Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelkast bevriest

vragen over de T4
Plaats reactie
simonpuysaintvincent

Koelkast bevriest

Bericht door simonpuysaintvincent »

Hallo allemaal !!

Mijn koelkast bevriest van mijn California T4 uit 2001. Hij slaat niet automatisch af, als hij bijvoorbeeld de gewenste 5 graden bereikt heeft maar blijft koelen, met als resultaat een bevroren koelkast inhoud. Het lijkt alsof de thermometer defect is. Anderen hier ook problemen mee?

Groet, Simon
HenkK
Contacteer:

Re: Koelkast bevriest

Bericht door HenkK »

Kun je aangeven welke compressor en regelmodule er wordt gebruikt? In de koelkast zit een NTC voeler en geeft signaal aan je displayunit. Hier vandaan gaat een signaal om de regelunit te starten en stoppen. Het is belangrijk om te weten wat er aan regelmodule onder je koelkast zit om iets op afstand te kunnen diagnosticeren.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
autocaravana

Re: Koelkast bevriest

Bericht door autocaravana »

Het probleem heb ik al een paar jaar. Ik moet mijn koelkast op de hoogste stand zetten, 20 graden. Dan bevriest hij meestal niet en blijft de temperatuur ongeveer 5 graden. Ik heb een nieuwe temperatuursensor gekocht en die ook eens aangesloten (kabel van bovenaf in de koelkast en dan deksel dicht). Het resultaat: het hielp niet echt.
Ik laat het voorlopig zo. Ik heb op mijn Zuid-Amerikareis de koelkast afgelopen de 6 maanden constant aangehad en het functioneerde naar tevredenheid met de aangepaste instelling.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Plaats reactie