij nu 150k op en ben voorlopig nog niet van plan om hem weg te doen. Als ik alleen weg ga in het weekend laat ik zelfs mijn CC nog wel eens staan.
Onderhoud is het belangrijkste maar ook hoe er met de bus is omgegaan.
Er staat bij mij nu 150k op en ben voorlopig nog niet van plan om hem weg te doen. Als ik alleen weg ga in het weekend laat ik zelfs mijn CC nog wel eens staan.
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Bedankt voor je ervaring - hoe lang had die eerste motor gedraaid dan en waarom vervangen?
Zijn er ook T6-ers zij met 250K+ km op de klok?
Zijn er ook T6-ers zij met 250K+ km op de klok?
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Bij de 125k vervangen door hoog olie verbruik. Was wel extreem veel maar was bekend en garantie.
Verder een super fijne bus!
Ik kan er nog maar een paar jaar van genieten tot onze lieftallige burgemeester de diesel in de binnenstad verbied
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
Re: T6 biturbo 204 pk issues
We gaan het meemaken, hoe dieselbeperkingen werkelijk uitpakken (en hoe we ons als flexibele aardbewoners altijd weer weten aan te passen) :)
Ik heb inmiddels de gok genomen en ook de betreffende T6 Cali 204 pk diesel aangeschaft, dus ook dat ga ik meemaken, hoe die zich houdt. Ik zal jullie op de hoogte houden van de highs en lows.
Mocht er trouwens iemand interesse hebben in mijn T5 buscamper, die staat nu dus te koop.. :)
Fijne dagen!
Ik heb inmiddels de gok genomen en ook de betreffende T6 Cali 204 pk diesel aangeschaft, dus ook dat ga ik meemaken, hoe die zich houdt. Ik zal jullie op de hoogte houden van de highs en lows.
Mocht er trouwens iemand interesse hebben in mijn T5 buscamper, die staat nu dus te koop.. :)
Fijne dagen!
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Goed onderhoud heeft niets te maken met een corroderende combikoeler. Je bent de nationale of niet .hugopoley schreef: ↑20 apr 2024, 17:05 Ik heb nu 3 jaar een T6 met 204pk en heb tot op heden geen enkel olie verbruik, ik heb hem met 80.000 km gekocht en er staan er nu ongeveer 160.000km op. Wel geef ik hem om de 15.000 een olie verversing.
Hiervoor heb ik bijna 3 jaar met een T5.1 180pk gereden en daar ook een kleine 70.000km mee gereden en dat ook zonder problemen..
De T5.1 was van 2014 en de T6 is van 2018. Misschien heb ik met beide geluk, maar goed onderhoud blijft in mijn ogen 1 van de belangrijkste punten om je bus goed te houden.
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Ik deel graag nog even het vervolg met jullie van de bus ter lering en vermaak. Ik had hem gekocht onder voorbehoud van aankoopkeuring. Conclusie van de keuring was, dat het een super nette bus was, máár dat olieverbruik een zorg was. Hij had 1 liter genomen de afgelopen 5000km. Ook moest de EGR-klep voor de uitlaat worden vervangen. Beide hints naar toekomstig hoge onderhoudskosten. Uiteindelijk op grond daarvan maar even pas op de plaats gehouden… Hopelijk komt er binnenkort een een mooie T6 Cali Beach voorbij met de 150pk motorPkvisser schreef: ↑09 mei 2024, 08:37 We gaan het meemaken, hoe dieselbeperkingen werkelijk uitpakken (en hoe we ons als flexibele aardbewoners altijd weer weten aan te passen) :)
Ik heb inmiddels de gok genomen en ook de betreffende T6 Cali 204 pk diesel aangeschaft, dus ook dat ga ik meemaken, hoe die zich houdt. Ik zal jullie op de hoogte houden van de highs en lows.
Mocht er trouwens iemand interesse hebben in mijn T5 buscamper, die staat nu dus te koop.. :)
Fijne dagen!
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Fijn dat je de waarde van mijn bericht onderzocht hebt.
En mooi dat je even een terug koppeling geeft
En mooi dat je even een terug koppeling geeft
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Dat is inderdaad het mooie aan dit forum, dat je vaak het echte verhaal te weten kunt komen
- krekwakwol
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Een mooie camperbus.
Maar wat ik raar vind is dat je een camperbus op kenteken koopt en dat je het bijbehorende, onmisbare keukenblok nog bij moet kopen voor een aanzienlijk bedrag.
Dus op het moment dat je de bus koopt en die er niet bij neemt, rijdt je illegaal rond, je zal maar net 5 km verderop in een controle rijden.
Maar wat ik raar vind is dat je een camperbus op kenteken koopt en dat je het bijbehorende, onmisbare keukenblok nog bij moet kopen voor een aanzienlijk bedrag.
Dus op het moment dat je de bus koopt en die er niet bij neemt, rijdt je illegaal rond, je zal maar net 5 km verderop in een controle rijden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: T6 biturbo 204 pk issues
Zolang je nog geen kwarttarief hebt aangevraagd is er niets aan de hand .krekwakwol schreef: ↑04 jun 2024, 13:01 Een mooie camperbus.
Maar wat ik raar vind is dat je een camperbus op kenteken koopt en dat je het bijbehorende, onmisbare keukenblok nog bij moet kopen voor een aanzienlijk bedrag.
Dus op het moment dat je de bus koopt en die er niet bij neemt, rijdt je illegaal rond, je zal maar net 5 km verderop in een controle rijden.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012