Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Ik deel even mijn ervaring met verstuiverrevisie.
Bij Harry Banis de standaard Bosch verstuivers laten reviseren. Nog getwijfeld om andere verstuivers met meer power te nemen, maar wil toch liever zoveel als mogelijk standaardspul.
Vervolgens heen en terug naar Italie (Rome) en blij met het verschil. Pakt lekkerder op bij hogere toerentallen, motor lijkt ronder te lopen, veel vanzelfsprekender naar 150 km/u en behoudt die snelheid gemakkelijk en stiller. Pluimpje zwarte rook bij stevig optrekken is gebleven. Verbruik niet echt bijgehouden.
Volgens Harry waren de verstuivers 20% versleten t.o.v. nieuw. Is volgens de onderhoudsinstructies van VW ook de waarde waarop revisie nodig is.
Bij Harry Banis de standaard Bosch verstuivers laten reviseren. Nog getwijfeld om andere verstuivers met meer power te nemen, maar wil toch liever zoveel als mogelijk standaardspul.
Vervolgens heen en terug naar Italie (Rome) en blij met het verschil. Pakt lekkerder op bij hogere toerentallen, motor lijkt ronder te lopen, veel vanzelfsprekender naar 150 km/u en behoudt die snelheid gemakkelijk en stiller. Pluimpje zwarte rook bij stevig optrekken is gebleven. Verbruik niet echt bijgehouden.
Volgens Harry waren de verstuivers 20% versleten t.o.v. nieuw. Is volgens de onderhoudsinstructies van VW ook de waarde waarop revisie nodig is.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Goed bezig, mag ik vragen wat dat nou kost ?
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de mijne hebben er ook ruim 300K km opzitten.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34204
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Ik was jaren geleden 125 euro per verstuiver kwijt.
102pk verstuivers zijn nog stabiel, 88pk verstuivers zijn veel eerder aan revisie toe.
102pk verstuivers zijn nog stabiel, 88pk verstuivers zijn veel eerder aan revisie toe.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Reken op 100-150 ex btw per verstuiver voor nieuwe nozzles EN afstellen ook afhankelijk waar je het laat uitvoeren. Dit is excl uit en inbouwen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Het viel Harry ook tegen wat op dit moment de kosten van revisienozzles (Bosch) zijn die hij inkoopt: reken op minimaal 200 euro excl BTW en excl installatie en afstelling en klein materiaal.
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Ik was iets vergelijkbaars kwijt voor de PP0.5 injectoren van https://www.facebook.com/ProjektPower
Deze geven in mijn AJT 88pk een vermogen vergelijkbaar met een ACV/102 pk, zonder remap. Het enige wat nodig is, is met VCDS de inspuitwaarden bij stationair aanpassen voor een goede loop. De leiding naar de injector met de naaldsensor moet iets verbogen worden omdat deze injector wat hoger is. En ik had de 'hammer mod' nodig; het deksel van de brandstofpomp ietsie pietsie verschuiven om in het juiste afstelbereik te komen.
De bus loopt heel lekker, en (bij goed onderhoud zoals schoon luchtfilter en correcte timing) géén rook. De roetmeting bij de APK gaf 0.3, terwijl de sticker onder de motorkap een maximum van 0.8 vemeldt.
Deze geven in mijn AJT 88pk een vermogen vergelijkbaar met een ACV/102 pk, zonder remap. Het enige wat nodig is, is met VCDS de inspuitwaarden bij stationair aanpassen voor een goede loop. De leiding naar de injector met de naaldsensor moet iets verbogen worden omdat deze injector wat hoger is. En ik had de 'hammer mod' nodig; het deksel van de brandstofpomp ietsie pietsie verschuiven om in het juiste afstelbereik te komen.
De bus loopt heel lekker, en (bij goed onderhoud zoals schoon luchtfilter en correcte timing) géén rook. De roetmeting bij de APK gaf 0.3, terwijl de sticker onder de motorkap een maximum van 0.8 vemeldt.
- Multivan Generation
- Berichten: 34204
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Ik denk dat die sticker het laadvermogen in ton aangeeftpwhooftman schreef: ↑29 aug 2024, 09:00 De roetmeting bij de APK gaf 0.3, terwijl de sticker onder de motorkap een maximum van 0.8 vemeldt.
0,8 is ongeveer 800kg laadvermogen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Op het Engelse forum wordt meermaals geadviseerd de 0.8 weg te krassen zodat de MOT testmeneer 2.5 als grenswaarde voor de roetmeting aanhoudt i.p.v. 0.8. Kan natuurlijk een broodje aap verhaal zijn.
- Multivan Generation
- Berichten: 34204
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Fratelli Bosio verstuiver nozzles zijn ook goed en hebben een mooi verstuiverbeeld..
Zijn volgens mij ook iets goedkoper als originele Bosch nozzles. (althans vroeger)
Zijn volgens mij ook iets goedkoper als originele Bosch nozzles. (althans vroeger)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Heb je dan de hele verstuiver? of alleen de nozzles, en moet je dan nog overzetten in de behuizing?Multivan Generation schreef: ↑30 aug 2024, 10:21 Fratelli Bosio verstuiver nozzles zijn ook goed en hebben een mooi verstuiverbeeld..
Zijn volgens mij ook iets goedkoper als originele Bosch nozzles. (althans vroeger)
Groet, Bart
- Multivan Generation
- Berichten: 34204
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
@bart, lees mijn reactie nog eens, het antwoord staat er 2x in..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ervaring revisie originele verstuivers na 300k km (ACV)
Tja, je leest makkelijk over zoiets heen hé?
je hebt PM.
je hebt PM.
Groet, Bart