Goedendag,
Als wij de instelknop op het dashboard maar net van het koud (blauw) af draaien dan word de verwarming al tamelijk warm.
We hebben een T4 uit 1997.
Zou het effect kunnen hebben om de regelklep opnieuw af te stellen?
Ik ga er van uit dat wij de 1-voudige regelklep hebben? Dat lees ik toch goed?
Dan zou die vrij eenvoudig af te stellen moeten zijn
https://www.t4-wiki.de/wiki/Regulierventil
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Warmte kachel
Warmte kachel
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Re: Warmte kachel
Als je geen airco hebt dan kan dat kloppen, maar kijk even onder de motorkap, dan weet je het.Dropmans schreef: 14 jun 2024, 12:06 Ik ga er van uit dat wij de 1-voudige regelklep hebben? Dat lees ik toch goed?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hetzelfde hier. Ik heb net een T4 uit 1995 tot de familie mogen rekenen, zonder airco. Wonende in Madrid is het me nog niet gelukt koude lucht tevoorschijn te toveren.Dropmans schreef: 14 jun 2024, 12:06 Goedendag,
Als wij de instelknop op het dashboard maar net van het koud (blauw) af draaien dan word de verwarming al tamelijk warm.
We hebben een T4 uit 1997.
Zou het effect kunnen hebben om de regelklep opnieuw af te stellen?
Ik ga er van uit dat wij de 1-voudige regelklep hebben? Dat lees ik toch goed?
Dan zou die vrij eenvoudig af te stellen moeten zijn
https://www.t4-wiki.de/wiki/Regulierventil
T4 Syncro is my game
Als je geen airco hebt zal de lucht uit de roosters nooit kouder zijn dan de buitenlucht. En waarschijnlijk nog iets warmer omdat de lucht via de motorruimte naar binnen komt. De afgelopen maand is het in Madrid ruim boven de 20 graden geweest en nu misschien nog wel warmer. Dus echt koude lucht kan je niet verwachten.Hansindia schreef: 06 jul 2024, 16:32 Hetzelfde hier. Ik heb net een T4 uit 1995 tot de familie mogen rekenen, zonder airco. Wonende in Madrid is het me nog niet gelukt koude lucht tevoorschijn te toveren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- m.c van den berg
ik verdenkt de kleppen in het kachelhuis. als daar het vilt af is werkt het ook niet meer naar behoren 

Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602