Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Onderhoud T5 2009 Interieurfilter vervangen
- krekwakwol
Re: Onderhoud T5 2009 Interieurfilter vervangen
Het filterhuis zit nog achter die zwarte kap.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Contacteer:
Die kap moet je eerst verwijderen.
Daarna kom je bij de filter behuizing.
Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Die kap zal dan met clipjes vast zitten, zoals op tekening de kap nr14 met clipje nr10
Groet, Ronald
Bedankt, als we weer terug zijn maar eens mer beleid aan gaan trekken
- Multivan Generation
- Contacteer:
Plat stukje kunststof er tussen en je trekt het zo los naar beneden aan Dashboard zijde en daarna in de stoel richting verwijderen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Onderhoud T5 2005 Interieurfilter vervangen
Ik heb de T5 ook een grote beurt gegeven, maar deze keer heb ik de filter er in gezet met het pijltje op de filter richting de motor moet ik hem er waar uithalen en anders om er inzetten???
Ik heb nog een paar tips.
Ik heb deze keer wat dingen anders gedaan.
Toen de filter er uit had heb ik nog even de blower op vol aan gezet, er kwam toen best nog veel blad rommel er uit.
En ik heb het zwarte dekseltje in de motor ruimte er uit gehaald en daar nog heel wat blad en stof er uitgehaald, dat komt dan tenminste niet in het nieuwe filter terecht, daar door gaat hij nog weer wat langer mee, zie de bijlage foto.
Ook heb ik de drie zeskoppige boutjes van het filterklepje wat geslepen zodat ik ze met een normale dop los kan draaien in plaats met de griptang.
Ik heb nog een paar tips.
Ik heb deze keer wat dingen anders gedaan.
Toen de filter er uit had heb ik nog even de blower op vol aan gezet, er kwam toen best nog veel blad rommel er uit.
En ik heb het zwarte dekseltje in de motor ruimte er uit gehaald en daar nog heel wat blad en stof er uitgehaald, dat komt dan tenminste niet in het nieuwe filter terecht, daar door gaat hij nog weer wat langer mee, zie de bijlage foto.
Ook heb ik de drie zeskoppige boutjes van het filterklepje wat geslepen zodat ik ze met een normale dop los kan draaien in plaats met de griptang.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Geweldig beste @MultivanGeneration dat je na zoveel jaren nog steeds zo actief bent op het forum.Multivan Generation schreef: ↑20 jul 2024, 09:45 Plat stukje kunststof er tussen en je trekt het zo los naar beneden aan Dashboard zijde en daarna in de stoel richting verwijderen.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
We gaan er mee aan de slag, eerst maar even stofhappen