Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Hallo T 4 rijders,
Ik ben al jaren in het bezit van een 1.9 TD 1995, die het altijd goed doet en vorig jaar voor het eerst op een meeting in Drente geweest, dat voor mij een hele leuke ervaring was; voorbij Zwolle sloot ik mij achter een groep van 10 T4 rijders aan een speciaal gevoel ook gaf iedereen die ik later sprak spontaan allerlei tips.
Nu wil we in verband met de aankoop van een caravan: klein/oud, maar 630 kg, dus te weinig trekkracht in heuvelachtig gebied.Het vermogen opvoeren met behulp van en een EGR-plaatje bij wie kan ik er één kopen.
Tevens heb ik gehoord, dat je als rugpatiënt korting kan krijgen op de houderschap belasting. Hoe kan je dat aanvragen en heb je een verklaring van huisarts of specialist nodig en moet dat ieder jaar verlengd worden ?
Ik woon in Almere mijn e-mail is folex56@hotmail.com
Ik ben al jaren in het bezit van een 1.9 TD 1995, die het altijd goed doet en vorig jaar voor het eerst op een meeting in Drente geweest, dat voor mij een hele leuke ervaring was; voorbij Zwolle sloot ik mij achter een groep van 10 T4 rijders aan een speciaal gevoel ook gaf iedereen die ik later sprak spontaan allerlei tips.
Nu wil we in verband met de aankoop van een caravan: klein/oud, maar 630 kg, dus te weinig trekkracht in heuvelachtig gebied.Het vermogen opvoeren met behulp van en een EGR-plaatje bij wie kan ik er één kopen.
Tevens heb ik gehoord, dat je als rugpatiënt korting kan krijgen op de houderschap belasting. Hoe kan je dat aanvragen en heb je een verklaring van huisarts of specialist nodig en moet dat ieder jaar verlengd worden ?
Ik woon in Almere mijn e-mail is folex56@hotmail.com
kennis vergaren
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Laat je aub niks wijsmaken : het plaatsen van een EGR plaatje levert je géén extra vermogen op ...
Het voorkomt alleen het dichtslibben van het inlaattraject , dus je motor blijft netjes vanbinnen en dus blijft hij goed presteren .
Wat wel vermogenwinst oplevert is het opvoeren van turbodruk en aanpassen inspuithoeveelheid aan de inspuitpomp bij een 1.9TD .
Het plaatsen van een kat-vervanger helpt je ook al enkele PK's vooruit ...
Het voorkomt alleen het dichtslibben van het inlaattraject , dus je motor blijft netjes vanbinnen en dus blijft hij goed presteren .
Wat wel vermogenwinst oplevert is het opvoeren van turbodruk en aanpassen inspuithoeveelheid aan de inspuitpomp bij een 1.9TD .
Het plaatsen van een kat-vervanger helpt je ook al enkele PK's vooruit ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Folex, je hebt





groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Harry,
bedank voor je snelle reactie.
Frans
bedank voor je snelle reactie.
Frans
kennis vergaren
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Ik heb het laten opschroeven laten doen bij
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/home.html
Hier doen ze het op een vermogensbank dus zie je wat er gebeurd en wat het resultaat is
Ik heb nu 85 pk en 204 nm koppel
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/home.html
Hier doen ze het op een vermogensbank dus zie je wat er gebeurd en wat het resultaat is
Ik heb nu 85 pk en 204 nm koppel
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Ik ben ook erg benieuwd naar de korting voor rugpatienten,blijf last houden zelf nadat ze mijn hernia eruit gahaald hebbenFrans 13 schreef:Hallo T 4 rijders,
Ik ben al jaren in het bezit van een 1.9 TD 1995, die het altijd goed doet en vorig jaar voor het eerst op een meeting in Drente geweest, dat voor mij een hele leuke ervaring was; voorbij Zwolle sloot ik mij achter een groep van 10 T4 rijders aan een speciaal gevoel ook gaf iedereen die ik later sprak spontaan allerlei tips.
Nu wil we in verband met de aankoop van een caravan: klein/oud, maar 630 kg, dus te weinig trekkracht in heuvelachtig gebied.Het vermogen opvoeren met behulp van en een EGR-plaatje bij wie kan ik er één kopen.
Tevens heb ik gehoord, dat je als rugpatiënt korting kan krijgen op de houderschap belasting. Hoe kan je dat aanvragen en heb je een verklaring van huisarts of specialist nodig en moet dat ieder jaar verlengd worden ?
Ik woon in Almere mijn e-mail is folex56@hotmail.com
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Leuk, dat je even reageerde en bedankt voor de tips
Pascal-141 schreef:Laat je aub niks wijsmaken : het plaatsen van een EGR plaatje levert je géén extra vermogen op ...
