Dag allemaal
Heb 10 jaar t4 ervaring maar zou graag een eerste serie t6 kopen, bouwjaar 2015. Het betreft een 102 pk maar mist naar mijn mening wat kracht. Daarom zou ik deze laten chippen bij een erkende chipper met veel ervaring. Is het aan te raden om dit te doen? Is er buiten het sleepvermogen en 5 versnellingen ipv 6 ook verschil qua koppeling drukgroep vliegwiel? Zijn er nog andere verschillen qua chassis of remmen etc? Er durft al wel is een stevig geladen aanhanger aan te hangen. Kan de versnellingsbak en koppeling het gewicht aan? Ook de kracht van het chippentunnen is geen probleem voor de andere onderdelen buiten de motor?
Graag hoor ik de pro en contra’s en eventuele tips.
Alvast bedankt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
102 pk t6 chip tuning mening
Re: 102 pk t6 chip tuning mening
Ik heb ooit eens een Mercedes Viano Marco Polo van 2008, ook met 102pk, laten tunen door een erkend bedrijf met goede reputatie. Dat was een gewone standaard tuning naar zo'n 150pk. En aangezien datzelfde blok ook in een krachtiger uitvoering beschikbaar was, wist men op voorhand dat het blok er mechanisch geen enkel probleem mee ging hebben. De wagen verschilde dag en nacht. Het was eindelijk mogelijk om met die wagen op een vlotte manier mee te gaan met het verkeer. Nooit spijt van gehad.
Verder, ivm die mechanische krachten.... dat is ook allemaal wat relatief, je gaat toch niet de hele tijd volgas rijden?
Verder, ivm die mechanische krachten.... dat is ook allemaal wat relatief, je gaat toch niet de hele tijd volgas rijden?

Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
- Multivan Generation
- Contacteer:
Voor de houdbaarheid zou ik de 6 bak van een 140pk plus die koppeling en drukgroep gebruiken. En de remmen aanpassen naar 17 inch remsysteem.Arne vnb schreef: 18 nov 2024, 21:07 Dag allemaal
Heb 10 jaar t4 ervaring maar zou graag een eerste serie t6 kopen, bouwjaar 2015. Het betreft een 102 pk maar mist naar mijn mening wat kracht. Daarom zou ik deze laten chippen bij een erkende chipper met veel ervaring. Is het aan te raden om dit te doen? Is er buiten het sleepvermogen en 5 versnellingen ipv 6 ook verschil qua koppeling drukgroep vliegwiel? Zijn er nog andere verschillen qua chassis of remmen etc? Er durft al wel is een stevig geladen aanhanger aan te hangen. Kan de versnellingsbak en koppeling het gewicht aan? Ook de kracht van het chippentunnen is geen probleem voor de andere onderdelen buiten de motor?
Graag hoor ik de pro en contra’s en eventuele tips.
Alvast bedankt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Het is uiteindelijk een t6.1 150 pk geworden. Bedankt voor de reacties.