Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagje aan vaniac

vragen over de T5
Plaats reactie
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

vraagje aan vaniac

Bericht door herman94 »

ik heb een vraag aan vaniac of iemand anders die het ook weet .
waarschijnlijk is mijn oliepomp defect, als hij goed warm is en ik laat mijn gas los geeft hij aan oliedruk te laag dit net onder de 2000 toeren .dit doet zich wel heel weinig voor maar wel langzaam steeds vaker.
mijn vraag is nu waar zit de oliepomp en is dit ook zelf te maken .ik moet er wel bijzeggen dat ik al 20 jaar sleutel aan auto,s zogezegd is dit mijn 2 de baan . ik heb ook mijn flex koppelingen zelf vernieuwd dat viel reuze mee ongeveer 2 uurtjes werk .
nu hoor ik er al een paar zeggen daar moet je zelf niet aan rommelen maar ik bekijk het zo als ik sleutel voor andere mensen moet ik het ook voor mezelf kunnen.
herman 94 mv 174
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: vraagje aan vaniac

Bericht door Guus NLB »

Herman, een oliepomp is hoogst zelden de oorzaak van een te lage druk: er is geen een onderdeel dat zó goed wordt gesmeerd !
Meestal is de oorzaak van een te lage druk te vinden in lagers met veel speling of lekkages in een oliegallerij o.i.d. Ook een lekkende koppakking kan de oorzaak zijn.

Maar... is de oliedruk wel te laag ? Je zou niet de eerste zijn waarbij de oliedrukzender gewoon defect/vervuild is. Dé oplossing is eigenlijk de oliedruk te meten. Daartoe zul je een oliedrukmeter moeten aansluiten in de plaats van de zender en de resultaten vergelijken met de fabrieksopgaven.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: vraagje aan vaniac

Bericht door vaniac »

Verder is het ook mogelijk dat slechte elektrische contacten de storingsmelding veroorzaken. Het display op het dashboard wordt via canbus aangestuurd. Het canbussysteem werkt met hele lage spanningen en is dus uiterst gevoelig voor spanningsschommelingen als gevolg van vervuilde contacten en connectors.
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: vraagje aan vaniac

Bericht door herman94 »

ik zal de oliedruk laten meten en laat het wel weten wat er uit komt in ieder geval bedankt voor jullie reactie
herman 94
Plaats reactie