Het voorkomt alleen het dichtslibben van het inlaattraject , dus je motor blijft netjes vanbinnen en dus blijft hij goed presteren .
Wat wel vermogenwinst oplevert is het opvoeren van turbodruk en aanpassen inspuithoeveelheid aan de inspuitpomp bij een 1.9TD .
Het plaatsen van een kat-vervanger helpt je ook al enkele PK's vooruit ...
kennis vergaren
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Wat wordt er precies gedaan ?? En wat zijn de kosten ??
Ben benieuwd wat er gedaan kan worden, want een toename van 17 pk en 644 nm koppel is gigantisch, neemt het brandstof gebruik niet enorm toe???
de groetjes, Frans
Ben benieuwd wat er gedaan kan worden, want een toename van 17 pk en 644 nm koppel is gigantisch, neemt het brandstof gebruik niet enorm toe???
de groetjes, Frans
Thomas schreef:Ik heb het laten opschroeven laten doen bij
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/home.html
Hier doen ze het op een vermogensbank dus zie je wat er gebeurd en wat het resultaat is
Ik heb nu 85 pk en 204 nm koppel
kennis vergaren
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Wat word er gedaan is
1: de turbodruk verhoogd
2: Brandstofpomp opgeschroeft
Dit alles op de vermogensbank
de kosten weet ik niet precies meer daar kun je het beste even met hun bellen
Brandstof verbruik dat ligt aan de rechtervoet bij mij is hij iets zuiniger geworden (met 235/45/17 banden)
en het kan nog verder als je wilt maar voor mij was dit genoeg krijg de caravan nu veel makkelijker van z'n plek
1: de turbodruk verhoogd
2: Brandstofpomp opgeschroeft
Dit alles op de vermogensbank
de kosten weet ik niet precies meer daar kun je het beste even met hun bellen
Brandstof verbruik dat ligt aan de rechtervoet bij mij is hij iets zuiniger geworden (met 235/45/17 banden)
en het kan nog verder als je wilt maar voor mij was dit genoeg krijg de caravan nu veel makkelijker van z'n plek
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Ik ben wel benieuwd naar de kosten die met zo'n projectje zijn gemoeid.Frans 13 schreef:Wat wordt er precies gedaan ?? En wat zijn de kosten ??
Ben benieuwd wat er gedaan kan worden, want een toename van 17 pk en 644 nm koppel is gigantisch, neemt het brandstof gebruik niet enorm toe???
de groetjes, FransThomas schreef:Ik heb het laten opschroeven laten doen bij
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/home.html
Hier doen ze het op een vermogensbank dus zie je wat er gebeurd en wat het resultaat is
Ik heb nu 85 pk en 204 nm koppel
Als je daar navraag naar gaat doen laat ons dan ook even de uitkomst weten. ik rijd zelf een verlengde 1.9td die momenteel de transformatie naar camper ondergaat. wat extra power zou niet gek zijn.
bart
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Hoi Frans.
Als eerste moet de de katelysator onder je bus weg halen en leeg kloppen , beter is een kat vervangende pijp monteren nog beter is een komplete RVS uitlaat monteren met een doorgang
van 63 mm van af de down pijp , daarna ga je de EGR afsluiten , dan ga je de brandstof inspuiting iets om hoog brengen en de turbodruk , tevens haal je in het luchtfilterhuis de div. buizen weg met de kleine doorgangen, als dit allemaal gebeurt is dan zal je met je PK's een flink stuk om hoog gaan.
Wat Pascal zegt is ook niet helemaal waar , een diesel heeft veel lucht nodig hoe kouder hoe
meer zuurstof meer zuustof is meer vermogen , er komen n.l hete verbrande uitlaatgassen
terug in de motor via de EGR en dat is in USA een milieu regeling daar moeten
alle uitlaatgassen 2x verbrand worden dit is de pest voor een diesel! je kan event. ook nog
een interkoeler monteren (hoe meer koude lucht des te meer zuurstof) weetje nog.
Ik heb een complete EPS uitlaat laten monteren en al het bovengenoem gedaan met als
resultaat een paar Pk-tjes meer 102 Pk en een top van 170 Km. bij de bus van JJ@ en
de bus van Thomas T4 Guru is ongeveer het zelfde gebeurt met vergelijkbare resultaten.
Wat je vraag betreft over het invalide rijden , dit is van de baan dit was een overgangs
regeling je bus moet nu totaal aangepast zijn voor vervoer van een rolstoel als ik mijn bus
weg doe en een ander koop krijg ik de regeling niet meer, dit is een kennis van mij ook overkomen die zijn bus werd totalos gereden op een parkeerplaats, na aanschaf van een
andere bus heeft hij wederom het invaliden tarief aan gevraagt en kreeg te horen dat dit
niet meer gaat.
