Bedoel je of een lekkende dieselpomp iets met de oliedruk te maken kan hebben? Dat is niet te hopen. In principe zijn de oliesmering en het brandstofcircuit twee strikt gescheiden systemen. Je wilt geen diesel in je olie hebben en je wilt ook geen olie samen met de diesel verbranden.
Een lekke of defecte dieselpomp kan wel de oorzaak zijn van slecht starten of afslaan.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olielampje knippert enkel bij stationair wanneer ik een stuk op hoge toeren heb gereden
Re: Olielampje knippert enkel bij stationair wanneer ik een stuk op hoge toeren heb gereden
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Olielampje knippert enkel bij stationair wanneer ik een stuk op hoge toeren heb gereden
Dank voor uw reactie!
Oh nee sorry, ik bedoelde het anders. De vraag was eigenlijk meer dat of zij de afstellingen van de dieselpomp dermate hebben kunnen wijzigen / veranderen met het oplossen van de lekkage dat bijvoorbeeld wellicht de timing / afstellingen of dergelijke niet meer klopt van de dieselpomp waardoor de inspuittiming van de diesel niet meer klopt met als gevolg dat de oliedruk daardoor niet goed gereguleerd wordt (ik heb totaal geen kennis / ervaring omtrent de dieselpomp, wellicht dat mijn logica hierin totaal nergens op slaat hoor, haha)
Oh nee sorry, ik bedoelde het anders. De vraag was eigenlijk meer dat of zij de afstellingen van de dieselpomp dermate hebben kunnen wijzigen / veranderen met het oplossen van de lekkage dat bijvoorbeeld wellicht de timing / afstellingen of dergelijke niet meer klopt van de dieselpomp waardoor de inspuittiming van de diesel niet meer klopt met als gevolg dat de oliedruk daardoor niet goed gereguleerd wordt (ik heb totaal geen kennis / ervaring omtrent de dieselpomp, wellicht dat mijn logica hierin totaal nergens op slaat hoor, haha)