Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Loop een beetje achter zie ik hier
De achterzijde heb ik opgebouwd naar T6.1. Je hebt daarvoor nodig de complete achterklep, scharnieren, klep bekleding, achterlichten, kappen onder de lichten, bumper en eventueel de pdc sensoren, geleidingen achterbumper.
Ik ben voor de originele LED edition achterlichten gedaan. Aftermarket zijn ze er ook maar dan met dynamische knipperlichten en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Ik heb moeten aanpassen:
-Stekkers en pinbezetting van de achterlichten
-Weerstanden geplaatst t.b.v. de richtingaanwijzers omdat deze anders snel gaan knipperen omdat het nu LED is.
-Kabelboom achterklep heb ik van de T5GP gebruikt. Bij de bus is deze origineel van voor naar achteren zonder koppelstekker. Bij de T6 is dit met koppel stekker in de D stijl. Omdat veel stekkers al pasten in de T6 klep heb ik een paar delen van de T6 kabelboom gebruikt.
-De stekkers van de pdc sensorsen passen 1 op 1
De achterzijde heb ik opgebouwd naar T6.1. Je hebt daarvoor nodig de complete achterklep, scharnieren, klep bekleding, achterlichten, kappen onder de lichten, bumper en eventueel de pdc sensoren, geleidingen achterbumper.
Ik ben voor de originele LED edition achterlichten gedaan. Aftermarket zijn ze er ook maar dan met dynamische knipperlichten en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Ik heb moeten aanpassen:
-Stekkers en pinbezetting van de achterlichten
-Weerstanden geplaatst t.b.v. de richtingaanwijzers omdat deze anders snel gaan knipperen omdat het nu LED is.
-Kabelboom achterklep heb ik van de T5GP gebruikt. Bij de bus is deze origineel van voor naar achteren zonder koppelstekker. Bij de T6 is dit met koppel stekker in de D stijl. Omdat veel stekkers al pasten in de T6 klep heb ik een paar delen van de T6 kabelboom gebruikt.
-De stekkers van de pdc sensorsen passen 1 op 1
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Hier kun je het verschil zien van de scharnieren en de bumper geleiders. Ik had ze tijdelijk aangepast maar je kan het verschil wel zien.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
En dan is dit het resultaat. Die edition sticker gaat er tzt nog af.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
De weerstanden voor de knipperlichten heb ik in de stoelconsole van de bestuurder geplaatst aangezien daar de draden reeds lopen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Aan de achterzijde de draagarmrubbers ook vervangen voor verstelbare van Powerflex en de schroefset gemonteerd. De bus is rondom ongeveer 70mm verlaagd. De exacte afstelling van de hoogte ga ik later doen als ik de zomerset gemonteerd heb.
Dan kan ik tevens de dempers afstellen. Deze schroefset van KW is de zogenaamde V3. Je kunt de ingaande en uitgaande demping afstellen en zodoende de hardheid van de demping instellen. Het is tevens een zogenaamde ‘gepfeffert’ uitvoering. Deze bezit een andere veren combinatie en andere opbouw van de toplagers voorop waarmee je rondom tot 120mm kan verlagen. De originele KW gaat tot 65mm.
Ik schat in dat ik rond de 85mm zal komen.
Dan kan ik tevens de dempers afstellen. Deze schroefset van KW is de zogenaamde V3. Je kunt de ingaande en uitgaande demping afstellen en zodoende de hardheid van de demping instellen. Het is tevens een zogenaamde ‘gepfeffert’ uitvoering. Deze bezit een andere veren combinatie en andere opbouw van de toplagers voorop waarmee je rondom tot 120mm kan verlagen. De originele KW gaat tot 65mm.
Ik schat in dat ik rond de 85mm zal komen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
En zo zijn we op pad nu voor een paar dagen. De originele VW drager doet weer goed zijn werk met 4 MTB’s erop.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Tijd voor de portieren. Originele speakers zijn al geen gehoor en links was de lage tonen speaker reeds stuk dus was tijd voor een upgrade.
Ik heb gekozen voor Audio system Xfit EVO2. Met een vermogen van 150W RMS, filters, waterspatplaat en 20cm middentoner gaat het behoorlijk hard en loepzuiver.
Via het gat voor de speaker in het portier heb ik ongeveer 70% van de deur kunnen ontdreunen. De meegeleverde pasringen monteer je met boutjes en moertjes, origineel zit het met popnagels. Daarna monteer je de rubberen spatplaten, dit beschermt de speaker tegen binnendringen van water in de speaker. Daarna heb ik de complete deurplaat ontdreunt.
De originele tweeters heb ik uit de houders gehaald en hierin heb ik de nieuwe tweeters geplaatst.
Ik heb gekozen voor Audio system Xfit EVO2. Met een vermogen van 150W RMS, filters, waterspatplaat en 20cm middentoner gaat het behoorlijk hard en loepzuiver.
Via het gat voor de speaker in het portier heb ik ongeveer 70% van de deur kunnen ontdreunen. De meegeleverde pasringen monteer je met boutjes en moertjes, origineel zit het met popnagels. Daarna monteer je de rubberen spatplaten, dit beschermt de speaker tegen binnendringen van water in de speaker. Daarna heb ik de complete deurplaat ontdreunt.
De originele tweeters heb ik uit de houders gehaald en hierin heb ik de nieuwe tweeters geplaatst.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
De spatplaat
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
En de tweeters
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
De nieuwe
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Omdat je nooit genoeg opbergruimte kan hebben heb ik een originele lade ingebouwd.
Het jammere is wel dat je de lade alleen nog maar kan kopen met de kunststofkleur uit de T6.1. Deze is een stuk donkerder grijs. Dus naast de lade heb ik ook een nieuw frontje moeten kopen in de juiste kleur.
De railsen heb ik met popnagels vastgezet.
Het jammere is wel dat je de lade alleen nog maar kan kopen met de kunststofkleur uit de T6.1. Deze is een stuk donkerder grijs. Dus naast de lade heb ik ook een nieuw frontje moeten kopen in de juiste kleur.
De railsen heb ik met popnagels vastgezet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Aangezien mijn Bestelde zomerwielen erg lang op zich laten wachten heb ik een tussendoor setje 17 inch eronder gezet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Mijn pre-emphase mid woofers zijn na 2 jaar waterschade overleden. Dit lijkt mij een beter ontworpen systeem.
Heb je voor die 3 Ohm impedantie nog een extra versterker gemonteerd? Of eerst even zonder proberen?
Ik heb van hetzelfde merk een subwoofer in mijn zijpaneel gemonteerd. Daar ben ik wel tevreden over. Maar die zit lekker droog in een gesloten kast en geen natte deur. Die raam afdichtingen van mijn T5.2 zijn heel sponzig. Een regendruppel wordt gewoon opgenomen. Kortom er komt behoorlijk wat water binnen in de deur. Bij ons Benzje is dat van neopreen oid en loopt het water er gewoon van de buitenkant af. Is er iets aftermarket dat je weet Erdem?
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Qua water in de portieren is het inderdaad niet top geregeld, met deze Spatplaten zou het opgelost moeten zijn.
Ik ken geen andere/aangepaste opties om waterinslag te verminderen.
Ik ken geen andere/aangepaste opties om waterinslag te verminderen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1