Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Een T4 camperbus gekocht!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Jebov

Een T4 camperbus gekocht!

Bericht door Jebov »

Hallo ik ben Jeroen, sinds vorige week eigenaar van een verlengde T4. Het is een 2.5 TDI 5 cilinder en daar houdt zo ongeveer alles op wat ik weet van auto's en campers :nuts
Een tijdje geleden met de eerste zonnestralen het plan bedacht om een camperbus te kopen zodat ik deze zomer weer iets te doen heb. Na wat proefritten in verschillende modellen al snel de voorkeur gegeven aan een Transporter, vooral omdat ik de bus in de straat en op mijn oprit wil kunnen zetten zonder gedoe te krijgen met mijn buren. En ineens was daar die leuke groene bus op nog geen 10 minuten bij mij vandaan.
En nu ben ik dus eigenaar van een camperbus. Zonder enige ervaring ga ik kijken wat ik er allemaal mee kan, mijn hoofd zit vol ideeën en Pinterest staat vol mooie voorbeelden. Na het kopen van de bus hier op het forum beland en een klein stukje terug in de werkelijkheid geduwd door de verhalen over roest in de bus. Want na het slopen van alles achter de voorstoelen helaas erachter gekomen dat de vloer en bank met schroeven en bouten dwars door de bodem waren bevestigd (dus veel gaten en roest) en ook roest en gaten op de plekken waar dat blijkbaar altijd gebeurd bij een bus van deze leeftijd heb ik al op het forum gelezen.

Maar ik ben optimistisch ingesteld! Ik heb al gezien dat hier heel veel kennis aanwezig is, daar ga ik een beroep op doen! En ik ben van plan alles in kleine stappen te doen en heel veel bij te leren.
Hier alvast een sneak preview, er gaat vast en zeker nog veel volgen.
IMG_20250314_123846.jpg
IMG_20250314_123829.jpg
IMG_20250314_123305.jpg
Jan anno NU

Re: Een T4 camperbus gekocht!

Bericht door Jan anno NU »

Leuk hobby Projekt
:toppie

Even opletten als je er mee de weg op gaat.

Alles moet er in zitten ! , volgens de regels van de belastingdienst voor het kwart tarief.
Zo niet , riskeer je een vette boete .

Veel plezier met je busje.
:campingT4
Hanz

Bericht door Hanz »

Hoi Jeroen, welkom op het forum. Zat er wel een camper inrichting in en ben je zo enthousiast aan het slopen? Of heb je hem in deze staat gekocht?
Zoals in het vorige bericht gemeld kan je er zo niet mee de weg op omdat hij nu niet voldoet aan de regels voor kwarttarief.
De auto is de laatste 2,5 jaar wel veel van eigenaar gewisseld. Heb je nog meegekregen waarom dat is?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Jeroen en veel succes met de werkzaamheden en veel plezier op WjW.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Jebov

Bericht door Jebov »

Hanz schreef: 17 mar 2025, 19:10 Hoi Jeroen, welkom op het forum. Zat er wel een camper inrichting in en ben je zo enthousiast aan het slopen? Of heb je hem in deze staat gekocht?
Zoals in het vorige bericht gemeld kan je er zo niet mee de weg op omdat hij nu niet voldoet aan de regels voor kwarttarief.
De auto is de laatste 2,5 jaar wel veel van eigenaar gewisseld. Heb je nog meegekregen waarom dat is?
De vorige eigenaren hebben nog een andere camper (kleinere versie) en i.v.m. leeftijd besloten toch daarmee verder te gaan. Ook hebben ze de bus tussentijds van de vrouw op de man over laten zetten. Dat is wat ik ervan weet.

En bedankt voor de tips over de verplichte voorzieningen als ik de weg op ga. Daar had ik geen rekening mee gehouden in mijn enthousiaste sloop actie. Ik zorg ervoor dat ik wat 'tijdelijke' vaste voorzieningen maak zodat ik wel de weg op mag maar ook verder kan blijven bouwen in de tussentijd.
Plaats reactie