Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olielampje knippert 4/5 keer
olielampje knippert 4/5 keer
Hallo, na het starten van mn 2000 2.5 tdi caravelletje knippert t olielampje 4 keer oranje op, daarna is ie weer weg. Als ik m op contact zet en nog niet meteen start doet ie t 5 keer. Oliepijl is goed, distributie enzo ook. Iemand ervaring met dit kleine probleempje?
one happy autobekledertje...:)
- bas caravelle
Re: olielampje knippert 4/5 keer
staat olie echt op max, of ergens halverwege, bij mij gaat hij nml. ook een 4 tot 5 keer knipperen als het olieniveau halverwege staat. Vul ik hem dan bij tot max, knippert hij 1 tot 2 keer. :alarm
Ivm lekkage bij mijn klepdekselpakking heb ik redelijk vaak moeten bijvullen. Nu is de klepdeksel vervangen en verbruikt hij geen olie meer.
gr. Bas
Ivm lekkage bij mijn klepdekselpakking heb ik redelijk vaak moeten bijvullen. Nu is de klepdeksel vervangen en verbruikt hij geen olie meer.

gr. Bas
Laatst gewijzigd door bas caravelle op 08 mar 2008, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Je olie sensor in de carterpan is defekt, die meet olie kwaliteit en olie nivo. Kost 75 euro,-
René
René
Zou dat t zijn? Een sensor? Weet ik dat ook weer. Het oliepijl is maximaal, hij gebruikt geen druppie.. thnx voor t meedenken :)
one happy autobekledertje...:)
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Voor 100% zekerheid, ff uit lezen met vagcom, dan komt de storing er wel uit. Laten vervangen bij de eerstvolgende olie wissel, dan ben je er af.
René
René
Dan zit ik dus nu ook vast aan een nieuwe sensor. Lampje knippert bij mij ook 5 keer na het starten.