Ik heb het idee dat mijn rembekrachtiger (2003 2.5tdi) het begeven heeft. Als de motor uit staat is mijn rempedaal knetterhard. Start ik de motor dan zakt mijn rempedaal weg. Heeft er iemand een idee of het ook iets anders kan zijn?
Die dingen nogal prijzig Ik hou mij aanbevolen voor tips die me wat centen kunnen besparen.
Als een rempedaal met een vacuumrembekrachtiger NIET een stukje weg zakt na het starten van de motor is vermoedelijk de membraan lek.
Na het uitzetten van de motor en een paar maal de rem intrappen is het vacuüm weg en hoort het rempedaal maar iets in te drukken te zijn en inderdaad 'hard' aan te voelen.
Bij mijn T3 had ik de nodige jaren geleden dat de remcilinders in de trommelremmen achter 'vastgeroest' zaten, dat remde ook niet helemaal jofel.
Nieuwe remcilinders gemonteerd en ook de scharnierpunten van de handrem aan de remschoenen goed gangbaar gemaakt.
En vorig jaar de voorremmen vervangen (remblokken en schijven/naven).
Nu heb ik verder geen ervaring met een T4, maar als het een Land Rover Defender zou zijn dan heb je alle kans dat de remzuigers vastgeroest zitten in de remklauwen. Dat gebeurt regelmatig zeker als je zo’n auto in de bagger gebruikt. Daarom heb ik een set van 4 remklauwen op voorraad (en zuigertjes, afdichtingen, etc.).