Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag ivm verbouwen van 4motion T5 Transporter

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Muug

Vraag ivm verbouwen van 4motion T5 Transporter

Bericht door Muug »

Hoi,

sowieso gaat onze T4 Fischer camper na de zomer in de verkoop. Het is tijd om iets moderners te kopen. Een T5 lijkt mij dan wel een fijne wagen. Ik zie af en toe interessante T5 4 motions van de overheid te koop verschijnen. Momenteel staat er een leuke Transporter te koop die van onze politie is geweest. Van 2013, 240.000km, 2.0 diesel (vermogen onbekend), 1e eigenaar en zelfs een jaar garantie. Vraagprijs bijna 17.000 euro.

Is het een gek of dom idee, of weggegooid geld om zoiets te gaan ombouwen (of laten) tot een campertje? Hefdak (met twee slaapplaatsen) erop (al 10.000€ minstens), alle interieur eruit, isoleren naar de regels van de kunst, dan op één of andere manier er een keukentje in, twee extra stoelen voor passagiers (of een bank), standkachel moet er ook in natuurlijk, en de boel laten homologeren tot campertje. Ah, en beneden ook twee slaapplaatsen.

Het resultaat zou dan een moderne versie zijn van wat we nu hebben. Een grotere bus (L2 en/of H2) boeit me echt niet.

Kom maar hier met jullie kritiek en opmerkingen! :nuts
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Pascal-141

Re: Vraag ivm verbouwen van 4motion T5 Transporter

Bericht door Pascal-141 »

Veel geld voor een 2013 vind ik .

En hou er rekening mee dat je bij die 240.000km nog eens alle stationaire draaiuren moet bijrekenen , dus kom je waarschijnlijk op bijna het dubbele uit .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Muug

Bericht door Muug »

Aja, inderdaad.

Ik weet niet wat ze waard horen te zijn, de 4motion versies. In BE zijn ze misschien een pak duurder dan in NL. Niet voor niets zitten er een pak NL-handelaars hun wagens te slijten op 2dehands.be. Wat zou dan wél een goeie prijs zijn voor een t5 4motion? En ik wil echt wel een 4motion, om in winterse omstandigheden door Scandinavië en Schotland te sjezen.
Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

Muug schreef: 28 jan 2025, 11:52 Aja, inderdaad.

Ik weet niet wat ze waard horen te zijn, de 4motion versies. In BE zijn ze misschien een pak duurder dan in NL. Niet voor niets zitten er een pak NL-handelaars hun wagens te slijten op 2dehands.be. Wat zou dan wél een goeie prijs zijn voor een t5 4motion? En ik wil echt wel een 4motion, om in winterse omstandigheden door Scandinavië en Schotland te sjezen.
Kijk eens op mobile.de , veel groter aanbod dan bij ons . En in Duitsland rijden ook meer 4motions dan bij ons .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Muug

Bericht door Muug »

Daar ben ik eigenlijk wat bang van.
1) ik ken niks van auto's. Mij kan je gelijk wat verkopen dat wat proper is en wat blinkt (wat gebeurd is met onze huidige T4)
2) ik heb nul ervaring met importeren. Er zijn wel veel sites die veel info bieden, maar je zal maar nét dat ene papiertje over het hoofd gezien hebben.
3) Duitsland is groot. En ik woon al op drie uur van de Duitse grens. En ik heb geen aanhangwagen om zo'n T5 naar huis te rijden. En wellicht mag je daar zelf niet zo meteen mee rijden als die niet op jouw naam ingeschreven en verzekerd is. Plus als je koopt moet je geld overschrijven, daar gaan enkele dagen over, de verkoper gaat die wagen niet meegeven als ie z'n geld niet eerst ziet. Dus je zal al minstens twee keer naar DE moeten rijden, om daar liefst meerdere wagens te bekijken, om dan hopelijk een deal te sluiten, en om dan 1 of 2 weken later om die wagen te gaan.
Eerlijk? Geen zin in zo'n avontuur met zoveel variabelen.

Nu, afgezien van deze filosofische discussie, iemand een idee hoe duur zo'n ombouw zou kunnen worden?
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

ombouw door bedrijfje minimaal 25k denk ik. Je kan het zo gek maken als je wil. Maar ook opletten of een NL ombouw(er) ook door de belgische toelating komt.
Groet, Ronald
chv

Bericht door chv »

Misschien een California 4motion kopen?
Als je een Beach neemt, en daarvan het interieur aanpast naar een echte kampeerinrichting?
Als je echt een 4motion wilt dan moet je toch wel in Duitsland of Oostenrijk zoeken. Want het aanbod in onze lage landen is zeer beperkt.
Ik wilde perse een 4motion met sperdifferentieel. Die heb ik in Duitsland gevonden, voor 30 duimen. En ja, daar kwam inderdaad nog 20k bovenop voor een California interieur en hefdak. Maar dat kan natuurlijk eenvoudiger.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Muug

Bericht door Muug »

California- bed is te smal. 112cm op zijn smalst, 117cm op zijn breedst. Echt, dat vinden we te smal. We gaan voor minstens 130cm. En meer hoeft ook niet, eigenlijk.
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Muug schreef: 28 jan 2025, 21:05 California- bed is te smal. 112cm op zijn smalst, 117cm op zijn breedst. Echt, dat vinden we te smal. We gaan voor minstens 130cm. En meer hoeft ook niet, eigenlijk.
Een 4M California Beach, dan? Goedkoper dan € 20.000 zie ik ze niet op mobile.de...
Muug

Bericht door Muug »

Een Beach? Dat is heel, héél zeldzaam (in BE). Maar dat bevat inderdaad al een pak interessante features. Breed bed, hefdak, zitplaatsen... Moet ik es bekijken. Misschien is er een handelaar die kan helpen met de import of zo.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

https://busmaneurope.com/buy-it-for-you ... n/?car=937

de kleur èh. Maar Mike weet misschien wel meer te vinden.
Groet, Ronald
Erdem50

Bericht door Erdem50 »

SyncRoon schreef: 29 jan 2025, 09:02 https://busmaneurope.com/buy-it-for-you ... n/?car=937

Dit is geen California Beach als ik zo alles bekijk.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Muug

Bericht door Muug »

SyncRoon schreef: 29 jan 2025, 09:02 https://busmaneurope.com/buy-it-for-you ... n/?car=937

Ah, Mike :-) Lang geleden dat ik 'm nog gesproken heb. Die heeft me ooit eens gedepanneerd toen m'n T3 syncro in panne stond op de ring rond Gent. :nuts

Als het geen Beach is, dan lijkt ie er toch wel wat op. Plus, het zal geen belg zijn, want "roundtrip" vanaf zijn thuis is 1300km.
Laatst gewijzigd door Muug op 29 jan 2025, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
chv

Bericht door chv »

En ook niet de ideale motor versie, lijkt me?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

chv

Bericht door chv »

Ik zag deze op mobile:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES

Met de betrouwbare 2,0 4 cilinder 140pk motor en de mooiste kleur.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

Plaats reactie