Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ombouw T5 doka 4motion bakwagen tot camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
peetjeadhdtje

Re: ombouw T5 doka 4motion bakwagen tot camper

Bericht door peetjeadhdtje »

Denk dat het dat hier ook gaat worden want die zoemertjes gaan ook vaak ongewenst aan.

Ik vroeg laatst naar 12v stekkers die toch een aardige stroom konden hebben. Ik was het gedoe met die klemkabelschoenen helemaal zat.

Heb nu overal xt 60 stekkers geplaatst en vindt het netter, handiger en betrouwbaarder. Ja, je moet solderen maar dat heb ik er graag voor over.
peetjeadhdtje

Ik heb een probleempje,
ik heb van dibond een opbergruimte gemaakt in mijn achterdeur voor mijn buitentafeltje, maar nou valt het vergrendelknopje eronder.
Hoe kan ik het knopje verlengen en ook 2 cm laten verspringen zodat het boven het plaatmateriaal uitkomt.
De diameter is 8.6 mm.
Bij mijn t4 kon ik de knop eraf draaien maar bij deze lukt dat niet.
Iemand een ideetje wat ik erop kan klemmen. Busje is er op afgekeurd.

Renew

Bericht door Renew »

Kan je je dibondplaatje niet eromheen vouwen zodat je onder het knopje uitkomt?
Ben je ook van die lelijke schroef af😀
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Volgens mij is de werking van het slot geen afkeur. De deur moet goed sluiten en openen op een normale manier. Heb je centrale vergrendeling? Maar dan nog. Er zijn ook mensen die juist het knopje eraf halen tegen diefstal (tenminste als je zo'n oud knopje had met paddestoeltje zeg maar waar je met een kleerhanger achter kon vissen).

Kan je op dat plastic geen draad tappen, verlengmoer erop en daar verbogen (slot)boutje of draadeind met dopmoer in?
Groet, Ronald
peetjeadhdtje

Hij zei dat de passagier de deur van binnen moet kunnen openen.
Dat kan niet wanneer de bestuurder het knopje omlaag heeft gedrukt aan bestuurders zijde want dan worden alle deuren vergrendeld en werkt de deur hendel niet.
Maar buiten dat is het ook handiger wanneer ik het knopje kan bedienen want dan hoef ik niet op de afstandsbediening te drukken.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

peetjeadhdtje schreef: 19 okt 2024, 20:53 Hij zei dat de passagier de deur van binnen moet kunnen openen.
voor zover een kinderslot?
Groet, Ronald
peetjeadhdtje

Met mijn 2 slecht oprollende gordelspanners ga ik geen discussie beginnen met mij keurmeester. Trouwens, mijn bijrijdersairbag mag ik ( denk ik) ook niet inbouwen ondanks dat er een mogelijkheid bestaat dat je hem kunt uitschakelen.

Het is denk ik maar een kleine moeite om het ding te laten verspringen en verlengen maar je moet maar net op het goede idee komen en daarom vraag ik hier waar menig Willie wortel rondneust.

ik was aan het principe van onderstaande klem aan het denken maar die gaan maar tot 16mm2 tw het knopje bij diameter 8,6 58mm2 nodig heeft.

https://www.elektramat.nl/jmv-aftakklem ... MUQAvD_BwE
ruud vd meulen

Bericht door ruud vd meulen »

Meeste van die knoppen kun je er toch gewoon afdraaien? Als dat zo is, kan je buisje met de juiste
binnendiameter nemen, draad erin tappen en klaar, of ik moet nu te simpel denken.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Kan je onder het knopje een draad lussen en deze door een gaatje met knoop eraan door je dibond? Je hoeft hem toch enkel te kunnen openen? Of gaatje door knopje boren en 3 tot 4 mm haaks stangetje doorsteken en borgen met klemring.
Groet, Ronald
peetjeadhdtje

ruud vd meulen schreef: 20 okt 2024, 14:39 Meeste van die knoppen kun je er toch gewoon afdraaien?
Misschien dat het bij luxe bussen met deurbekleding wel kan maar hier gaat het smalle knopje zo door het plaatwerk heen en valt er niets aan te draaien.

Het knopje ziet eruit alsof het uiteinde van de trekduwstang gewoon geplastificeerd en er niet veel doorheen te boren valt.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Deur uitbouwen en zelf slangetje nieuw buigen? Of knopje plaatsen dat je elektrisch kan ontgrendelen? Bv extra actuator plaatsen?
Groet, Ronald
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Ik vind het toch een raar verhaal dat je het slot moet kunnen ontgrendelen met de knop. De deur opend van binnenuit toch gewoon het slot ook als deze op slot zit? Zo is dat wel met mijn voordeuren en schuifdeur. Op slot? Via de hendel aan binnenkant opent de deur en gaat van slot. Heeft de keurmeester al eens geprobeerd het slot van de voordeuren te halen met die knopjes. Daar heb je geen grip op.

Als je achterdeurtje op slot zit. Kan je die dan openen met de gewone hendel die je daar in de dibond hebt of moet eerst de deur fysiek/op afstand ontgrendeld worden?
Groet, Ronald
peetjeadhdtje

Je hebt gelijk, om de deur te kunnen openen wanneer de bestuurder zijn knop omlaag heeft gedrukt moet je gewoon 2x aan de hendel trekken om de deur te kunnen openen. Volgens mij heeft hij maar 1 keer aan de hendel getrokken en bij t zien van de dibond een verkeerde conclusie getrokken.
peetjeadhdtje

Apk loopt morgen af dus even een slangklem en 2 verlengmoeren gebruikt zodat ik gerustgesteld met een apk op pad kan. Ga op zoek naar een blokje messing van 15x15x40mm waar ik in boren en tappen kan om het geheel bedrijfszeker te maken.
peetjeadhdtje

Nu ik na 4 jaar proberen en veranderen weet hoe ik de bus wil hebben ben ik al het houtwerk aan het vervangen door het lichtere 3mm DiBond.
Dibond is strak, licht en gemakkelijk strak te lakken/ te beplakken en goed te bewerken.
De stoelenhouder in t filmpje is nog niet afgewerkt.

Plaats reactie