Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Webasco
Webasco
Hoi allemaal.
Ik heb zojuist een nieuwe koppeling en massa vliegwiel gestoken en toen ook gezien dat er een webasco onder mijn wagen zit. Links voor. Toch heb ik geen schakelaar of dergelijke in de wagen zitten dus nu is mijn vraag zit deze daar standaard en kan deze uitgerust worden? Of wat moet ik doen om deze eventueel toch te laten werken?
Zou heel handig zijn bij dat de T4 op camper kenteken staat.
Alvast bedankt
Groeten Egwin
Ik heb zojuist een nieuwe koppeling en massa vliegwiel gestoken en toen ook gezien dat er een webasco onder mijn wagen zit. Links voor. Toch heb ik geen schakelaar of dergelijke in de wagen zitten dus nu is mijn vraag zit deze daar standaard en kan deze uitgerust worden? Of wat moet ik doen om deze eventueel toch te laten werken?
Zou heel handig zijn bij dat de T4 op camper kenteken staat.
Alvast bedankt
Groeten Egwin
Re: Webasco
https://t4-wiki.de/wiki/Wasserstandheizung
De standaard motorverwarming op je watercircuit is niet meest efficiënt als interieur verwarmer.
De standaard motorverwarming op je watercircuit is niet meest efficiënt als interieur verwarmer.
Groet, Ronald
Dank u,
Ff snel doorgenomen dus deze dient eigenlijk enkel om de motor te verwarmen als ik het goed begrijp?
Ik zal het is moeten vertalen en rustig doornemen.
Groeten Egwin
Ff snel doorgenomen dus deze dient eigenlijk enkel om de motor te verwarmen als ik het goed begrijp?
Ik zal het is moeten vertalen en rustig doornemen.
Groeten Egwin
Die Webasto is inderdaad een motorkachel die de koelvloeistof verwarmt als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt. Dit gaat automatisch, daarom kan je ook geen bediening hiervan vinden. Je kan deze kachel wel ombouwen zodat hij ook werkt als de motor niet draait. Dan verwarmt hij ook de koelvloeistof en moet je de autoventilator aanzetten om de warmte in je camper te krijgen. Is op het forum al veel over geschreven. Maar veel efficiënter is inderdaad een echte lucht standkachel die direct de lucht verwarmt en in je interieur blaast. Die kan je redelijk eenvoudig achteraf inbouwen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ok dank jullie voor de uitleg.
Momenteel gebruiken we de Kamper enkel in de zomer. Dus laat ik het voorlopig zo.
Volgende week is zien voor eventueel een zonnepaneel op het dak te plaatsen.
Groeten Egwin
Momenteel gebruiken we de Kamper enkel in de zomer. Dus laat ik het voorlopig zo.
Volgende week is zien voor eventueel een zonnepaneel op het dak te plaatsen.
Groeten Egwin
Als je in je camper een 230V stopcontact hebt en je gaat eens een keer naar een koudere bestemming, dan kan je ook gewoon een electrisch kacheltje meenemen. Wel even opletten of de aansluiting op de camping voldoende vermogen heeft.
- Martens-Tvier
Bij ons zit die standkachel er standaard in en ik moet zeggen dat dat ook in de zomer erg handig is. We kamperen soms redelijk hoog in de bergen en dan koelt het ‘s avonds flink af. Voor het slapen gaan even een half uurtje de kachel aan is dan wel érg comfortabel. Idem ‘s ochtends vroeg bij het opstaan.
T4 California Event 2.5 TDi 2003
Ik zou de standkachel ook niet willen missen, ik heb zelfs standaard altijd een hefdaksjaal mee. Maar het hangt allemaal erg af van de plekken waar je in het algemeen kampeert.
Standkachel werkt in de zomer ook prima om (te) natte kleding en schoenen mee te drogen. Ik zou hem ook niet willen missen.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Contacteer:
Linksvoor is neem ik aan de bestuurderszijde?
Dan gaat het denk ik over de zuheizer net voor het voorwiel, en volgens mij was die in de T4 van de fabrikant Eberspacher type D3WZ.
Standkachel zit ruim achter de B-stijl.
Dan gaat het denk ik over de zuheizer net voor het voorwiel, en volgens mij was die in de T4 van de fabrikant Eberspacher type D3WZ.
Standkachel zit ruim achter de B-stijl.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Standaard werd inderdaad de Eberspächer gemonteerd. Deze Webasto zal dus later ingebouwd zijn. Voor de werking en de vraag van TS maakt dit niet uit.
Hij zegt webasco, is dat ook zo? Als je niet weet wat er zit is 'Webasto' misschien al snel synoniem voor een standkachel.
Groet, Ronald
Is idd rechts voor zoals multivan aangeeft, zal dus geen webasco zijn.
Ik heb dus waarschijnlijk geen standkachel en dient deze enkel voor de motor.
Momenteel hebben we een klein kacheltje bij maar verbruikt wel wat stroom.
Gisteren zonnepaneel aangeschaft binnen kort is monteren.
Groeten Egwin
Ik heb dus waarschijnlijk geen standkachel en dient deze enkel voor de motor.
Momenteel hebben we een klein kacheltje bij maar verbruikt wel wat stroom.
Gisteren zonnepaneel aangeschaft binnen kort is monteren.
Groeten Egwin