Dus je moet zelf of iemand in je huiselijkekring invalide zijn dan na aanpassingen van je bus kan je in misschien in aanmerking komen.
Hopelijk kan je hier iets mee.
Suc6.
Als eerste moet de de katelysator onder je bus weg halen en leeg kloppen , beter is een kat vervangende pijp monteren nog beter is een komplete RVS uitlaat monteren met een doorgang
van 63 mm van af de down pijp , daarna ga je de EGR afsluiten , dan ga je de brandstof inspuiting iets om hoog brengen en de turbodruk , tevens haal je in het luchtfilterhuis de div. buizen weg met de kleine doorgangen, als dit allemaal gebeurt is dan zal je met je PK's een flink stuk om hoog gaan.
Wat Pascal zegt is ook niet helemaal waar , een diesel heeft veel lucht nodig hoe kouder hoe
meer zuurstof meer zuustof is meer vermogen , er komen n.l hete verbrande uitlaatgassen
terug in de motor via de EGR en dat is in USA een milieu regeling daar moeten
alle uitlaatgassen 2x verbrand worden dit is de pest voor een diesel! je kan event. ook nog
een interkoeler monteren (hoe meer koude lucht des te meer zuurstof) weetje nog.
Ik heb een complete EPS uitlaat laten monteren en al het bovengenoem gedaan met als
resultaat een paar Pk-tjes meer 102 Pk en een top van 170 Km. bij de bus van JJ@ en
de bus van Thomas T4 Guru is ongeveer het zelfde gebeurt met vergelijkbare resultaten.
Wat je vraag betreft over het invalide rijden , dit is van de baan dit was een overgangs
regeling je bus moet nu totaal aangepast zijn voor vervoer van een rolstoel als ik mijn bus
weg doe en een ander koop krijg ik de regeling niet meer, dit is een kennis van mij ook overkomen die zijn bus werd totalos gereden op een parkeerplaats, na aanschaf van een
andere bus heeft hij wederom het invaliden tarief aan gevraagt en kreeg te horen dat dit
niet meer gaat.
Dus je moet zelf of iemand in je huiselijkekring invalide zijn dan na aanpassingen van je bus kan je in misschien in aanmerking komen.
Hopelijk kan je hier iets mee.
Suc6.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Hallo Bikehouwer, ik ga een formulier aanvragen en invullen met een medische verklaring, dat het voor mij ondoenlijk is om in een gewone auto te rijden i.v.m. een te lage zit .
groeten, Frans
groeten, Frans
Bikevouwer schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar de korting voor rugpatienten,blijf last houden zelf nadat ze mijn hernia eruit gahaald hebbenFrans 13 schreef:Hallo T 4 rijders,
Ik ben al jaren in het bezit van een 1.9 TD 1995, die het altijd goed doet en vorig jaar voor het eerst op een meeting in Drente geweest, dat voor mij een hele leuke ervaring was; voorbij Zwolle sloot ik mij achter een groep van 10 T4 rijders aan een speciaal gevoel ook gaf iedereen die ik later sprak spontaan allerlei tips.
Nu wil we in verband met de aankoop van een caravan: klein/oud, maar 630 kg, dus te weinig trekkracht in heuvelachtig gebied.Het vermogen opvoeren met behulp van en een EGR-plaatje bij wie kan ik er één kopen.
Tevens heb ik gehoord, dat je als rugpatiënt korting kan krijgen op de houderschap belasting. Hoe kan je dat aanvragen en heb je een verklaring van huisarts of specialist nodig en moet dat ieder jaar verlengd worden ?
Ik woon in Almere mijn e-mail is folex56@hotmail.com
kennis vergaren
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Hallo Fred,
Wij hebben elkaar in Drente gesproken en ben achter je aangereden vanaf Zwolle wat heel speciaal was met 10 bussen naar de meeting. Wat de katelysator betreft geeft dat geen problemen bij de APK-keuring, want staat op het kenteken. Ik zoek nog een EGR-plaatje weet je iemand of hebje er één liggen ik houd mij aanbevolen. Is het makkelijk om het luchtfilterhuis aan te passen ? Wat de korting voor de wegenbelasting betreft probeer ik via een medische verklaring korting te krijgen heb de bus sinds 1998. In ieder geval bedankt voor je reactie en hoop voor vragen een beroep op je te kunnen doen. Tot ziens in het beloofde Flevo (land) groeten Frans
Wij hebben elkaar in Drente gesproken en ben achter je aangereden vanaf Zwolle wat heel speciaal was met 10 bussen naar de meeting. Wat de katelysator betreft geeft dat geen problemen bij de APK-keuring, want staat op het kenteken. Ik zoek nog een EGR-plaatje weet je iemand of hebje er één liggen ik houd mij aanbevolen. Is het makkelijk om het luchtfilterhuis aan te passen ? Wat de korting voor de wegenbelasting betreft probeer ik via een medische verklaring korting te krijgen heb de bus sinds 1998. In ieder geval bedankt voor je reactie en hoop voor vragen een beroep op je te kunnen doen. Tot ziens in het beloofde Flevo (land) groeten Frans
Fred-15 schreef:Hoi Frans.
