Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pompverstuivers

vragen over de T5
Plaats reactie
DE ROSA
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008, 09:37

pompverstuivers

Bericht door DE ROSA »

Beste Mensen,
Zijn er mensen die problemen met de pompverstuivers hebben gehad en daardoor start problemen. Bij mij T5 met 138.000 op de teller, zijn die volgens VW versleten en zou die hele grap 5000,00 euro gaan kosten om het te maken, nieuwe verstuivers en een nieuwe kop.
Ik vind het te bizar voor woorden dat dit zo snel gebeurd en dat de firm Pont geen thuis geeft om dit op te lossen.
Wie hebben ook van dit soort ongein meegemaakt??

greets van een vet telleurgestelde T5 bezitter
Eelco151
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:47

Re: pompverstuivers

Bericht door Eelco151 »

Pomptiming al gecheckt en eventueel aangepast? Bij mij heeft dit geholpen en start weer probleemloos.
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: pompverstuivers

Bericht door Christoffel »

Een slechte startmotor of accu kan ook startproblemen tot gevolg hebben.

Als het starttoerental namelijk te laag is slaat hij niet of na erg lang doorstarten pas aan.

Zet er eens een startkabel aan met een ander voertuig en kijk of hij beter aanslaat.

Dat de verstuivers in de kop slaan en de kop beschadigen hoeft niet metteen aanleiding te zijn dat alles maar vervangen moet worden. Hij kan hier heel oud mee worden.

Hebben ze de persdruk in de kop van de brandstoftoevoer gemeten met het starten???????

Dit is dan de enige manier waarop ze de conclusie kunnen bazeren. Deze druk moet minimaal 7 bar zijn. Echter deze druk wordt door de motorcomputer niet gemeten.
Op deze manier kun je de lek in de kop van aanvoer en retour namelijk vaststellen. Deze wordt in de kop slechts gescheiden door een o-ring om de verstuiver.

Chris
Afbeelding
Plaats reactie