Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
E-volve
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:11

Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door E-volve »

Gisteren stuur ik een email naar Broekhuis hier in Alkmaar voor de navraag van wat onderdelen voor mijn 98'er wijsneus.
Wat onderdelen als een grille, grille raster, frontplaat onder de grille, bumperbevestigingen etc. dingen die verwacht die gewoon nog verkrijgbaar zouden moeten zijn, krijg ik een mail terug:

"Deze delen zijn helaas via de VW dealer niet meer leverbaar"
En dat ik het bij VW klassiek of Paruzzi.com maar moet proberen.

Ik heb nog gebeld, omdat ik het niet direct wilde aannemen, maar de man beweerde dat voor de T4 nog maar 10% beschikbaar zou zijn en dat hij al m'n onderdeelnummers gecheckt zou hebben. Klopt het echt dat er qua carroserie/plaatwerk weinig meer via de dealer is te krijgen? :ie

Ik kan het gerust wel krijgen via Winparts / busok etc. maar ik ben een beetje beduusd van deze reactie...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb een tijdje terug een topic geplaatst over de verkrijgbaarheid van onderdelen van diverse merken.
Wellicht heb je dat gemist of vond je het toen niet interessant of van toepassing, dat kan natuurlijk ook.

Een T4 is half 2003 uit productie gegaan, dus ruim 21 jaar later lijkt het mij heel normaal dat Volkswagen een minimale voorraad daarvan nog heeft. Magazijn ruimte kost immers geld.

Maar mooi dat je via aftermarket nog wel die zaken van jouw gading kunt vinden :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door Erdem50 »

Met alle respect………..maar welk merk heeft dik 20 jaar naar dato nog onderdelen leverbaar. Geloof me dat sterft dan uit. De voorraden raken op en er wordt niks meer geproduceerd.

Dan zie je na een paar jaar weer dat er delen gereproduceerd worden en dan verkrijgbaar via classic Parts of via derden.

Ik heb door de jaren heen veel verzameld en na de verkoop van mijn T4 ook veel weer verkocht. Je moet gewoon aan het verzamelen slaan wil je een T4 in goede conditie houden. Maar geloof me er is nog heel veel te krijgen voor de T4 als je weet waar je moet zoeken.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door SyncRoon »

Ondersteuning in onderdelen is tot 10 jaar na einde productie. Ik weet niet of dat vanuit (europesche) regelgeving is maar dan wel gebruikelijk. Na die 10 jaar zegt men nog voldoende voorraad te moeten hebben om voor nog 5 jaar ondersteuning te kunnen bieden. En dan is op = op. Het is dan aan de toeleveranciers/handelaren of ze onderdelen blijven produceren/inkopen voor aftermarket leveranties.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2029
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door Mickel Moen »

Mijn T5 is van 2004. Laatst was er een onderdeeltje van de airco stuk. Mijn garage kon het in Nederland niet meer bestellen. Via een garage in Duitsland lukt het wel.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
E-volve
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 jul 2022, 21:11

Re: Verkrijgbaarheid onderdelen dealer

Bericht door E-volve »

Nou als we even naar de buren kijken, bij BMW voor bijv. mijn E34 5-serie (1988-1995), die al gelange tijd als 'klassiek' aangemerkt staat, daar kun je nog echt heel veel krijgen, ook aan plaatwerk. Voor degenen die het niet kennen, de Ekris onderdelenshop kun je gewoon online de BMW partscatalog in, staan de actuele prijzen en voorraden erbij. Daar waar VW alleen de onafhankelijke 7zap heeft, die natuurlijk nooit de voorraden kan zien.

Verder knutsel ik al een jaartje of 25 aan autos, waarbij ik diverse merken heb gehad (europees/japans), maar de ervaringen zijn echt wisselend, vandaar dat ik deze vraag ook stel hoe dit bij VW gaat.
Leuk stukje, inderdaad overheen gelezen (kijk hier niet dagelijks) en kwam ook niet direct omhoog in mijn search.
Uberhaupt waardeer ik jouw (enorme) input enorm op dit forum, incl. je eigen site :toppie
Plaats reactie