Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag ivm verbouwen van 4motion T5 Transporter

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Pascal-141

Re: Vraag ivm verbouwen van 4motion T5 Transporter

Bericht door Pascal-141 »

SyncRoon schreef: 28 jan 2025, 16:22 ombouw door bedrijfje minimaal 25k denk ik. Je kan het zo gek maken als je wil. Maar ook opletten of een NL ombouw(er) ook door de belgische toelating komt.
Nee , dat word op de Belgische keuring niet , of hééél moeilijk aanvaard . Duitse TUV word wel aanvaard
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Pascal-141

Re: Vraag ivm verbouwen van 4motion T5 Transporter

Bericht door Pascal-141 »

Muug schreef: 28 jan 2025, 14:29 Daar ben ik eigenlijk wat bang van.
1) ik ken niks van auto's. Mij kan je gelijk wat verkopen dat wat proper is en wat blinkt (wat gebeurd is met onze huidige T4)
2) ik heb nul ervaring met importeren. Er zijn wel veel sites die veel info bieden, maar je zal maar nét dat ene papiertje over het hoofd gezien hebben.
3) Duitsland is groot. En ik woon al op drie uur van de Duitse grens. En ik heb geen aanhangwagen om zo'n T5 naar huis te rijden. En wellicht mag je daar zelf niet zo meteen mee rijden als die niet op jouw naam ingeschreven en verzekerd is. Plus als je koopt moet je geld overschrijven, daar gaan enkele dagen over, de verkoper gaat die wagen niet meegeven als ie z'n geld niet eerst ziet. Dus je zal al minstens twee keer naar DE moeten rijden, om daar liefst meerdere wagens te bekijken, om dan hopelijk een deal te sluiten, en om dan 1 of 2 weken later om die wagen te gaan.
Eerlijk? Geen zin in zo'n avontuur met zoveel variabelen.

Nu, afgezien van deze filosofische discussie, iemand een idee hoe duur zo'n ombouw zou kunnen worden?
Ik heb al meerdere Transporters ingevoerd uit Duitsland in het verleden. 1x naar ginder om er enkele te gaan bekijken , en indien er een bij zit dat voldoet aan de wensen een optie nemen en afspreken met de verkoper over wanneer hij kan opgehaald worden , en of je samen met de verkopen dan meteen ook een "ausführkennzeigen" of zoiets (wel een met rode rand nemen , die zijn een maand geldig , en ook toegelaten in Belgie . Die platen met gele rand worden in Belgie niet aanvaard , met de rode mag je ook naar de keuring en gewoon legaal rondrijden). Die kentekenplaten komen meteen met een groene (verzekerings)kaart .
Dus eens de wagen klaar is om af te halen (en na betaling)kun je er al rijdend mee naar huis .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie