Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
slecht starten
Hallo,
Zo af en toe start mijn T4 slecht. (2.4 D, b.j 1992)
De startmotor en accu zijn goed.
Na het omdraaien van de contactsleutel duurt het erg lang (10 sec) voordat de motor doorpakt, sloeg vandaag ook weer af, pa na een 2e keer lang doorstarten liep de motor door.
Het gebeurt dus niet elke dag, en ook bij een koude motor start ie meestal vlot.
Toch de gloeispiralen? of kan het ook het brandstoffilter zijn..?
mvg
Herman
Zo af en toe start mijn T4 slecht. (2.4 D, b.j 1992)
De startmotor en accu zijn goed.
Na het omdraaien van de contactsleutel duurt het erg lang (10 sec) voordat de motor doorpakt, sloeg vandaag ook weer af, pa na een 2e keer lang doorstarten liep de motor door.
Het gebeurt dus niet elke dag, en ook bij een koude motor start ie meestal vlot.
Toch de gloeispiralen? of kan het ook het brandstoffilter zijn..?
mvg
Herman
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: slecht starten
Gloeibougies zijn vervangen, 4 van de 5 waren stuk.
Echter startprobleem is nog steeds niet verholpen.
Wanneer ik de auto 's morgens start dan lijk het even of de motor snel aan wil slaan, echter hij slaat gelijk weer af.
Daarna moet ik echt wel een 10 a 15 sec doorstarten voordat de motor zelfstandig blijft doolopen.
De 2e keer starten is dan geen probleem, echter na een paar uur stilstand start de motor weer moeilijk(er).
komende woensdag breng ik de auto maar weer naar mijn monteur...
Echter startprobleem is nog steeds niet verholpen.
Wanneer ik de auto 's morgens start dan lijk het even of de motor snel aan wil slaan, echter hij slaat gelijk weer af.
Daarna moet ik echt wel een 10 a 15 sec doorstarten voordat de motor zelfstandig blijft doolopen.
De 2e keer starten is dan geen probleem, echter na een paar uur stilstand start de motor weer moeilijk(er).
komende woensdag breng ik de auto maar weer naar mijn monteur...
Re: slecht starten
klinkt als lucht in je brandstof ?
Als de motor aanslaat komt er dan veel rook uit de uitlaat ?
gr paul
Als de motor aanslaat komt er dan veel rook uit de uitlaat ?
gr paul
kijk ook eens op mijn site http://www.vaira.nl
Re: slecht starten
Brandstoffilter heb ik tijdens mijn vakantie ook gehad.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: slecht starten
Brandstoffilter en 5 gloeispiralen heb ik laten vervangen, tevens is er ook door de garage een brandstofklepje (terugslagklep) vervangen.
Auto vandaag opgehaald, starte prima.
Zojuist echter starte de auto weer slecht (had maar een uur stilgestaan).
In eerste instantie wil de auto direct aanslaan, maar slaat dan af.
Vervolgens moet ik lang doorstarten (/- 20 sec) en komt dan wel op gang.
Er komt geen overdreven rook uit de uitlaat.
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de startonderbreker..?
Of moet ik daar onder het rijden ook iets van merken?
mvg
Herman
T4 - california, 2.4D 1992 (AAB)
Auto vandaag opgehaald, starte prima.
Zojuist echter starte de auto weer slecht (had maar een uur stilgestaan).
In eerste instantie wil de auto direct aanslaan, maar slaat dan af.
Vervolgens moet ik lang doorstarten (/- 20 sec) en komt dan wel op gang.
Er komt geen overdreven rook uit de uitlaat.
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de startonderbreker..?
Of moet ik daar onder het rijden ook iets van merken?
mvg
Herman
T4 - california, 2.4D 1992 (AAB)
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: slecht starten
brandstofpomp wel goed afgesteld. Wat ook nog ken het blokje van je stratonderbreker geeft die geen storing.Heb ik meegemaakt.
Dick
Dick

Groetjes Dick 1076 

Re: slecht starten
En als je nu iets langer voorgloei ???? start hij dan wel goed.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: slecht starten
Langer voorgloeien heeft ook geen effect.
Zou het ook nog de brandstofpomp kunnen zijn?, of moet je daar onder het rijden ook iets van merken..?
mvg
Herman
Zou het ook nog de brandstofpomp kunnen zijn?, of moet je daar onder het rijden ook iets van merken..?
mvg
Herman
Re: slecht starten
Lijkt me toch een lekkage.Ik weet niet wat de kilometer stand is,maar het wil ook wel voorkomen dat langs de as van de branstofpomp lucht lekt.Als de auto wat langer staat "loopt" je brandstof terug en zal slecht aanslaan.
Succes,
Paulus
Succes,
Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: slecht starten
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er te weinig brandstof komt.
Vanmorgen moest ik weer erg lang starten.
Nu heb ik vandaag ook getankt (vol).
Daarna heeft de auto ongeveer 6 uur stilgestaan.
Vervolgens gestart, geen probleem motor sloeg direct aan...
Zou brandstofniveau hier iets mee te maken kunnen hebben..?
km.stand is 159.000
mvg
Herman
Vanmorgen moest ik weer erg lang starten.
Nu heb ik vandaag ook getankt (vol).
Daarna heeft de auto ongeveer 6 uur stilgestaan.
Vervolgens gestart, geen probleem motor sloeg direct aan...
Zou brandstofniveau hier iets mee te maken kunnen hebben..?
km.stand is 159.000
mvg
Herman
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: slecht starten
Misschien een lekke aanzuigbuis in de tank?




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: slecht starten
Ik heb vroeger eens precies het zelfde gehad bij m'n vorige auto, een Ford Mondeo Diesel.
De dealer begon al met me kosten voor te spiegelen van minimaal 1500 Euro. Ben eerst zelf maar eens gaan zoeken. De boosdoener bleek een micro-gaatje in de kunsstof dieseltoevoerleiding te zijn, een schaafplek van de leiding tegen de carosserie, direct boven de tank.
Als de wagen lang stilstond kon zich een grote luchtbel vormen in de leiding doordat de diesel terugliep in de tank.
De dealer begon al met me kosten voor te spiegelen van minimaal 1500 Euro. Ben eerst zelf maar eens gaan zoeken. De boosdoener bleek een micro-gaatje in de kunsstof dieseltoevoerleiding te zijn, een schaafplek van de leiding tegen de carosserie, direct boven de tank.
Als de wagen lang stilstond kon zich een grote luchtbel vormen in de leiding doordat de diesel terugliep in de tank.