Weliswaar het verkeerde forum, maar wel het zelfde onderwerp.....Mijn T4 originele zwarte california freestyle van 2003 is weer getaxeerd. Alles netjes gemaakt als hierboven omschreven. Ik heb vooraf een lijstje gemaakt van alle opties en zaken die ik in de afgelopen vijf jaar heb vervangen of toegevoegd. Zoals bijvoorbeeld een nieuw hefdak en een nieuwe stereo met achteruitrijcamera. Dit wordt meegeteld en berekend naar de huidige waarde. Noem.ook alles wat je zelf inmiddels normaal vind, zoals standkachel, airco, cruise control etc...Verder had ik een onderhoudschema en de eerste aankoopfactuur erbij.
Let ook even op de gasslang en verdeler. Hiervan worden de conditie en vervangingsdata gecontroleerd. Hetzelfde geldt voor de banden.
Wat ook hielp is een aantal voorbeelden van advertenties voor vergelijkbare wagens.
Inmiddels staat de km teller op 430000 km, dat is fors.
Maar, aan de hand van alle informatie en de huidige conditie is hij toch weer op dezelfde waarde getaxeerd, te weten €24.500,-.
Een paar opmerkingen er bij...
De voorbanden zijn binnenkort aan vervanging toe. Verder vond de taxateur het verstandig de brandblusser te vervangen voor een schuimblusser en tevens een gasdetector te installeren.
Ik stop wel redelijk wat energie en geld in het onderhoud van mijn campertje, die ik behalve voor vakantiedoeleinden ook als rijdend kantoor en werkhotel gebruik...
Zo heb ik onlangs de hele wagen laten nalopen op roestplekken. Daarbij is de linkerdorpel, het rechter achterspatbord deels en de rechter B-stijl deels vervangen. Niet omdat het totaal verrot was, maar omdat zich het een en ander aan corrosie vertoonde. Nu dus geheel roestvrij.
Ik ben blij met het resultaat, ik kan weer 5 jaar door en wie weet, wordt het nog eens een echte klassieker....