Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

'normale' airco ombouwen tot climate control

vragen over de T4
Plaats reactie
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door Tvier »

Op verzoek een aparte topic aangemaakt voor mijn vraag.

Als laatste antwoord kreeg ik:
Ik ga er even voor het gemak van uit dat het een enkelvoudige climatronic zou moeten worden, dus alleen de voorzijde.
Het dashboard moet er helemaal uit, er komt namelijk een nieuwe climatronic kast in, waarbij de kleppen op vaccuum bediend worden.
Je hebt dashboard kabelbomen nodig, de bedienunit met afwerkroostertje, een andere kabelboom voor in de motorruimte, misschien andere ventilatoren omdat ze bij een bus met climatronic toch net even iets anders werken en altijd moeten werken. Ook komt er dan een zonnesensor in je dashboard, een uitstroomsensor in je voetenruimte, en eventueel je middenconsole anders, maar dat hangt af van welke versie je nu hebt..
Nu wil ik http://link.marktplaats.nl/138231162 dit setje aanschaffen. Heeft iemand hier weleens zoiets omgebouwd en er een verslag van gemaakt?
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: 'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door René »

Ja, dit hebben wij reeds 2x gemonteerd en 1x deels.
Zie verslag op onze site.
Let er alleen op dat ALLES erbij zit, met 1 onderdeel te kort is de kans op niet werken groot.
Wat hij als compleet verkoopt moet je maar afwachten, dingen die hij los kan verkopen doet ie dan ook, als of hij je matst. Pas dus op!!

René
Laatst gewijzigd door René op 11 apr 2008, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door Multivan Generation »

@ René, zie de eerste foto in het midden van onderen :nuts
De leidingen moeten 100% in orde zijn!! en allemaal aanwezig.
Andere motorruimte kabelboom, kabelboom voor onder het dashboard, ombouw frame om de voorste bedien unit.

Als je ook maar twijfelt, neem iemand mee die vaker een complete set in zijn handen heeft gehad.
En zeker niet vergeten dat er ook andere ventilatoren bij moeten zitten, die geschikt zijn voor continu te draaien, een zwaardere dynamo (120Ah), de kachelbuis die vanaf de 2de unit rechtsachter op de hemel aansluit.
De climatronic-hemel moet er ook bij zitten. Klemmetjes om de hemel in op te hangen (discutabel, maar compleet is compleet he :knipoog ).
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: , de kachelbuis die vanaf de 2de unit rechtsachter op de hemel aansluit.
De climatronic-hemel moet er ook bij zitten. Klemmetjes om de hemel in op te hangen (discutabel, maar compleet is compleet he :knipoog ).
Het ging toch om ENKELVOUDIGE clima?? dus achterin gebeuren en hemel hoort daar niet bij lijkt me......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door Multivan Generation »

@ Roger,
dat klopt, maar ik heb mede gereageerd op de tekst in de advertentie.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: 'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door René »

Er staat anders wel VOOR en ACHTER. ps, heb mijn tekst inmiddels al aangepast.

René
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: 'normale' airco ombouwen tot climate control

Bericht door m.c van den berg »

Hallo , zie toch een foto een achterunit {bedieningspaneel}. die komt achter de chaufeurs stoel in de stijl {dus voor het raam } .
let ook op de achterunit die komt aan de rechterkant achter het achterwielkast. dus ook ander bekleding achter{heb zelf caravelle}
ook met clima dus ook voor/achter gescheiden. verder houd het voor mij op.
succes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie