Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 ongeval Roemenie.

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
INUVIK
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jan 2011, 16:41

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door INUVIK »

Hi Roon...
Het resterende bedrag van de RO verzekering begin verleden week ontvangen. Ging via mijn rechtsbijstand naar mijn rekening.
Dus na 1Jaar & 1 Maand fix und fertig...daarmee dossier gesloten er ergens diep weggemoffeld!!!!
By the way...had in januari een bestelling met configuratie gedaan bij VW, voor terug dezelfde identieke VW T6(T6.1 zelfde),
niet meer mogelijk voor nieuwe bestellingen vanwege de nieuwe T7(met samenwerking met Ford)....niet hetzelfde!!!
Enkel nog VW T6.1 IN STOCK verkrijgbaar enkel met 150pk & 16" velgen....ttz. geen 4Motion, geen LWB, geen 204pk, geen achterdeuren(klep),
nog 2 beschikbaar met enkele passagierzetel, geen elektr. verstelbare spiegels, geen down hill... Dus dan maar de gewone 2x4 aangeschaft...extra bijbestelt een trekhaak & all weather banden van Michelin agilis crossclimate 205/65/R16.
Bij Seikel kan ook nog de extra verhoogde ophanging voor de 2x4...maar ja!!?? Het Reimo Hefdak(pop up) zal in november gemonteerd worden.
In Deutschland(Rheinfelden) waren er nog 2 nieuwe dezelfde als mijn vorige T6(maar met 150pk)....alles erop en eraan=luxus, zoiets als de California...dat luxus-gedoe hoef ik niet...het interieur doe ik zoals steeds in funktie wat nodig is....!!!
grt
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1171
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door SyncRoon »

Hallo Albert, fijn dat het dossier achter de rug is. Dat heeft lang geduurt....

Ik weet het ook nog niet met de nieuwe transporter. De ford transit staat bij ons lokaal wel ik grote voorraad vanwege de BPM belasting die er vanaf 2025 op gaat. Ook de 4wd versie staat er op voorraad daar wil ik nog eens naar gaan kijken. Maar ik heb nu al dat de T5 soms wat aan de grote kant is voor de smalle bermen. Ik zou bijna overwegen een quad of gator aan te schaffen. Vandaag een smal schouwpad ingereden, een trekker was me voorgegaan ooit in een maaironde, maar aan het einde liep het dood op een talud 1:1 van een verlegde berm en nieuwe rotonde. Kon ik er mooi niet uit. De trekker was het talud opgekropen maar dat ging mij niet lukken. Ik moest 1 km achteruit op een paadje langs een boezemsloot met de linkerkant van de bus strak tegen (in) de beplanting en rechts van de bus krap 50 cm tot de slootkant. Geen marge om naast het spoor te rijden of te glijden en hopen dat de oever niet ondergraven is.....Ontzettend langzaam op de koppeling met lichte tractie achteruit door hetzelfde spoor en zorgen dat je niet slipt of glijdt. Dat maakte mij net zo nerveus als met een renault4 door een mijnenveld rijden in Bosnie. Dat was een ervaring van lang geleden en wil ik eigenlijk ook zo houden.

Ik hoop dat je de bus weer snel naar je zin hebt en er mooie reizen mee kan maken zoals je altijd al gedaan hebt met je vorige bussen over alle jaren heen.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 583
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door Muug »

SyncRoon schreef: 16 okt 2024, 22:45at maakte mij net zo nerveus als met een renault4 door een mijnenveld rijden in Bosnie. Dat was een ervaring van lang geleden en wil ik eigenlijk ook zo houden.
Geheel offtopic: naar dat verhaal ben ik wel nieuwsgierig. Er staan daar toch al redelijk veel jaren bordjes in de bermen met explosiegevaar. :nuts
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
INUVIK
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jan 2011, 16:41

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door INUVIK »

