Goeden avond
Ik ben even nieuwsgierig
Is het mogelijk om op deze motor een originele cruise control te maken ???
Misschien dmv een andere handle aan het stuur ?
groet Chris
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vw t4 AAB 2.4 diesel 1996 57kw
Re: vw t4 AAB 2.4 diesel 1996 57kw
Alles kan maar daar komt wel iets meer bij kijken dan alleen een nieuwe hendel. Zoek op t4-wiki maar eens naar Geschwindigkeitsregelanlage.
En als ik jouw berichten lees dan zijn er bij je bus wel andere prioriteiten.
En als ik jouw berichten lees dan zijn er bij je bus wel andere prioriteiten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- gcSunrader
Hej Chrhis,
Ben er met onze eerste T4-club mee bezig geweest en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een MS-50 perfect werkt. Bij onze volgende t4 exclusieve met ook AAB heb ik de Waeco MS-50 cruise control ingebouwd ingebouwd. heb toen ook geleerd dat de elektronische cruisecontrol sensoren nodig heeft die in de AAB versies niet aanwezig zijn.
Ben er met onze eerste T4-club mee bezig geweest en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een MS-50 perfect werkt. Bij onze volgende t4 exclusieve met ook AAB heb ik de Waeco MS-50 cruise control ingebouwd ingebouwd. heb toen ook geleerd dat de elektronische cruisecontrol sensoren nodig heeft die in de AAB versies niet aanwezig zijn.
G(een)Roet(jes) Winand
Love to ride Up North in Summer and Winter

- Andre Buskop
Ik heb een elektronische cruisecontol gehad op mijn camper met een AAB motor. Het snelheidssignaal kwam van de tellerkabel, in de originele tellerkabel zat een split en daar zat een pulsgever voor de CC. Ik vond rijden met een elektronische CC heel lastig vooral als je flink moet klimmen. Mijn CC schakelde uit wanneer het verschil tussen de werkelijke snelheid en de ingestelde snelheid meer dan 15% afweek. Dat gebeurde op alle hellingen van meer dan3% en in het buitenland zijn dat er veel. Nu heb ik een Snelheidsregelaar Dynad EAGLE, een soort handgas die zichzelf loskoppelt wanneer je het rempedaal intrapt. Dit apparaatje kost ongeveer 25 euro en ik ben er al jaren zeer tevreden over.
Dank jullie wel, hier kan ik wat mee.
Bedankt chris
Bedankt chris