Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california tentstof vervangen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Luccasram

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Luccasram »

Multivan Generation schreef: 03 jan 2019, 08:22
Ik wil deze service gerust aan weetjewellers aanbieden.

Groeten Peter
Hey Peter,

Ik heb net een nieuwe tent besteld bij poptopshop maar zie een beetje op tegen de installatie in m'n eentje. Ik realiseer me dat het alweer een tijdje geleden is dat je dit schreef, staat deze aanbieding nog steeds?

:T44EVER :lach
VW California Westfalia 2.5TDI '98
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ja hoor je bent welkom.
Afspraak via PB.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Multivan Generation
Contacteer:

Luccasram heeft een nieuw tentdoek :knipoog

Rondom nieuw dakrubber, nieuwe pees en nieuw Poptop tentdoek.
En oja, er zit weer wat "leven" in de lak van zijn motorkap :gekte
Bijlagen
IMG_20250402_162035.jpg
even de luifel verwijderd om prettiger te kunnen werken
even de luifel verwijderd om prettiger te kunnen werken
bandje is later nog geplaatst hoor
bandje is later nog geplaatst hoor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Ziet er strak uit!
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
Quatz

Bericht door Quatz »

Knap gedaan zeg!
Hoe veel tijd kost zoiets nou?
Multivan Generation
Contacteer:

We zijn met de tent ongeveer 5 uur met zijn 2en bezig geweest. Op het gemakje loshalen, markeren en nieuwe over het dak trekken en nog een keer aan de voorzijde losgehaald omdat het niet netjes zat.

Verder motorkap nog gepoetst, luifel verwijderd en weer teruggeplaatst omdat dat fijner werkte, en diagnose rit van ongeveer 20min
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

:sjaal
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Hanz

Bericht door Hanz »

@Peter: Je hebt verschillende daktenten gemonteerd. Wat is jouw indruk van de kwaliteit van deze Poptop uitvoering?

@Lucassram: Wat was de levertijd bij Poptop?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Multivan Generation
Contacteer:

Hanz schreef: 04 apr 2025, 20:00 @Peter: Je hebt verschillende daktenten gemonteerd. Wat is jouw indruk van de kwaliteit van deze Poptop uitvoering?
De stof die gebruikt word bij de tentstof van Poptop(ten Cate) laat meer licht door als die van StoffamStück.
Het koord aan de bovenzijde heeft een grotere diameter als origineel en dat maakt het iets lastiger te plaatsen. De vorm van de Poptop vervangende tentdoek is rechter als origineel. De mooie concave vorm aan de voorzijde én achterzijde zit er niet in. Ritsen zitten geen extra touwtjes aan, en het ventilatierooster aan de voorzijde kun je niet dichtzetten, dus mogelijk tocht of buitenlicht wat binnenkomt.

Als ik nu voor mezelf een nieuwe tentdoek voor een T4 California dak zou willen, dan zou ikzelf voor een 3 'raams' StoffamStück gaan. Nu bestellen en in najaar plaatsen. De vorm is zoals origineel, het is donkerder in de tent met slapen en is goedkoper. En meer ventilatie mogelijkheden, en iets gemakkelijker te plaatsen door onder andere dunnere gebruikte koord diameters boven én onder. Alleen de onzekere levertijd maakt het lastig! :ie

Maar er zijn alternatieve leveranciers die ik in dit artikel op verschillende pagina's genoemd heb.
Hanz

Bericht door Hanz »

Bedankt voor je aanvullende informatie. Minder licht doorlatend is inderdaad wel een pré van StoffamStuck. Overigens, in het originele doek dat er bij mij nog op zit kan het voorste ventilatiestrookje ook niet afgesloten worden.
chv

Bericht door chv »

Dat bovenste ventilatiestrookje kan bij de Stoffamstück ook niet worden afgesloten hoor.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Luccasram

Bericht door Luccasram »

Super bedankt voor je hulp Peter!
Levertijd was een paar dagen bij poptopshop.
Lichtdoorlatendheid is wat mij betreft niet heel anders dan de vorige (versleten) tent en luchtrooster was ook zo in oude bus dus ik weet niet wat ik mis :)
VW California Westfalia 2.5TDI '98
Pieter1976

Bericht door Pieter1976 »

Hier ook 6 uurtjes bezig geweest met een tentdoek van stofamstuck, levertijd was 10 maanden ☺️, maar onze ouwe ‘deed’ het nog wel zegmaar dus dat maakte ons niet zoveel uit. Het nieuwe doek was echter aan de lange zijde 3 cm aan beide kanten te lang. Drastische maatregel toegepast door het complete dak er af te halen en met 4 man (was best nog wel zwaar) op de kop in het gras te leggen en zo de achterste overdwars lijst iets meer naar achter vast te zetten zodat ie er alsnog kak-strak om heen zit. We zijn er super blij mee ook omdat deze weer mooi donker is en de 3-ramen versie voor het lekkere doorwaaien.En natuurlijk best wel trots dat we het zelf hebben klaar gesmurft, ook met dank aan de stapjes in dit topic 👌🏻 Nu nog eens een x een cursus foto’s plaatsen in een topic 😅
Bijlagen
IMG_8772.jpeg
IMG_8761.jpeg
Multivan Generation
Contacteer:

Ziet er netjes uit hoor :toppie
Hanz

Bericht door Hanz »

Pieter1976 schreef: 13 apr 2025, 14:38 Het nieuwe doek was echter aan de lange zijde 3 cm aan beide kanten te lang.
Ik zie op de site van Stoff am Stuck dat ze verschillende maten hanteren voor de T4 van 1996-1999 en de T4 van 1999-2003. Voor de laatste jaren is de omlooplengte zowel onder als boven een paar centimeter groter. Ook is het doek aan de voorkant zowel boven als onder 1 cm breder. Ik heb echter nog nooit ergens gelezen dat het hefdak in de laatste jaren een andere maat heeft. Of het moet te maken hebben met de gasveren die de laatste jaren standaard waren waardoor de profielen waar de tent in bevestigd is misschien op een andere plaats gemonteerd zijn. Maar dan blijftbhet toch vreemd dat bij jouw bus van 2000 het grotere doek nog te groot was.

Nu nog eens een x een cursus foto’s plaatsen in een topic 😅
Als je bedoelt dat de foto's niet rechtop staan, daar kan je niets aan doen. Dat is een eigenaardigheidje van de forum software. Als je er bij het bekijken op klikt dan staan ze weer rechtop.
Het doek zit er wel keurig op. Maar wat is die zwarte bobbel op je dak midden voor het tentdoek?
Plaats reactie