Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bij deze , het vervolg 2.0
Re: Bij deze , het vervolg 2.0
Bij een stoffenwinkel in enschede nieuwe stof gehaald en deze er vanmiddag op gelijmt.
Stof ruimer afgeknipt en omgeslagen en ook vastgelijmt en daarna nog tape erover . .Ik heb nog een hoop te doen . gr Ronny .
Stof is iets lichter dan orgineel .
Beschadeging karton zit gelukkig achter een zonneklep .
Ik heb nog een hoop te doen . gr Ronny .
- krekwakwol
Ziet er netjes uit!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Arnold en Jasper , dank .
Er zijn wel 2 afdekdopjes gesneuveld . 357 867 167 y20
Al wel gevonden , als ik meer nodig heb maar eens bestellen .
Er zijn wel 2 afdekdopjes gesneuveld . 357 867 167 y20
Al wel gevonden , als ik meer nodig heb maar eens bestellen .
Gisteravond nog een lijst gemaakt van wat ik nog wil/moet doen aan de bus .
1 van de punten was binnen- verichting .
Na het prutsen met de hemel doet die het weer op de voordeuren ??? , voorheen alleen op de achterklep .
Maar nog niet op de schuifdeur , na wat speurwerk blijkt dat de schuifdeur schakelaar niet was aangesloten. Dit is de enigste contrastekker ( rood via contact en bruin/wit is geschakelde massa ) die ik kon vinden . Even getest en het werkt , maar waar is die + draad dan voor ( instapverlichting ???)
Tips&tricks ook al nagekeken .
Ik heb al in het schema gekeken maar word er niet wijzer van .
1 van de punten was binnen- verichting .
Na het prutsen met de hemel doet die het weer op de voordeuren ??? , voorheen alleen op de achterklep .
Maar nog niet op de schuifdeur , na wat speurwerk blijkt dat de schuifdeur schakelaar niet was aangesloten. Dit is de enigste contrastekker ( rood via contact en bruin/wit is geschakelde massa ) die ik kon vinden . Even getest en het werkt , maar waar is die + draad dan voor ( instapverlichting ???)
Tips&tricks ook al nagekeken .
Ik heb al in het schema gekeken maar word er niet wijzer van .
Een tijdje niet op het forum geweest (druk met andere dingen ) , maar met het voorjaar en apk in zicht weer verder met de bus .
Gisteren pakkingen voor de egr besteld en vandaag binnen
.
Vandaag die er maar eens eruit gehaald en schoon gemaakt . Kwam er ook achter dat de aansluiting van het luchtfilterhuis op de turbo ruimte had .
Een passende o-ring gevonden . En een slangenklem geplaatst Vond het wel een gemartel om die vw-klemmen er weer op te krijgen , maar de moeite waard (bus loopt onderin nu beter , na een kleine proefrit ).
Gisteren pakkingen voor de egr besteld en vandaag binnen

Vandaag die er maar eens eruit gehaald en schoon gemaakt . Kwam er ook achter dat de aansluiting van het luchtfilterhuis op de turbo ruimte had .
Een passende o-ring gevonden . En een slangenklem geplaatst Vond het wel een gemartel om die vw-klemmen er weer op te krijgen , maar de moeite waard (bus loopt onderin nu beter , na een kleine proefrit ).
- krekwakwol
Goed bezig Ronnie,
heb je niet overwogen om de EGR af te doppen?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Nee , tenminste nu nog niet .krekwakwol schreef: 25 mar 2025, 18:52 Goed bezig Ronnie,
Volgende projectje ook al in de planning , de achtervering .
Zat er eerst aan te denken om t5 achterveren te gebruiken , maar kreeg een linkje van een kameraad
https://link.marktplaats.nl/a1476204679 ... nt=app_ios
Iemand van hier die er ervaring mee heeft .
Zat er eerst aan te denken om t5 achterveren te gebruiken , maar kreeg een linkje van een kameraad
https://link.marktplaats.nl/a1476204679 ... nt=app_ios
Iemand van hier die er ervaring mee heeft .
- Jan anno NU
Welk probleem wil je oplossen met die veren ?
Bij de aankoop van de bus dacht ik rode verlagingveren te zien (waren overgespoten veren)
Toen de bus achter helemaal leeg was , voor mijn gevoel veels te hard en nu met interieur en campeerspullen(en soms met een aanhanger) slaat die door .
Wil de bus achter ook weer op standaart rijhoogte hebben .
Heb ze trouwens net besteld .
- Jan anno NU
Eigenlijk had je uit moeten gaan van de standaard veren die meestal onder een T4 zitten , die met grijze markering.
Als ik de inrichting op de eerste foto,s van dit topic bekijk lijkt het mij niet extreem zwaar.
Hoop voor je dat met die heavy duty veren je niet met een stuiterbak komt te zitten of dat de kont van de bus omhoog komt te staan.
( erg lelijk naar mijn mening )
Heb zo ongeveer 15 jaar met veren voor een multivan gereden , met dank aan het advies van Peter " multivan generation " , in onze tot camper omgebouwde T4 en dat gaf het nodige comfort.
Met de standaard veren was het een stuiterbak.
Als ik de inrichting op de eerste foto,s van dit topic bekijk lijkt het mij niet extreem zwaar.
Hoop voor je dat met die heavy duty veren je niet met een stuiterbak komt te zitten of dat de kont van de bus omhoog komt te staan.
Heb zo ongeveer 15 jaar met veren voor een multivan gereden , met dank aan het advies van Peter " multivan generation " , in onze tot camper omgebouwde T4 en dat gaf het nodige comfort.
Jan anno NU schreef: 26 mar 2025, 17:19 Eigenlijk had je uit moeten gaan van de standaard veren die meestal onder een T4 zitten , die met grijze markering.
Hoop dat ik het goed heb met deze veren , als de kont omhoog komt word dat met de voorkant aangepast .
Als het niet goed heb word dat de volgende optie .
Nieuwe veren zitten eronder .
Had al diverse topics doorgelezen oa t5 veren op een t4 van BenTDI EN Achterveer van Michel Moen en deze https://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm .
Zo zag het eruit Met heftruck en blokken (veiligheid) kontje omhoog
om de veren te wisselen . Verders geen foto's gemaakt maar hoe die er nu bijstaat . Lengte veren onbelast even lang .
Had al diverse topics doorgelezen oa t5 veren op een t4 van BenTDI EN Achterveer van Michel Moen en deze https://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm .
Zo zag het eruit Met heftruck en blokken (veiligheid) kontje omhoog
om de veren te wisselen . Verders geen foto's gemaakt maar hoe die er nu bijstaat . Lengte veren onbelast even lang .
Laatst gewijzigd door hippie op 29 mar 2025, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.