Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Radio ontvangst slecht
Radio ontvangst slecht
Hallo,
De radio ontvangst in mijn onlangs aangeschafte T5 California uit 2010 (model 2011) is zeer matig. Thuis werkt alles prima maar zodra ik een rit maak vallen bijna alle zenders weg. De antennekabel zit aangesloten op de Junsun Android radio en de fantoomvoeding is aangesloten op de blauwe antennedraad uit de autoradio. Zonder deze blauwe draad is de ontvangst drastisch minder dus de fantoomvoeding in de antenne werkt gewoon.
Ik lees dat de antennes in de buitenspiegels zouden zitten maar middenvoor op het dak zit ook iets wat op een antenne lijkt, deze zit er op:
https://www.ebay.co.uk/itm/386285577092 ... vgQAvD_BwE
Heeft iemand een idee hoe ik de ontvangst kan verbeteren?
De radio ontvangst in mijn onlangs aangeschafte T5 California uit 2010 (model 2011) is zeer matig. Thuis werkt alles prima maar zodra ik een rit maak vallen bijna alle zenders weg. De antennekabel zit aangesloten op de Junsun Android radio en de fantoomvoeding is aangesloten op de blauwe antennedraad uit de autoradio. Zonder deze blauwe draad is de ontvangst drastisch minder dus de fantoomvoeding in de antenne werkt gewoon.
Ik lees dat de antennes in de buitenspiegels zouden zitten maar middenvoor op het dak zit ook iets wat op een antenne lijkt, deze zit er op:
https://www.ebay.co.uk/itm/386285577092 ... vgQAvD_BwE
Heeft iemand een idee hoe ik de ontvangst kan verbeteren?
- krekwakwol
Re: Radio ontvangst slecht
Hier is pas ook een vraag over geweest.
viewtopic.php?t=72812
viewtopic.php?t=72812
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Dat had ik gelezen maar daar kom ik niet echt verder mee.krekwakwol schreef: 19 apr 2025, 12:12 Hier is pas ook een vraag over geweest.
viewtopic.php?t=72812
- Multivan Generation
- Contacteer:
Probeer het eens tijdelijk met een andere radio.
Kan het wereld van verschil geven.
Goedkopere Chinese (android) radio's kun je geluk mee hebben, dat ze een goede radio ontvangst geven. Maar vaak is dat niet zo.
Goedkopere Chinese (android) radio's kun je geluk mee hebben, dat ze een goede radio ontvangst geven. Maar vaak is dat niet zo.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Een andere radio heb ik zo niet liggen natuurlijk maar de recensies van dit model zijn vrij lovend dus ik vermoed dat het met de antenne te maken heeft.Multivan Generation schreef: 19 apr 2025, 17:55 Probeer het eens tijdelijk met een andere radio.
Zit er een usb lader in je aansteker contact?
Die kunnen behoorlijk storen.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Ja, die zit er in, daar was ik zelf nog niet opgekomen. Ik zal hem er eens uithalen en luisteren of dat verschil maakt, bedankt!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Hele goede opmerkingmarrcel schreef: 19 apr 2025, 18:57 Zit er een usb lader in je aansteker contact?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...