Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hemelbekleding laat los... :(

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
jipver
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2023, 11:41

Hemelbekleding laat los... :(

Bericht door jipver »

Allen,
Sinds een ruim jaar inmiddels alweer, een 'nieuwe' bus. Na jaren van plezier in de T4, nu een T5 California (bj 2009). We hebben al leuke upgrades gedaan, maar zag ineens afgelopen meivakantie dat het stof van het dak (dus onder het bed) loslaat... Ik heb geprobeerd met simpel wat ductape het stof vast te maken net over de rand, dus waar het schuifding zit boven de stoelen... Maar dit liet ook al na een dag los, allicht dat het niet de 'echte' ductape is, want had wel verwacht dat dit even bleef plakken.

Maar zag dus ook afgelopen week dat sowieso de stof los komt te zitten verder van de rand af... Nu gaan wij binnenkort ook het bed vervangen (voor een squERGO systeem), dus dan hebben we denk tijdens die montage ook wat beter zicht / bereik voor die hemelbekleding. Wat zou de beste manier zijn dit op te lossen? Ik ben best handig met stof en diy klusjes, dus het helemaal vervangen is ook een optie, er zitten ook wat wazige vlekken in, dus lekker fris is altijd goed :D

Dank alvast voor tips en tricks!

Bijgevoegd wat foto's (sorry erg donker in de garage) van het dak.
https://drive.google.com/file/d/1cyRFS8 ... drive_link
https://drive.google.com/file/d/10DwV4Q ... drive_link
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Hemelbekleding laat los... :(

Bericht door henkru »

Ik heb in mijn T4 het zelfde gehad en heb dit vervangen door MDF board in beetje grijze kleur, mooi strak afgewerkt.
Bijlagen
plafond t4.jpg
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
jipver
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2023, 11:41

Re: Hemelbekleding laat los... :(

Bericht door jipver »

Ah, kijk, dat is ook een oplossing. Ik heb persoonlijk wel de voorkeur voor het opnieuw bekleden.

Ik vond op het vwcaliforniaclub forum dat de bekleding met van die zwarte plastic dopjes vastzit en op een meubelstoffen zaak dat ze die stoffen voor hemelbekleding van de auto gewoon verkopen en hoe dat dan te monteren. Dus ik ga het klusje maar aan: Stof is besteld, spuitlijm is besteld en dan zodra ons nieuwe bed binnen komt, maar eens de klus van het verwijderen en opnieuw opplakken aangaan. Zal dit draadje updaten met het resultaat tzt :jumpklap
Gebruikersavatar
hippie
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jun 2024, 16:51

Re: Hemelbekleding laat los... :(

Bericht door hippie »

Welke spuitlijm ga je gebruiken ?
Ik heb binnenkort zelf ook zo'n klusje .
Ik heb nog een hoop te doen . gr Ronny .
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3790
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hemelbekleding laat los... :(

Bericht door krekwakwol »

Je kunt het beste HT (High Temperature) spuitlijm gebruiken. Anders heb je grote kans dat het weer loslaat als de zon vol op je bus schijnt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
hippie
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jun 2024, 16:51

Re: Hemelbekleding laat los... :(

Bericht door hippie »

krekwakwol schreef: 25 jun 2024, 21:36 Je kunt het beste HT (High Temperature) spuitlijm gebruiken. Anders heb je grote kans dat het weer loslaat als de zon vol op je bus schijnt.
Dank .
Ik heb nog een hoop te doen . gr Ronny .
Plaats reactie