Beste mensen,
Misschien een gekke vraag.
Mijn hefdak gaat niet meer omhoog of omlaag. Waarschijnlijk heef het te maken met het olieniveau in de pomp (cilinders). Dit staat op het minimum.
Ik heb begrepen dat een liter cilinderolie rond de €150,00 kost. Dat is op zich geen probleem, maar aangezien ik waarschijnlijk maar ongeveer 100 ml nodig heb, vind ik het zonde om een hele liter aan te schaffen waarvan ik de rest misschien nooit gebruik.
Heeft iemand toevallig nog wat cilinderolie liggen of weet er iemand waar ik een kleinere hoeveelheid kan kopen? Ik wil er uiteraard voor betalen. Dit alles ook met oog op duurzaamheid.
Alvast bedankt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Cilinderolie voor cilinder hefdak t5 Cali
Re: Cilinderolie voor cilinder hefdak t5 Cali
Welkom op dit forum. Een liter hydraulische olie voor 150 euro lijkt mij aan de prijzige kant. Hier kan je een liter kopen voor nog geen 50 euro, weliswaar voor een Marco Polo dak maar dat zal toch niet veel verschillen met een California dak.
https://www.poptopshop.nl/a-74776650/v- ... escription
Je kan in ieder geval eens navragen bij Poptop of je deze olie ook kunt gebruiken en misschien hebben ze ook wel olie voor een Cali. En anders eens informeren bij Volkswagen Campercentrum Amersfoort.
https://www.poptopshop.nl/a-74776650/v- ... escription
Je kan in ieder geval eens navragen bij Poptop of je deze olie ook kunt gebruiken en misschien hebben ze ook wel olie voor een Cali. En anders eens informeren bij Volkswagen Campercentrum Amersfoort.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
Ik heb nog wel olie. Ook een setje om het te vullen.
Beste mensen,
Dank voor jullie snelle reactie.
Angelo, ik heb je een PM gestuurd.
Fijne dag verder
Dank voor jullie snelle reactie.
Angelo, ik heb je een PM gestuurd.
Fijne dag verder
-
Hi,
Ik heb dezelfde vraag!
Ons hefdak heeft ook problemen, laatste stukje heffen gaat amper tot niet.
Vooralsnog geen duidelijke tekenen van lekkage (moet nog wel even goed checken).
Eerste stap is reinigen/smeren van de bewegende delen.
Al vermoed ik dat dit niet het probleem is, afgaande op het geluid van de hydraulische motor (lijkt geen druk meer op te kunnen bouwen aan einde).
Ik heb met poptop gebeld (helaas hebben ze geen tijd voor reparatie), ik begreep dat bijvullen zeker wel te proberen is. Niet helemaal duidelijk of de marcopolo olie ook gebruikt kan worden.
Lang verhaal kort: heeft er iemand deze olie liggen en kan ik deze gebruiken (tegen betaling, al dan niet in lekkernijen oid)?
Of weet iemand waar ik de olie kan kopen? Ook al is het de schreeuwend dure olie.
Ergens ook gelezen dat CHF 11 dezelfde olie is, maar ik wil het er niet op gokken.
Alvast dank voor de tips/hulp!!!
Ik heb dezelfde vraag!
Ons hefdak heeft ook problemen, laatste stukje heffen gaat amper tot niet.
Vooralsnog geen duidelijke tekenen van lekkage (moet nog wel even goed checken).
Eerste stap is reinigen/smeren van de bewegende delen.
Al vermoed ik dat dit niet het probleem is, afgaande op het geluid van de hydraulische motor (lijkt geen druk meer op te kunnen bouwen aan einde).
Ik heb met poptop gebeld (helaas hebben ze geen tijd voor reparatie), ik begreep dat bijvullen zeker wel te proberen is. Niet helemaal duidelijk of de marcopolo olie ook gebruikt kan worden.
Lang verhaal kort: heeft er iemand deze olie liggen en kan ik deze gebruiken (tegen betaling, al dan niet in lekkernijen oid)?
Of weet iemand waar ik de olie kan kopen? Ook al is het de schreeuwend dure olie.
Ergens ook gelezen dat CHF 11 dezelfde olie is, maar ik wil het er niet op gokken.
Alvast dank voor de tips/hulp!!!
'Ga jij nou alweer op vakantie?'.
-
Even een update.
Dak is gefixt!! Probleem was inderdaad te weinig hydraulische olie.
Ik heb onderstaande links gebruikt om een beetje een handvat te hebben hoe het bij te vullen.
Het is best een gedoe, maar wel te doen.
Tips:
* Probeer niet het oliesysteem eruit te wurmen zonder de zonnekleppen etc los te maken.
Het losmaken ervan kost weinig moeite, maar scheelt enorm. Ook minder risico op dingen slopen.
* Ik kon de olie niet goed bijvullen aanvankelijk (zonnekleppen zaten er nog op, hierdoor kon ik het systeem er niet goed uit krijgen en ook horizontaal houden om bovenaf de olie bij te vullen.
Ik heb het reservoir van de olie zo recht mogelijk gehouden, en met een zuiger en klein slangetje alle olie eruit gehaald.
Hierna heb ik het gehele reservoir eraf getrokken (hiervoor eerst het ding dat het fixeert losmaken). Het helpt als de olie eruit is, anders wordt het een kliederboel. Vervolgens heb ik het reservoir gevuld en teruggeklikt (en geborgd). Lastig is alleen dat je niet goed kunt zien of het level klopt, dat is vrijwel niet af te lezen.
Hopelijk heeft iemand er wat aan.
Ik ben in ieder geval erg blij dat het gelukt is.
Links:
https://vwcaliforniaclub.com/threads/ho ... ump.41813/
https://sites.google.com/view/fridligla ... authuser=0
NB ik woon in Utrecht, mocht iemand een keer wat olie nodig hebben.
Ik heb alle olie in het systeem vervangen, was 200ml (duur grapje, fles van een liter voor euro of 140).
Dak is gefixt!! Probleem was inderdaad te weinig hydraulische olie.
Ik heb onderstaande links gebruikt om een beetje een handvat te hebben hoe het bij te vullen.
Het is best een gedoe, maar wel te doen.
Tips:
* Probeer niet het oliesysteem eruit te wurmen zonder de zonnekleppen etc los te maken.
Het losmaken ervan kost weinig moeite, maar scheelt enorm. Ook minder risico op dingen slopen.
* Ik kon de olie niet goed bijvullen aanvankelijk (zonnekleppen zaten er nog op, hierdoor kon ik het systeem er niet goed uit krijgen en ook horizontaal houden om bovenaf de olie bij te vullen.
Ik heb het reservoir van de olie zo recht mogelijk gehouden, en met een zuiger en klein slangetje alle olie eruit gehaald.
Hierna heb ik het gehele reservoir eraf getrokken (hiervoor eerst het ding dat het fixeert losmaken). Het helpt als de olie eruit is, anders wordt het een kliederboel. Vervolgens heb ik het reservoir gevuld en teruggeklikt (en geborgd). Lastig is alleen dat je niet goed kunt zien of het level klopt, dat is vrijwel niet af te lezen.
Hopelijk heeft iemand er wat aan.
Ik ben in ieder geval erg blij dat het gelukt is.
Links:
https://vwcaliforniaclub.com/threads/ho ... ump.41813/
https://sites.google.com/view/fridligla ... authuser=0
NB ik woon in Utrecht, mocht iemand een keer wat olie nodig hebben.
Ik heb alle olie in het systeem vervangen, was 200ml (duur grapje, fles van een liter voor euro of 140).
'Ga jij nou alweer op vakantie?'.