Hi Roon....
Men kan het draaien of keren hoe men wil...de T3 Syncro/16", staat toch ruim boven de 4Motion + achter sperre uitvoering. Zoals mijn vorige T3 Syncro: extra meer bodemvrijheid/sterkere veren/BF Goodrich 215/85/R16/112pk/sperre voor & achter/ voor/achter 30cm bodemvrijheid, zonder mijn voet/been probleemmathiek had ik die nooit verkocht! Mechanische problemen was zelf op te lossen.
Begin er nu maar aan(Hi Tech enz...). Het enige is, beschikken nu wel over super-motoren(204pk & 450 koppel).
De koper van mijn T3 Syncro + al mijn reserve onderdelen inclu. nieuwe versnellingsbak(Engelsman wonende omgeving Halle) ging hem volledig onder handen nemen! De koper van mijn T4 Syncro, militair/beroeps hohere rang, meermaals in Irak(wonende omgeving Namen)
volledig heringerichtvoor 2 personen/slaap hefdak enz....... zijn 1e tripje naar zuid-marocco..was prima & geen problemen!
Ben steeds bij VW gebleven....beginnende met de T1/34pk...1e tripje door de sahara tot Tchad(begin 70ties) en dat ging toen ook.
De T7... denk dat die ook verkrijgbaar is met Ford of VW logo/motoren!!??
grt
INUVIK
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jan 2011, 16:41

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door INUVIK »

Hi Roon....
nog wat interessantes....Google...
WEST EAST SAHARA CROSSINGS
SAHARA WEST EAST MET VW VANS 1984
grt
Bijlagen
Scan0015.jpg
Scan0013.jpg
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10866
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door Pascal-141 »

INUVIK schreef: 17 okt 2024, 11:33 Hi Roon....
Men kan het draaien of keren hoe men wil...de T3 Syncro/16", staat toch ruim boven de 4Motion + achter sperre uitvoering. Zoals mijn vorige T3 Syncro: extra meer bodemvrijheid/sterkere veren/BF Goodrich 215/85/R16/112pk/sperre voor & achter/ voor/achter 30cm bodemvrijheid, zonder mijn voet/been probleemmathiek had ik die nooit verkocht! Mechanische problemen was zelf op te lossen.
Begin er nu maar aan(Hi Tech enz...). Het enige is, beschikken nu wel over super-motoren(204pk & 450 koppel).
De koper van mijn T3 Syncro + al mijn reserve onderdelen inclu. nieuwe versnellingsbak(Engelsman wonende omgeving Halle) ging hem volledig onder handen nemen! De koper van mijn T4 Syncro, militair/beroeps hohere rang, meermaals in Irak(wonende omgeving Namen)
volledig heringerichtvoor 2 personen/slaap hefdak enz....... zijn 1e tripje naar zuid-marocco..was prima & geen problemen!
Ben steeds bij VW gebleven....beginnende met de T1/34pk...1e tripje door de sahara tot Tchad(begin 70ties) en dat ging toen ook.
De T7... denk dat die ook verkrijgbaar is met Ford of VW logo/motoren!!??
grt
De nieuwe Transporter /T7 is in feite een Transit custom , inclusief de Ford motor (met de "natte" distributieriem , die draait dus in de motorolie , verschrikkelijk... ) en aandrijflijn. Het dashboard , voorzijde en bumpers werden veranderd om toch wat onderscheid te maken tussen de VW en de Ford. Wat de kwaliteit van dat ding gaat zijn , valt nog af te wachten . Maar ik las al ergens dat er in de UK al veel garantiegevallen waren met die nieuwe Transit custom...
Ik ben zo tevreden dat ik nog een T6.1 gekocht had .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1171
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T6 ongeval Roemenie.

Bericht door SyncRoon »

Muug schreef: 17 okt 2024, 09:36
SyncRoon schreef: 16 okt 2024, 22:45at maakte mij net zo nerveus als met een renault4 door een mijnenveld rijden in Bosnie. Dat was een ervaring van lang geleden en wil ik eigenlijk ook zo houden.
Geheel offtopic: naar dat verhaal ben ik wel nieuwsgierig. Er staan daar toch al redelijk veel jaren bordjes in de bermen met explosiegevaar. :nuts
Daarvoor mag je gerust eens op de koffie komen. In mijn tijd daar lagen ze hooguit 1 of 2 jaar uitgelegd als het niet verser was. :gif
Groet, Ronald
Plaats reactie