Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuurwielbediening werkt niet goed

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
BennoZ

Stuurwielbediening werkt niet goed

Bericht door BennoZ »

Hallo,

In mijn onlangs aangeschafte T5 California werkt de stuurwielbediening niet goed: aan de rechterkant van het stuur werkt het totdat ik het menu bedien op de ruitenwisserpook, dan werkt de rechter stuurbediening ineens niet meer. Aan de linkerkant werkt het wel maar de ‘telefoonknop’ opent het bluetooth menu op de radio. De radio is niet meer origineel zag ik, er zit een Junsun V1SPRO Android radio in. De stuurwielbediening laat zich niet programmeren via deze radio. De indicatie voor deuren open, toerental, temperatuur, accuspanning etc. laat de radio wél zien. De canbus setting schijnt dus wel goed te zijn. Ik heb nog een paar andere canbustypes geprobeerd maar dat mocht niet baten.
De Canbus module die er in zit is deze: "Raise can bus decoder P/N G-RZ-VW58 2210 For all VW, Skoda, Seat Cars"

Ik heb wel gezien dat er twee draden uit de radio komen met key1 en key2 maar ik dacht dat dit optioneel zou zijn voor andere types auto's, of moet ik daar toch 'iets' mee aan doen?

Heeft iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? Ik had al begrepen dat de stuurbedieningsinterface een andere is dan de canbus:
bvddobb schreef:De CAN-businterface is een andere dan de stuurbedieningsinterface, naar wij begrepen hebben.
maar ik ben al dagenlang aan het zoeken en kom er niet uit.
bvddobb

Re: Stuurwielbediening werkt niet goed

Bericht door bvddobb »

Wij kregen deze interface geoffreerd:

https://www.audiovolt.nl/product/s-w-i- ... neer-lead/

S.W.I Volkswagen Touareg / T5 met MFD-RNS2 met Pioneer lead

Korte omschrijving:
Deze interface kunt u koppelen tussen uw auto en een aftermarket autoradio / navigatie. Zowel de voeding als uw stuurwielfuncties worden middels de speciale software module geregeld. Indien er nog andere voertuiginformatie gekoppeld zit aan deze module, staat dit expliciet beschreven in de volledige omschrijving. Vergeet niet een merk/type afhankelijke leadkabel mee te bestellen
BennoZ

Bericht door BennoZ »

Hartelijk dank. Zoiets zit er nu ook in en de linkerkant van het stuurwiel werkt wel (volume harder/zachter/mute) maar de rechterkant niet. Ook lukt het niet om de toetsen te programmeren.
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt slechte ontvangst en stuurwiel bediening werkt het niet lekker.
Nu kun je hier nog aardig wat tijd insteken,
Of mijn oplossing in je andere topic over radio ontvangst eens proberen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie