hobie17 schreef: 12 nov 2024, 15:42
Heb de bus net op werk even op de brug gehad. Hij lekt wel wat. De vorige eigenaar vertelde me dat de oliedruksensor kapot was gegaan en dat daarom alles onder de olie zit.
Dat vind ik niet logisch. Want als je dat weet en je vervangt de sensor , dan maak je het toch meteen schoon?
Iets in mij zegt me, dat het dan ook niet zo nauw genomen is met het onderhoud.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Er is gekeken naar de pomptiming voor de rook uit de uitlaat. Deze zou schommelen. Volgens hem is de bus getuned en moet eerst de tuning eruit gehaald worden om te kijken wat er over blijft. Ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen laten doen in de buurt van Breda. Iemand een idee?
Wat zijn jullie meningen hierover?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door hobie17 op 08 dec 2024, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het vervangen van je koppeling zou ik ook zeker het 2mv mee laten vervangen. Succes met zoeken, deze zijn vaak overal uitverkocht. Verder baart het mij zorgen dat je garagehouder zegt dat de tuning er eerst af moet om de pomptiming juist te checken. Dit is klinklare onzin. Het iets schommelen van je pomptiming mag, schommelt het wat meer dan kan dat heel goed liggen aan een versleten tweemassavliegwiel of een versleten pomp.
Rij eens naar Dieverburg naar JD Jos Bruining. veel ervaring en ze komen zelfs uit het buitenland naar Hem. succes
lekkage voor, doet mij vermoeden door het vacumpompje. die onderste moer lekt het vaak.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602