Als eerste moet de de katelysator onder je bus weg halen en leeg kloppen , beter is een kat vervangende pijp monteren nog beter is een komplete RVS uitlaat monteren met een doorgang
van 63 mm van af de down pijp , daarna ga je de EGR afsluiten , dan ga je de brandstof inspuiting iets om hoog brengen en de turbodruk , tevens haal je in het luchtfilterhuis de div. buizen weg met de kleine doorgangen, als dit allemaal gebeurt is dan zal je met je PK's een flink stuk om hoog gaan.
Wat Pascal zegt is ook niet helemaal waar , een diesel heeft veel lucht nodig hoe kouder hoe
meer zuurstof meer zuustof is meer vermogen , er komen n.l hete verbrande uitlaatgassen
terug in de motor via de EGR en dat is in USA een milieu regeling daar moeten
alle uitlaatgassen 2x verbrand worden dit is de pest voor een diesel! je kan event. ook nog
een interkoeler monteren (hoe meer koude lucht des te meer zuurstof) weetje nog.
Ik heb een complete EPS uitlaat laten monteren en al het bovengenoem gedaan met als
resultaat een paar Pk-tjes meer 102 Pk en een top van 170 Km. bij de bus van JJ@ en
de bus van Thomas T4 Guru is ongeveer het zelfde gebeurt met vergelijkbare resultaten.
Wat je vraag betreft over het invalide rijden , dit is van de baan dit was een overgangs
regeling je bus moet nu totaal aangepast zijn voor vervoer van een rolstoel als ik mijn bus
weg doe en een ander koop krijg ik de regeling niet meer, dit is een kennis van mij ook overkomen die zijn bus werd totalos gereden op een parkeerplaats, na aanschaf van een
andere bus heeft hij wederom het invaliden tarief aan gevraagt en kreeg te horen dat dit
niet meer gaat.
Dus je moet zelf of iemand in je huiselijkekring invalide zijn dan na aanpassingen van je bus kan je in misschien in aanmerking komen.
Hopelijk kan je hier iets mee.
Suc6.
kennis vergaren
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Dag Frans 13,
Nou Frans vergeet het maar, ik heb al een heel traject doorlopen ( ik heb nu gehandicapten tarief ) de laatste afwijzing heb ik 3 jan. 2008 ontvangen vanuit Den Haag. Ik ga het nu nog proberen via de nationale ombudsman.
Nou Frans vergeet het maar, ik heb al een heel traject doorlopen ( ik heb nu gehandicapten tarief ) de laatste afwijzing heb ik 3 jan. 2008 ontvangen vanuit Den Haag. Ik ga het nu nog proberen via de nationale ombudsman.
Groetjes Driekus Ardesch
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: EGR-Plaatje gevraagd en korting houderschapbelasting
Dag Fred ,Fred-15 schreef:Hoi Frans.
Wat Pascal zegt is ook niet helemaal waar , een diesel heeft veel lucht nodig hoe kouder hoe
meer zuurstof meer zuustof is meer vermogen , er komen n.l hete verbrande uitlaatgassen
terug in de motor via de EGR en dat is in USA een milieu regeling daar moeten
alle uitlaatgassen 2x verbrand worden dit is de pest voor een diesel!
Een bekende regel : "meten = weten"

Zet je T4 op de vermogentestbank en maak de EGR open en doe een testrun . Maak dan de EGR eens terug dicht en doe nochmaals een testrun = je zal (zoals ik al zei ) geen MEETBARE vermogenwinst hebben .
Wat je zegt ivm de koude lucht is inderdaad waar , geef ik je 200% gelijk in. Maar ik vermeldde dat niet ivm de EGR omdat het verschil zooooo miniem is ...
Mensen hebben heel vaak de indruk dat de auto met afgesloten EGR véél beter rijd , wel daar kan ik maar 1 ding op zeggen : "meten op de testbank = weten" .

Zeg Fred , kom jij niet meer buiten of zo ? T'is al zo lang geleden dat ik je nog een keer ben tegengekomen ? Kom je niet naar de T4 rondrit binnenkort aan de zee? (Zie forum BT4C)


My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper