Hij wordt gepresenteerd als de nieuwe California. Ik kan me niet voorstellen dat VW op basis van de Transit ook zelf nog weer een kampeerauto gaat bouwen dus niet bedoeld als tussenmodel. Voor een nieuwe California die beter is dan de T6 zou ik t.z.t. wel in de markt zijn, maar deze T7 kan me op het eerste gezicht nog niet overtuigen.Multivan Generation schreef: ↑11 mei 2024, 13:39 Wie van de posters in dit topic is eigenlijk van plan om binnen nu en 3 jaar er een aan te schaffen?
Anders is het een discussie om niets.
Ik zie het als een tussen model, en vrijetijdsauto voor mensen met een actievere levensstijl die regelmatig een weekendje weg gaan.
Een tussen model in de line-up van caddy California, multivan California, California op basis van de nieuwe VW-Ford Transit bus, VW grand California .
En in die line-up past ie prima tussen.
Uitrusting details heb ik niet naar gekeken. Ik zie mezelf niet tot de doelgroep behoren.
Groeten Peter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Presentatie nieuwe California: 7 mei
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
- krekwakwol
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
En hier een uitgebreide fotosessie van de nieuwe California, of je hem nu wel wilt kopen of niet.
https://www.autogids.be/autonieuws/nieu ... ornia.html
https://www.autogids.be/autonieuws/nieu ... ornia.html
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Ook hierbij is de basis auto eigenlijk te duur.
Die 2 of drie losse stoelen is leuk als je hem als gezinsauto gebruikt met 3 kinderen.
Praktischer als camper is om een 2 zits slaapbank op de rails te hebben, met grote opberglade er onder en een kastenwand aan de zijkant. Bij een van die filmpjes zie ik een kastenwand die ongeveer 10cm te diep is, en dat is net de breedte die je in het bed beneden mist.
Voor Bart, standkachel vooralsnog niet leverbaar, dus wordt het voor jullie,met jullie kampeer gebruik lastig. Ook met oprukkende milieuzones.
Ik heb eens een topic gepost over: hoeveel camper heb je eigenlijk nodig? Veel mensen zijn hier comfort georiënteerd en willen geen concessies doen qua binnenruimte, gebruiksgemak en dergelijke.
Er zijn andere camper producenten waarbij je veel meer waarde en veel meer camper voor je euro's krijgt. Maar ja, dan gaat het dagelijkse gebruik er onder lijden, want wie gaat er met een camper van 6 meter op Ducati basis even om boodschappen?
Wil je een VW en ben je met jongere zielen, dan kan een camper op basis van een caddy met slaapdak misschien wel prima uit. De basis is een stuk betaalbaarder, de milieu prestaties een stuk beter, de flexibiliteit van een interieur er uit halen en hem gebruiken voor een verhuizinkje ook prima. Geen kwart-tarief maar moet dat per se?
Ga je groter en wil je winterharder dan zijn de campers op basis van een T5, T6 nog steeds een beter alternatief als die op een T7 multivan gebaseerde campers.
De ID buzz campers zouden ook leuk kunnen worden.
Maar ik denk dat een camper op basis van de nieuwe transit/VW transporter wel eens leuker zou kunnen worden. Meer binnenruimte als een T6 in de breedte, modernere assistent systemen. En who cares als het niet zo via een VW dealer bestelbaar is, maar dat je bij een camper bouwer er eentje kunt bestellen?
Ik kijk op een caravan Salon in Düsseldorf juist bij de camper bouwers, zoals Space camper, Nordvan, Discarvery, sunmobil, reimo, etc naar de betaalbaarder oplossingen die wel echte waarde, voor mij, toevoegen. Zo'n app is een leuke feature op een beurs, zo'n centraal bedienpaneel in een T4-T6.1 leuk, maar men kan prima zonder met universele en wellicht kwalitatief betere en betaalbaarder oplossingen.
Met ons nieuwe project zijn we van een lange wielbasis multivan uitgegaan en hebben we de zaag gezet in de panelen aan de bestuurderszijde om daarin de kastenwand te integreren. Daarbij hebben we op sommige plaatsen bijna 11 cm aan extra ruimte gewonnen!
Ik bedoel maar, denk out op de box, wil je een T7 multivan en daar op die basis een mooie camper hebben die kan voldoen aan jouw wensen, pas hem dan aan en ga shoppen, bouwen en uitzoeken.
Veel plezier.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- arjanzevenaar
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Als ik goed heb geluisterd naar de presentatie vind ik het belangrijkste nieuws dat California als merk verder gaat. Er komt een website waar je de nieuwe California kan huren en Roadsurfer werd hierbij ook genoemd. Als ik dit vertel aan mijn jongere collega's en mijn kids vinden ze dat geweldig. Je boekt een opstap in Amsterdam rijd ermee naar Barcelona en vliegt weer terug en vice versa. Het merk California wordt dus als een product neergezet waarbij vrijheid, mobiliteit en vrijetijdsbesteding in een premium vorm wordt aangeboden. Roadsurfer heeft op dit moment schat ik 3000 California's rijden, als ze deze verhuren voor 119 euro per dag en dan zeg maar 150 dagen per jaar, geen idee of dat zo is maar ik weet wel dat het meer geld oplevert als leasen of verkopen want ze krijgen direct cash door het verhuren en na 3 a 4 jaar kunnen ze de overpriced California 's nog steeds goed verkopen, en viel het je niet op dat de presentatie in het Engels was??? Lijkt erop dat ze California als wereldmerk willen verkopen en met een beetje fantasie is dit natuurlijk ook al zo. Op deze manier bouwen ze een relatie met nieuwe klanten waardoor de toekomst van VW verder kan gaan en niet stopt bij de huidige boomers. Ik ben benieuwd wat de website gaat brengen en wat ze nog meer in petto hebben. Het busje is bijzaak het merk California is bezig met een wereldtournee.
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
met 6 mtr bus of langer , camper bus kun je prima boodschappen doen..... parkeren lukt altijd. Beetje creatief.
Pakket bezorgers brengen dagelijks miljoenen pakketjes tot aan ieders voordeur, ja in die zogenaamde smalle straatjes waar ook de vuilniswagen, brandweer enz door heen rijdt.....
Standkachel kun je ook in een nieuwe natuurlijk inbouwen...
California prachtig product met mooie oplossingen en gadgets.
Pakket bezorgers brengen dagelijks miljoenen pakketjes tot aan ieders voordeur, ja in die zogenaamde smalle straatjes waar ook de vuilniswagen, brandweer enz door heen rijdt.....
Standkachel kun je ook in een nieuwe natuurlijk inbouwen...
California prachtig product met mooie oplossingen en gadgets.
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Wat ik heel vreemd vind zijn de volgende zaken:
1 gaspit!!! Als je op de camping wilt koken zijn 2 echt wel handig, en beide in gebruik.
Een verschuifbare tafel aan je keuken unit is super handig.
Nu moet je hem eerst uit de achterklep halen....
Tevens is de extra camping tafel ook nu weer super handig op de camping als je eten aan het klaar maken bent.
De ene is in de bus aan het koken en wat spullen aan het voorbereiden, de andere buiten op de camping tafel. Nu kan dat niet en moet je een etxra niet makkelijk opruimbare tafel meenemen.
Heel stom.
1 gaspit!!! Als je op de camping wilt koken zijn 2 echt wel handig, en beide in gebruik.
Een verschuifbare tafel aan je keuken unit is super handig.
Nu moet je hem eerst uit de achterklep halen....
Tevens is de extra camping tafel ook nu weer super handig op de camping als je eten aan het klaar maken bent.
De ene is in de bus aan het koken en wat spullen aan het voorbereiden, de andere buiten op de camping tafel. Nu kan dat niet en moet je een etxra niet makkelijk opruimbare tafel meenemen.
Heel stom.
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Ik kan hier echt niet warm voor lopen, je krijg minder voor meer geld
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
En ik hoorde dat de T7 California niet voldoet aan de minimale binnenruimte eisen om in aanmerking te komen voor het campertarief op kenteken. Als dat klopt voorzie ik geen grote toekomst in Nederland voor dit model.
T6.1 California Coast DSG-4M
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Is de toekomst afhankelijk van het wel of niet in aanmerking komen voor het camper tarief?
Dat lijkt mij wat te kort door de bocht gesteld.
De door mij ingeschatte doelgroep, heeft het budget er toch wel voor, of ze kopen een grotere op meer luxe gebaseerde camper.
Het in aanmerking kunnen komen voor camper tarief zou iets kunnen bijdragen aan de marktpenetratie in Nederland, maar lijkt mij geen beslissende factor in relatie tot de welgesteldere doelgroep van eerste eigenaren.
Dat lijkt mij wat te kort door de bocht gesteld.
De door mij ingeschatte doelgroep, heeft het budget er toch wel voor, of ze kopen een grotere op meer luxe gebaseerde camper.
Het in aanmerking kunnen komen voor camper tarief zou iets kunnen bijdragen aan de marktpenetratie in Nederland, maar lijkt mij geen beslissende factor in relatie tot de welgesteldere doelgroep van eerste eigenaren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Wie een nieuwe California kan betalen zal zich ook niet druk maken over die paar tientjes MRB lijkt me...
Ik voorzie een veel somberder toekomst voor het campertarief zelf.
Ik voorzie een veel somberder toekomst voor het campertarief zelf.
- eindgebruiker
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
- Locatie: Amsterdam
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Zou kunnen, maar honderd euro per maand (binnenkort, nu hondervijftig) is iets meer dan een paar tientjes.
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Het punt is: 50 euro MRB extra per maand is wisselgeld op die 70-90k die een nieuwe California kost...
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
Als je hiermee op de grens van je budget zit,eindgebruiker schreef: ↑28 jun 2024, 08:55 Zou kunnen, maar honderd euro per maand (binnenkort, nu hondervijftig) is iets meer dan een paar tientjes.
dan kan dat net de laatste horde zijn, die mensen er toe beweegt hun camper te verkopen.
Misschien is het beleid van de (R)overheid er wel op gericht om oneigenlijk gebruik van campertarief te ontmoedigen?
Jaren geleden ook met afschaffing van grijskenteken gezien dat er mensen zijn, die er daardoor in staat waren om nog een bus te rijden.
Maar dat die eigenlijk boven "hun stand" reden (of er gebruik/misbruik) van maakten om een grotere auto te kunnen rijden.
Mobiliteit kost geld, een Volkswagen iets meer en een Volkswagen bus naar verhouding nog wat meer.
Als dan de houderschapsbelasting naar boven gaat, dan kan dat voor mensen net de bottleneck zijn/worden om hem dan maar te verkopen.
Of er wordt een vlucht genomen naar besparen op onderhoud..of goedkopere onderdelen..
Is maar mijn mening hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei
T6.1 California Coast DSG-4M