Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeispiraal

vragen over de T5
Plaats reactie
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

gloeispiraal

Bericht door XAVIER »

Deze morgen rij ik op de autosnelweg met m'n nieuwe california 174 tip 2500km naar m'n werk. Plots begint het voorgloeilampje te pinken en wil ie niet harder dan 120km/u. wanneer ik gas geef gaat ie naar z'n 4e versnelling slaat ie naar 4000tr maar gaat niet harder. bij gas lossen gaat ie terug naar 5e en 6e. Ik ben dan van de autostrade afgereden heb hem stil gelegd, weer gestart, en hij reed weer zoals het hoort. Kent iemand dit probleem? Dit m'n 3e transporter na een T4 102pk een t5 130 man 6 heb ik dit nog nooit meegemaakt.

salut xavier
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: gloeispiraal

Bericht door InfoMuis »

Als ik het goed heb is de computer van de motor overgedaan op een noodprogramma. Je kunt dan normaal (beperkt) doorrijden. Starten reset dit weer. Als de storing, waarom hij in het noodprogramma is gekomen zich niet (meer) voordoet, dan loopt de motor weer normaal door, aders komt hij weer in het noodprogramma. Natuurlijk wel de foutmelding later uitlezen, er is toch (even) iets niet goed geweest.
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: gloeispiraal

Bericht door XAVIER »

vervolg : heb hem bij de dealer binnengedaan, ze denken dat er iets mis is met de turbodruk, waardoor hij in noodloop gaat, dit zou echter geen kwaad kunnen daar het dient om de mecaniek te beschermen. zaterdag avond ben ik naar de efteling, 190km, vertrokken, tegen dat ik 50km ver was had ik het reeds 5 keer gehad, telkens zet ik hem in N contact af leggen, terug starten, terug in D en rijden weer. ik heb toen naar m'n dealer gebeld, hij heeft mij aangeraden manueel te rijden en niet hoger dan 2000tr te gaan, dit was inderdaad een verbetering, tot in Kaatsheuvel heeft ie het maar een paar keer meer gedaan. bij onze terug keer maandag avond heeft ie het geen enkel keer gedaan. dinsdag morgen op weg naar m'n werk terug 5 keer. Hij is nu in de garage binnen. Er moet een fabrieks fout in zitten, m'n verbruik vind ik eigenlijk ook niet normaal, ik geraak niet onder 14.7l/100 wat betekent ongeveer 500km met een tank en vind dit aan de hoge kant, met m'n vorige had ik 700km met een tank. zou dit aan de luifel kunnen liggen.

salut xavier
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: gloeispiraal

Bericht door InfoMuis »

Zeker een hoog verbruik. Hopelijk vinden ze het probleem.
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: gloeispiraal

Bericht door XAVIER »

ziezo hij is hersteld de slang tussen intercooler en turbo was gescheurd. niet al te grote panne maar met toch nare gevolgen. we kunnen weer rijden.

:T54LIFE salut xavier.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: gloeispiraal

Bericht door HP Hulscher »

ben benieuwd of het verbruik ook omlaag is, hou je ons op de hoogte? Ik heb ook al zo'n dorstige auto, en ik kan er toch niet over uit dat het verschil tussen handbak en automaat zo'n 30% is.....
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Plaats reactie