Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Originele California?
Re: Originele California?
In mijn bus is ook een California interieur ingebouwd door forumlid Angelo. En daar ben ik heel blij mee.
Maar er is nu eenmaal een prijsverschil tussen een originele California en een bus met een (tweedehands) California interieur dat er later in in gezet Dus daar moet een verkoper glashelder over zijn. En zich niet verschuilen achter vage termen als: “met California interieur” zonder er bij te zetten wat daar precies mee wordt bedoeld.
Dat geldt net zo goed voor T4,T5 en T6.
Maar er is nu eenmaal een prijsverschil tussen een originele California en een bus met een (tweedehands) California interieur dat er later in in gezet Dus daar moet een verkoper glashelder over zijn. En zich niet verschuilen achter vage termen als: “met California interieur” zonder er bij te zetten wat daar precies mee wordt bedoeld.
Dat geldt net zo goed voor T4,T5 en T6.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
ik vind het wel erg 'randje' hoor.
Ben het wel met @CHV eens
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Bedankt voor het aanbod, we zijn er nog niet helemaal over uit wat het gaat worden.Angelo-anneveld schreef: ↑25 sep 2024, 22:08 Heel eerlijk, voor dit geld kan je ook een originele krijgen.. al helemaal in duitsland.
Hij is netjes? Ja, vind ik ook. Maar wel prijzig!
Als je goed zoekt en redelijk goed onderhandelt kan je voor dit geld echt wel een originele vinden.
Ik wil je eventueel wel bij helpen als je wat nodig bent.
Groetjes
Zijn een beetje aan het inventariseren wat je ongeveer voor welke prijs krijgt
Doe jij aan handel?
Ik ben het ook eens met Charles wat het prijsverschil betreft en het is inderdaad op het randje.Dropmans schreef: ↑26 sep 2024, 07:35ik vind het wel erg 'randje' hoor.
Ben het wel met @CHV eens
Wat ik bedoel is dat je bij dit soort formuleringen op je hoede moet zijn. Als je later je beklag doet komt de verkoper hier mee weg want hij heeft niet gezegd dat het een originele California is.
Bij twijfel een foto vragen van de wagensticker, dan zie je of hij origineel is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
De bus ziet er heel netjes uit op de foto's en de advertentie lijkt opgesteld te zijn door mensen die correct zijn.Hanz schreef: ↑26 sep 2024, 09:18
Ik ben het ook eens met Charles wat het prijsverschil betreft en het is inderdaad op het randje.
Wat ik bedoel is dat je bij dit soort formuleringen op je hoede moet zijn. Als je later je beklag doet komt de verkoper hier mee weg want hij heeft niet gezegd dat het een originele California is.
Bij twijfel een foto vragen van de wagensticker, dan zie je of hij origineel is.
Daarom ook dat ik mij af vroeg of ze het zelf wel weten
Als je een bus aanbiedt als ‘California’, dan moet je er ook voor in kunnen staan dat het een echte/originele California is. Kun je dat niet, dan moet je dat erbij vermelden. Het is dan aan de koper om af te wegen hoe belangrijk hij/zij het vindt of het wel of niet een originele is.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos
-
Mee eenschv schreef: ↑26 sep 2024, 11:56 Als je een bus aanbiedt als ‘California’, dan moet je er ook voor in kunnen staan dat het een echte/originele California is. Kun je dat niet, dan moet je dat erbij vermelden. Het is dan aan de koper om af te wegen hoe belangrijk hij/zij het vindt of het wel of niet een originele is.
Zelfs professionals doen er aan mee.....
Wat is er "California" aan een Amigo?
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... migo-busca
Helemaal niets inderdaad
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos
-
Ik heb zelfs het idee dat het interieur niet California is. De “houtnerf” oogt anders dan in een originele.Dropmans schreef: ↑25 sep 2024, 19:41 Daar ben ik weer.... Is dit een originele?
Cali heeft toch altijd standaard ook een standkachel?
Mis ik die hier? Of waar zouden de uitblaasmonden moeten zitten?
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... california
Daarnaast is het tafeltje (tegen de ijskast) ook in houtnerf, terwijl dat origineel niet zo is.
Zou het hele blok incl tafeltje gewrapt kunnen zijn?
En zelfs beweren dat je met het kwarttarief gerust de gehele keuken etc. er uit kunt halen.Dropmans schreef: ↑26 sep 2024, 14:04 Zelfs professionals doen er aan mee.....
Keuken zit volgens mij sowieso al op de verkeerde plek.
Laatst gewijzigd door Lutra op 26 sep 2024, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
En een verbruik van gemiddeld 1:16 met een camper van 2,5 ton.
Lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.
Lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.
Op de website van Amigo vond ik bij de veel gestelde vragen de volgende tekst:
"Is de camper RDW (campertarief) gekeurd?
Ja, de Amigo camper is officieel goedgekeurd voor het voordelige campertarief door de RDW. Dit betekent dat je profiteert van een lagere motorrijtuigenbelasting, wat een aanzienlijke kostenbesparing oplevert."
Blijkbaar hebben ze daar nog niet in de gaten dat goedkeuring voor het kwarttarief door de belastingdienst wordt gegeven en niet door RDW.
Ook hebben ze het over 3 kookpitten. 2 pitten zitten in de buitenkeuken onder de achterklep, een keuken die voor de belastingdienst niet meetelt omdat hij niet van binnenuit bereikbaar is. De derde pit is de zogenaamde 'binnenkeuken' die bestaat uit een los camping gasstel dat in een lade verstopt zit. Dus niet vast gemonteerd zoals de belastingdienst voorschrijft. Binnen zie ik ook geen kraan of afvoer.
Het is best een interessante en mooi gemaakte camper maar ik vraag me serieus af of deze camper wel in aanmerking komt voor kwarttarief.
Dit lijkt mij wel een originele toch?
(weer T6 weliswaar)
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... a-ocean-t6
(weer T6 weliswaar)
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... a-ocean-t6
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik dacht dat bij een T6 California de glasplaat afdekking van de keuken in 2 delen was?
Maar dat weet ik niet zeker.
Mooie bus hoor..
Maar dat weet ik niet zeker.
Mooie bus hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...