Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remklauw voor, moeilijk beschikbaar?

vragen over de T4
Plaats reactie
VWT4

remklauw voor, moeilijk beschikbaar?

Bericht door VWT4 »

Beste,

Zojuist bericht van de garage, remklauwen voorzijde vervangen is nog niet zo eenvoudig vanwege de beschikbaarheid. Einde van dag het bericht dat er online misschien wat gevonden is maar er nog geen duidelijkheid is over de levertijd. Kan het kloppen dat (bepaalde) T4 remklauwen moeilijk beschikbaar zijn en zo ja zijn er indien deze online bestelling niet op tijd lukt nog tips waar je nog remklauwen kunt vinden?

T4 westfalia 1999 2.5 tdi
VWT4

Re: remklauw voor, moeilijk beschikbaar?

Bericht door VWT4 »

De online bestelling is als een beetje verwacht helaas niet gelukt, de voorraadstatus bleek onjuist te zijn. Nu dus op zoek naar andere bronnen, tips zijn welkom
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Volgens mij gewoon op voorraad bij winparts, autodoc en autoonderdelen24. Die kan je ook bellen. Wel even wat meer gegevens en/of chassisnummer bij de hand. o.a. motorvermogen kan verschil in remmen geven wellicht tussen een 88pk en 150pk.

voorbeeld; https://www.auto-onderdelen24.nl/vw/tra ... %5B0%5D=VA
Groet, Ronald
VWT4

Bericht door VWT4 »

Bedankt voor de tips, ik heb ze doorgezet naar mijn garage
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik krijg steeds vaker het idee dat bepaalde garages niet in het belang van hun klanten denken. :muur

Oei, er komt een T4 binnen, moeilijk moeilijk.

Remklauwen kun je hier vinden.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=bre ... 1&_sacat=0

Meer dan genoeg en in verschillende smaken en prijzen.

Groeten Peter
Ps hier gevraagde suggesties aan een garage door geven zou niet nodig moeten zijn. Veelal zijn het standaard dingen die een beetje fatsoenlijke monteur zelf wel weet..

Pps kun je wellicht zelf ook wel met dit artikel: http://www.eldiape.com/remmen/remmen.htm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
VWT4

Bericht door VWT4 »

Bedankt Peter,

Het is eerder de tijdsdruk die er nu op zit. In maart was er al veel onderhoud gepleegd en nu voor vertrek heb ik toch maar voor de zekerheid de remblokdikte laten checken omdat ik zelf niet in de mogelijkheid ben om de wielen te demonteren etc mijn locale garage gevraagd om voor vertrek de dikte te checken. Toen bleek eigenlijk dat het goed, beter was om dan ook naar te vervangen en er gelukkig ook nog tijd vrij was om te doen. Bij gehele demontage bleek dat de klauw en waarschijnlijk vooral de houder ook op te zijn. Pennen die muurvast zitten, roest en remschijfdikte die op de grens zat. Ik heb aangegeven omdat dan meteen te vervangen. Na het bestellen bleek, voorzijde, dus (op korte termijn) betreft voorraad niet zomaar haalbaar. Het zou op voorraad zijn en nu dus toch niet en ook een online shop trok zijn status vanochtend in. Nu is het betreft de planning mis. Zowel garage als ook voor ons. Een voorraad artikel is dus nu wat we bij voorkeur zoeken. Ebay is misschien een optie maar niet meteen een vanzelfsprekende. Soms is er in een community als deze dan wel ervaring wie wel voorraad heeft en uiteraard juiste producten.
T4Twin0182

Bericht door T4Twin0182 »

Huidige laten reviseren?
VWT4

Bericht door VWT4 »

Zou een laatste optie kunnen zijn als blijkt dat we toch niets of op tijd kunnen vinden en de vertrekdatum van onze vakantie dus niet meer lukt. Geen idee wie dat kunnen.
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Een van de verkopers die op Ebay zijn, Bandel Autoteile levert heel snel en meestal binnen 2 dagen in huis.

Dus je kunt problemen op werpen en aannames doen, je tijd verdoen of meteen bestellen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
VWT4

Bericht door VWT4 »

De garage heeft inmiddels de componenten gevonden maar dan wordt het omgezet naar het ATE systeem.
Plaats reactie