Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

interieurfilter..

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

interieurfilter..

Bericht door raymondo »

nog effe een vraag.... heb me t5 een interieurfilter net als me t4?? hij is bijna toe weer aan onderhoud en me ramen blijven beslaan... maar ik kan dat filter niet vinden........ ook met airco krijg ik hem bijna niet schoon meer...... dus ik denk haal vastg het filter eruit maar moet ik hem eerst vinden...........................
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: interieurfilter..

Bericht door Guus NLB »

Als er al een "vuilfilm" op je ruit zit blijft ie toch beslaan. Er is vrijwel niets zo moeilijk als de binnenkant van de voorruit GOED reinigen. Neem daarvoor minstens twee (microvezel)doekjes en 'n flacon (liefst echte) Glassex. Daarna is het beslaan stukken minder.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: interieurfilter..

Bericht door raymondo »

als het aan het schoonmaken lag dan is er een poetsbedrijf met een probleem... maar hij is enkele weken terug nog geheel gereinigd nog in dit jaar 2 keer zelfs.... van binnen en buiten en roken is taboe.....maar stappeen s morgens in de kou met 4 man in en soms nat van regen of zweet en dan beslaat de boel
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: interieurfilter..

Bericht door Babson »

Mee eens (gedeeltelijk) met Guus.
Er kan idd. een vuile en vette laag op je voorruit zitten; Glassex gebruiken dus.

Maar er kan nog wat anders aan de hand zijn.

Werkt de airco nog goed?
Wanneer is deze voor het laatst nagekeken?
Mijn airco was af fabriek op 3(drie)!!! plaatsen lek.
Het ging in alle gevallen om beschadigde o-ringen.

Vanaf 5 graden C of lager werkt een airco ook niet meer.
Dit ter bescherming van de verdamper tegen bevriezing.

Gr. Babson

P.S.
De interrieurfilter zit boven het voet gedeelte aan de passagierskant.
Als je een kunstof afdekplaat (3 x torx) los draait, zie je een langwerpig kunstof deksel (2 x torx).
Daarachter zit de int.filter
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: interieurfilter..

Bericht door vaniac »

Glassex is niet zo'n goed idee. Het laat zelf een vette aanslag na op de ruit :ie :ie :ie
Het beste is een neutrale allesreiniger. Doe een klein beetje op een schone en vochtige spons en maakt hiermee de ruit schoon. Navegen met vochtige spons. Behandeling eventueel herhalen. UIteindelijk nawrijven met papier. :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: interieurfilter..

Bericht door Babson »

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Glassex en zijn soort genoten.
Even spuiten op de vooruit, met een vochtig sponsje alles uitvrijwen en daarna met een dunne trekker er over heen; schoon.
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: interieurfilter..

Bericht door painter »

vaniac schreef:Glassex is niet zo'n goed idee. Het laat zelf een vette aanslag na op de ruit :ie :ie :ie
Het beste is een neutrale allesreiniger. Doe een klein beetje op een schone en vochtige spons en maakt hiermee de ruit schoon. Navegen met vochtige spons. Behandeling eventueel herhalen. UIteindelijk nawrijven met papier. :klappen :klappen :klappen
Ik hoop niet dat je de zaterdag Telegraaf bedoelt Vaniac, want dan ben je wel even bezig, met al die bijlage. :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: interieurfilter..

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt dan beter de maandag sport uitgave van het Noord-Hollands Dagblad nemen, als AZ erin besproken wordt,
dan is het lekker dun :knipoog :knipoog :bifun :bifun

Uitlaatgassen kunnen bij een verzadigd interieur luchtfilter alsnog het filter passeren, en als je vaak de uitstroom openingen op de voorruit gericht hebt, dan kun je begrijpen, dat de voorruit aan de binnenzijde vies wordt.

Ik heb goede ervaringen met microvezeldoekjes icm met een sopje van wat Cif Oxy action.
In een oude spuitflacon Glassex en opspritzen maar..

Werkt trouwens ook goed om remstof van de velgen in te laten weken :lach :lach


Is er trouwens voor de T5 al een interieur luchtfilter verkrijgbaar met actieve koolstof er in?
Voor de Golf etc dacht ik al wel (van Bosch)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: interieurfilter..

Bericht door appie »

Ja is gewoon te krijgen


7H0 819 631 A (en die A is belangrijk)
Neemt de bus!
Plaats reactie