Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stroomonderbreker als anti diefstal
Stroomonderbreker als anti diefstal
Heeft iemand ervaring met het plaatsten/gebruik van een stroomonderbreker als diefstal preventie? Ik heb een relais met afstandsbediening besteld dat te plaatsen valt bijvoorbeeld om de stroomtoevoer naar de brandstofpomp te onderbreken. In een opwelling dacht ik dat dit een eenvoudige manier is om de kans op diefstal te verkleinen, maar kan wing vinden wat ervaringen betreft. Is dit zo simpel? Werkt het? Waar te plaatsen?
T4 Syncro is my game
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Tja, het is wat met de diefstalgevoeligheid van de VW bussen.
Het enige wat redelijk tot goed werkt is een mechanisch Bearlock 0f Construct versnellingsbakslot.
Dan kunnen ze de bus in ieder geval niet zo gemakkelijk wegslepen. Als je het slot activeert staan de wielen altijd scheef.
En het slot zelf is vrijwel niet te verwijderen zonder grote schade.
Wordt ook door de meeste verzekeringsmaatschappijen geeist om voor vergoeding igv diefstal in aanmerking te kunnen komen.
Kosten zijn niet gering; zo'n € 700,--.
Maar goed, als de bus weg is is de schade veel groter en geen vergoeding!
Zelf had ik in mijn 1991 VW T4 California een dubbele elektrische beveiliging; 1 op de klep van de dieselpomp en de ander op het relais voor de gloeibougies. Te bedienen / vrij te geven via bepaalde standaard schakelaars op het dashbord.
Het enige wat redelijk tot goed werkt is een mechanisch Bearlock 0f Construct versnellingsbakslot.
Dan kunnen ze de bus in ieder geval niet zo gemakkelijk wegslepen. Als je het slot activeert staan de wielen altijd scheef.
En het slot zelf is vrijwel niet te verwijderen zonder grote schade.
Wordt ook door de meeste verzekeringsmaatschappijen geeist om voor vergoeding igv diefstal in aanmerking te kunnen komen.
Kosten zijn niet gering; zo'n € 700,--.
Maar goed, als de bus weg is is de schade veel groter en geen vergoeding!
Zelf had ik in mijn 1991 VW T4 California een dubbele elektrische beveiliging; 1 op de klep van de dieselpomp en de ander op het relais voor de gloeibougies. Te bedienen / vrij te geven via bepaalde standaard schakelaars op het dashbord.
- Jan anno NU
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Hoe kom je daar bij ?Als je het slot activeert staan de wielen altijd scheef.
Je zet de pook in de achteruit en drukt de pin in.
En wat betreft weg slepen , je drukt de koppeling in en ze rolt gewoon.
Alleen het stuurslot is een hindernis als je een bocht door wil.
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Kun je iets specifieker reageren over het 'hoe' van die 'electrische beveiligingen', desnoods via een privebericht? Top!Hella schreef: ↑19 okt 2024, 12:15 Tja, het is wat met de diefstalgevoeligheid van de VW bussen.
Het enige wat redelijk tot goed werkt is een mechanisch Bearlock 0f Construct versnellingsbakslot.
Dan kunnen ze de bus in ieder geval niet zo gemakkelijk wegslepen. Als je het slot activeert staan de wielen altijd scheef.
En het slot zelf is vrijwel niet te verwijderen zonder grote schade.
Wordt ook door de meeste verzekeringsmaatschappijen geeist om voor vergoeding igv diefstal in aanmerking te kunnen komen.
Kosten zijn niet gering; zo'n € 700,--.
Maar goed, als de bus weg is is de schade veel groter en geen vergoeding!
Zelf had ik in mijn 1991 VW T4 California een dubbele elektrische beveiliging; 1 op de klep van de dieselpomp en de ander op het relais voor de gloeibougies. Te bedienen / vrij te geven via bepaalde standaard schakelaars op het dashbord.
T4 Syncro is my game
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Geen idee. Zat er in bij aankoop.
De camper is daarna verkocht aan forumlid JeremyP.
Hij heeft uiteindelijk de 2e startonderbreker 'gevonden'. Hij heeft de camper nog steeds in bezit en kan je mogelijk meer vertellen.
De camper is daarna verkocht aan forumlid JeremyP.
Hij heeft uiteindelijk de 2e startonderbreker 'gevonden'. Hij heeft de camper nog steeds in bezit en kan je mogelijk meer vertellen.
Laatst gewijzigd door Hella op 19 okt 2024, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Ik heb nu een camper met automaat. Daar staan de wielen bij de Bearlock gewoon scheef!Jan anno NU schreef: ↑19 okt 2024, 15:54Hoe kom je daar bij ?Als je het slot activeert staan de wielen altijd scheef.
Je zet de pook in de achteruit en drukt de pin in.
En wat betreft weg slepen , je drukt de koppeling in en ze rolt gewoon.
Alleen het stuurslot is een hindernis als je een bocht door wil.
- Jan anno NU
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Ok een automaat.Hella schreef: ↑19 okt 2024, 19:28Ik heb nu een camper met automaat. Daar staan de wielen bij de Bearlock gewoon scheef!Jan anno NU schreef: ↑19 okt 2024, 15:54Hoe kom je daar bij ?Als je het slot activeert staan de wielen altijd scheef.
Je zet de pook in de achteruit en drukt de pin in.
En wat betreft weg slepen , je drukt de koppeling in en ze rolt gewoon.
Alleen het stuurslot is een hindernis als je een bocht door wil.
Dat is dus iets anders als " altijd scheef "
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Dus helemaal geen tips waar een stroomonderbreking te realiseren?
T4 Syncro is my game
Re: Stroomonderbreker als anti diefstal
Schakelaar tussen het ventiel op de dieselpomp.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi